Jur Vrieling springt met VDL Emmerton over tuigpaard heen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Jur Vrieling springt met VDL Emmerton over tuigpaard heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:32

Een beetje overdreven vind ik sommige reacties wel. Er kan altijd iets fout gaat tijdens het springen maar als de paarden goed getraind zijn dan is dit niet heel veel spannender dan een gewone hindernis. Daarbij wordt het best veel gedaan. Ik heb tijdens hengstenshows ook over auto's en koeien gesprongen en daar werd niemand nerveus van.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:39

Katja schreef:
Een beetje overdreven vind ik sommige reacties wel. Er kan altijd iets fout gaat tijdens het springen maar als de paarden goed getraind zijn dan is dit niet heel veel spannender dan een gewone hindernis. Daarbij wordt het best veel gedaan. Ik heb tijdens hengstenshows ook over auto's en koeien gesprongen en daar werd niemand nerveus van.

Nee maak me ook niet druk om het paard en de ruiter die erop zit,die hebben er wel op getraint,maar meer omdat er een tuiger voor een kar staat met daarachterop 2 mensen op de bok.

Kijk een auto schrikt niet van een paard wat eroverheen springt en een koe blijft ook wel staan,en mocht die vooruit schieten dan is dat ook geen ramp want er komt niks meer achteraan en blijft er een ongevulde hindernis over,maar ik zie nog 2 uitstekende hoofden op de bok zitten waar ik me meer iets bij voor kan stellen wanneer die tuiger schrikt en naar voren spring a la moment er overheen gesprongen wordt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:41

Mwah, kwestie van zorgen dat je de goede mensen om je heen hebt en een opgevoed paard.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:47

Ja dat is zo maar een paard blijft een paard,altijd in het achterhoofd houdend dat het een vluchtdier is,hoe mak hij doorgaans ook mag zijn ;)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:47

hihi wat een ophef! als te gevaarlijk is kunnen we beter maar niet meer springen met paarden en ze maar in de wei neerzetten en er verder niets mee doen.. onee zelfs dan kunnen ze wat krijgen...:))

Ik vind het wel een mooie stunt, zoveel spektakel is er nou ook weer niet, gewoon nette stunt!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:52

ik vind het wel heel gaaf hoor!
en trouwens paard word toch vastgehouden.
en die tuigers zijn echt wel wat gewend met die spectakulaire tuigpaardshows.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:56

Ze sprongen op de show van VDL ook over auto's heen.
Ze weten echt wel wat ze doen, ik vind het een leuke stunt :)

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:00

Hindernis is hindernis hoor, voor een paard zal het heus niet zo heel veel uitmaken of dat nou een van balkjes, een boom, een auto of een tuigpaard is. Ok, een balk valt wat makkelijker dan een auto, maar als een paard dermate ver is afgericht zie ik het probleem niet om eens een keer wat geks voor hem neer te zetten. Zegt ook genoeg over zijn karakter.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:10

De meeste ongelukken met paarden komen juist voort uit een instelling of gedachtegang van ruiter/amazone mij gebeurt niks want waar ik opzit is zo mak als een lammetje en goed getraind waardoor je reactie vermogen juist vermindert omdat je minder alert op je paard zit.

Kijk een jong dier kan ook raar uit de hoek komen maar daar ben je toch eerder op voorbereid omdat er je alerter op zit.

En nou moet je ook niet bang op een paard gaan zitten zoals velen maar ook weer niet laks of overmoedig zoals velen,en in dit geval vind ik de stunt overmoedig en hebben ze in mijn ogen veel geluk gehad dat er niks overwachts gebeurt is en de tuiger en Emmerton zich perfect gedragen hebben.

Want ohohoh wat als er iets gebeurt zou zijn met een verkeerde afloop,naar wie zou er dan weer gewezen worden met het vingertje.......inderdaad naar 1 van de paarden die dan weer in het oog van de mens een onbetrouwbaar paard geweest zou zijn.
Pffff wat een ego weer!
Maarja wij mensen mogen dat he want mensen staan boven alles.....!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:13

PERENBOOMPIE schreef:
De meeste ongelukken met paarden komen juist voort uit een instelling of gedachtegang van ruiter/amazone mij gebeurt niks want waar ik opzit is zo mak als een lammetje en goed getraind waardoor je reactie vermogen juist vermindert omdat je minder alert op je paard zit.
Geloof me, in een situatie als deze is iedereen echt wel scherp!

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:20

Adriana schreef:
femmefatale1 schreef:
Zoveel spektakel vind ik het niet..
Er staat gewoon een hindernis voor het span..

Bovendien kunnen zulke mannen beter inschatten wat wel en niet kan, dan de meeste hier onder ons die ondoordachte dingen doen..
En een ongelukje zit nou eenmaal in een klein hoekje, zoals het losrijden met velen in een bak.. maar dat doet wel iedereen klakkeloos..

Wat een ophef weer...

Eens!! Goede reclame voor de hengst, er is niks gebeurd.

Ook mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:27

Sun is ook niet het minste tuigpaard, en eentje met zoveel ervaring, die kan je dit wel laten doen.

Nogmaal, Henk en Jur weten beiden donders goed wat ze doen!

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:39

Jeetje, wat een ophef :roll: !! mijn eerste gedachte hierbij was, WOW wat cool, zijn er ook foto's /filmpje.

Jammer dat niet iedereen er zo over denkt, maar gelijk weer begint met zeuren.
Je kan ook van zoiets genieten hoor...

En ik ga helemaal met mee met mijn voorganger, deze mannen weten écht wel wat ze doen, het zijn geen amateurs 8)7 .

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:53

Henk en jur weten echt wat ze doen en zouden zeker geen onnodige risico's lopen
Laatst bijgewerkt door digo op 29-11-09 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:12

femmefatale1 schreef:

Bovendien kunnen zulke mannen beter inschatten wat wel en niet kan, dan de meeste hier onder ons die ondoordachte dingen doen..
En een ongelukje zit nou eenmaal in een klein hoekje, zoals het losrijden met velen in een bak.. maar dat doet wel iedereen klakkeloos..

Wat een ophef weer...

Hier ben ik het roerend mee eens!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:51

KoudbloedKim schreef:
Je ziet Anky van Grunsven toch ook geen gevaarlijke stunts uithalen met Salinero.

Heb laatst anders wel een prijsuitreiking gezien _O-

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:16

snap niet dat hier idreen zo ophef overmaakt.
er zijn zo veel ruiters die springen met verkeerde spullen zo als verkeerde staanders enz.
hier door gebeuren meer ongelukken denk ik dan met dit.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:28

femmefatale1 schreef:

Wat een ophef weer...

Amen!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:21

blijven goede nakomelingen van Emilion.
Ik heb er ook een hengstje van staan laat nu al zien dat hij 1.30 makkelijk haalt ( net een half jaar oud)

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 02:58

Niet zoals dit dus: Afbeelding

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 03:06

hahaha grandioos waar haal je dat nu weer vandaan!

Maarrr ik denk inderdaad dat ze niet zo ontzettend veel risico nemen hoor het kan natuurlijk altijd mis gaan..

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 03:09

Maydine schreef:
Dat paard is giga veel geld waard. Als het echt onverantwoord was hadden ze dit echt niet gedaan. Beide heren weten wel wat ze doen.

daar ben ikhet welmee eens ja!

Enn bovendien goede reclame voor het kwpn

Zullen we de hele cross dan maar afschaffen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 03:13

femmefatale1 schreef:

Wat een ophef weer...

Dat is heel wat anders dan bewust gevaar opzoeken, ik vind dit ook niet echt verantwoord. Als de tuiger schrikt en een stap voorwaarts doet zit de koetsier met Emmerton op schoot en dan zou het wel een wonder zijn als het voor iedereen goed afloopt.

Dan zou ik toch liever over auto's springen, die kunnen tenminste niet schrikken. En als je wilt bewijzen dat het een super braaf paard is kun je ook altijd nog iets doen met een brandend kleed waar je over springt oid, lijkt me nog steeds minder gevaarlijk dan dit.

Dat het profs zijn wil niet zeggen dat het verstandig is wat ze doen, uiteindelijk gaat het daar ook om geld en zijn ze best bereid het risico te lopen als er een flinke smak geld tegenover staat. Moet je eens kijken wat een ophef er hier gemaakt wordt als er iemand foto's plaatst waarop zhij/zij zonder zadel over 60cm springt, dan is het ineens wel gevaarlijk maar zodra het een prof is is ineens alles geoorloofd, vind het maar een rare redenatie.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 03:14

Axel_Valerie schreef:
Maydine schreef:
Dat paard is giga veel geld waard. Als het echt onverantwoord was hadden ze dit echt niet gedaan. Beide heren weten wel wat ze doen.

daar ben ikhet welmee eens ja!

Enn bovendien goede reclame voor het kwpn

Zullen we de hele cross dan maar afschaffen?

Crosshindernissen kunnen niet schrikken en worden niet gemaakt van paarden en/of mensen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 03:17

Ja maar cross hindernissen kunnen ook onberekenbaar en erg link zijn, bovendien kan het paard dat wel waar jij op zit..