Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Arabesk schreef:Ja. Geen wedstrijden met paarden waarin geld en andere belangen een grote rol spelen.
Ninx schreef:Janine1990 schreef:Er zijn veel meer schokkende tradities in deze wereld hoor
Euh ja.... en? Daarmee wilde u wat exact zeggen?
Ik wil me nu nog niet zo oud voelen
dakota schreef:Arabesk schreef:Ja. Geen wedstrijden met paarden waarin geld en andere belangen een grote rol spelen.
Ben het hier wel mee eens. Lekker recreatief rijden oké, maar waar wedstrijden en presteren belangrijker worden dan het dier moet het stoppen. Hoe veel paarden worden er wel niet langzaam aan kapot gereden door 'dressuur', veel te jong veel te veel vragen van een paard, hulpteugels lekker strak, instappen ho maar.....
Ook laatst een stuk in de spits: duizenden dieren werden afgeslacht ivm offeren......![]()
vechthonden, hanen etc ook allemaal afschaffen.
Adriana schreef:Lekker recreatief rijden, voor wie is het lekker voor het paard of voor de ruiter? Ik heb nu beide kanten meegemaakt zowel de topsport met de paarden als de recreatiekant en ik vind dat de paarden in de sport toch wel iets beter verzorgd worden ook in de zin van het rijden. Als ik het betrek op wat ik heb meegemaakt
LiVetime schreef:Goed.. laten we eventing ook gelijk afschaffen. Ook zoiets barbaars. Maar dat is mijn mening
LiVetime schreef:Alles staat of valt met de ruiter die op de rug van het dier zit en t prijzengeld wat ermee te winnen valt. De sport op zich zou mijn hobby ook niet zijn en is ook niet bepaald goed voor de benen van een paard, maar goed.. wat denk je van eventing? Of springwedstrijden van 1.20? Of koersen? Of dressuur op hoog niveau?
Al die sporten zorgen er voor dat paard op zn 15e compleet op is.
Als alles nou s gewoon met beleid gebeurde, maar dat gaat niet omdat er vaak zoveel geld mee gemoeid is.
.
Walgelijk! dakota schreef:Arabesk schreef:Ja. Geen wedstrijden met paarden waarin geld en andere belangen een grote rol spelen.
Ben het hier wel mee eens. Lekker recreatief rijden oké, maar waar wedstrijden en presteren belangrijker worden dan het dier moet het stoppen. Hoe veel paarden worden er wel niet langzaam aan kapot gereden door 'dressuur', veel te jong veel te veel vragen van een paard, hulpteugels lekker strak, instappen ho maar.....
Ook laatst een stuk in de spits: duizenden dieren werden afgeslacht ivm offeren......![]()
vechthonden, hanen etc ook allemaal afschaffen.
Juut schreef:Wat betreft Steeple chase; ik kan er niet rouwig om zijn als dit overal verboden wordt...
Wat betreft top paarden die 'op' zijn op hun 17e...ik denk dat er een verschil tussen 'op'en 'op' is. De toppaarden worden terug getrokken met een blessure, of kunnen het hoge niveau niet goed meer aan. Maar functioneren prima op lager niveau. Lijkt mij normaal verouderingsproces