Mycotoxine aangetroffen in 62 soorten Duitse paardenvoeders

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:01

bterlaan schreef:
Ik heb in mijn jonge jaren biochemie gestudeerd, dus ik weet heel precies waar ik het over heb.

Dat vraag ik me af:

Citaat:
wat is eigenlijk het verschil tussen "natuur" en "chemie"??? Chemie is puur natuur, tenslotte. Er gebeurt in het algemeen niets, wat niet ook in de natuur gebeurt of kan gebeuren. En als een stof die uit boombast wordt gewonnen, een beetje veranderd wordt om de erg schadelijke bijwerkingen te verminderen, is dat dan chemie?

Inderdaad, in de natuur is alles chemie. Echter, zodra je natuurlijke stoffen gaat
veranderen of namaken, dan worden ze 'synthetisch' genoemd.
En tegen synthetische toevoegingen in (paarden)voeding hebben kritische mensen
bezwaar. Om redenen die Hc onder andere noemt.
Snap je?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:38

Lauralco schreef:
Ken je de film "De wereld volgens Monsanto?"

Wij kennen heel veel meer voorbeelden dan round-up of transgene planten.
Neem het voorbeeld van Stevia; 10 jaar tegengehouden om producenten van synthetische zoetstoffen (met schadelijke bijwerkingen) te beschermen...
Dichter bij huis de armlange lijst aan geboden en verboden voor gemengde bedrijfjes om de bio-industrie te beschermen. Komt neer op een verbod op ecologisch verantwoord leven ter bescherming van de bio- en pharma industrie.

geerke

Re: Mycotoxine aangetroffen in 62 soorten Duitse paardenvoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:18

tja...daar zeg je wat...stevia..ik heb ook z'on plantje gehad,veel zoeter dan suiker zelfs,en ik denk veel minder schadelijk dan aspartaam.
Ik vermoed dat Unilever daar anders over denkt....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:06

geerke schreef:
tja...daar zeg je wat...stevia..ik heb ook z'on plantje gehad,veel zoeter dan suiker zelfs,en ik denk veel minder schadelijk dan aspartaam.
Ik vermoed dat Unilever daar anders over denkt....

Het is een ´mooi´ voorbeeld van de belangen bij synthetische producten. Van aspartaam tot vaccins is het overheids- en semi-overheidsgebeuren, alle regeltjes, gestuurd door de industrie.
De paardenwereld is een weerloze prooi omdat daar geen georganiseerde consumentenvertegenwoordiging is.
Paardhouden volgens Unilever: Een scheutje synthetische chemie per dag, een handvol entingen per jaar en elke zes weken chemisch reinigen van binnen; voorwaardes voor de erkende stalling }>
Uiteraard onder deskundige begeleiding van de veearts; die wil er ook van kunnen eten ~~}>

Alane

Re: Mycotoxine aangetroffen in 62 soorten Duitse paardenvoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:43

de vleesindustrie en de pharmaceutische industrie regeren de wereld.. zal waarschijnlijk ook nooit veranderen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:29

Alane schreef:
de vleesindustrie en de pharmaceutische industrie regeren de wereld.. zal waarschijnlijk ook nooit veranderen.

Het gezegde ´wiens brood men eet, diens woord men spreekt´ is zeer toepasbaar op de ruiterij. Een sector welke geen vertegenwoordiging van consumentenbelang kent; het broodwoord is het enige woord.

Onze soort heet Homo sapiens, de dénkende mens. Elk individu is verantwoordelijk voor de eigen keuzes want heeft de hersens die bewust te nemen.

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:13

Het is niet goed als er dit soort stoffen in het voer zit.
Maar ik denk wel dat er naar gekeken moet worden wat doet het met het paard??
Kan het heel veel kwaad enz enz

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:08

Mariska80 schreef:
Het is niet goed als er dit soort stoffen in het voer zit.

:?