Het KWPN zegt 'nee' tegen springhengst Tyson

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:23

stoffel schreef:
Als je geen lange en weke ruggen in je populatie wilt, moet je geen hengsten goed keuren die dat hebben. Door deze bewezen sporter niet goed te keuren, geeft je tevens een zeer duidelijk signaal af naar je achterban, lang en week is uit den boze.

Dan hadden ze hem niet moeten uitnodigen in Stegeren, ze hebben dat paard toch eerder gezien?

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:52

Citaat:
Marloes
ocd is volgens mij niet overdraagbaar naar de nakomelingen, en een weke rug/te lange rug wel. Dat is denk ik het verschil waarom ze die andere WEL hebben ggk, en deze niet.
Daarbij zou ik geen springpaard willen met een weke rug..
[/quote]

ocd is zeker wel erfelijk,, t het niet zo dat al zijn nakomelingen krijgen, maar de kans zit er zeker wel in,, ik snap gwoon niet dat een paard met ocd klasse c ggk wordt,,, terwijl op een veiling zon paard al niet eens toegelaten word,, maar dat is offtopic..
ik snap het hele kwpn nu niet meer,, gaan ze nu dan echt alleen maar door op bloedvoering?? i.p.v de kwaliteiten ??

Yakkie

Re: Het KWPN zegt 'nee' tegen springhengst Tyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:28

Dacht dat er nog geen zekerheid was over de erfelijkheid van OCD; KWPN heeft vooruit gelopen met onderzoeken; het lijkt mij dat gezien het feit dat ze nu een hengst met een C accepteren, ze het ook niet meer zeker weten. Ze nemen de gok. Maar dit alles staat los van Tyson en zijn niet goedgekeurd worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:34

_Bitje_ schreef:
ook totilas kreeg een laag precentage score van het KWPN, tot nu toe is het het beste paard van de wereld !

Wanneer was dat?????

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:34

ze laten hem niet door maar hij is wel ingeschreven geweest op uitnodiging van het KWPN. Inderdaad waarom hem dan uitnodigen? Me dunkt dat je zelfs met een zadel op een lange weke rug kunt zien.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:49

Een hengst met een 'weke' rug kan echt niet zo schakelen in het parcours. Hij is lang ja, maar week is wat anders. Lengte is toch echt iets wat nodig is tegenwoorden. De hk commissie heeft Tyson het laatste jaar niet meer op concours gezien trouwens.
Er is al intresse uit andere stamboeken voor de hengst dus hij wordt heus wel ergens gekeurd. Heb een paar merries die zouden passen dus ik ga hem wel gebruiken iig....