Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
funnyhorses schreef:het punt is dat de eigenaresse al jaren letterlijk zo aanmoddert!
Ze weet dus dat het een bende word als het gaat regenen,ook weet ze dat mensen dan gaan klagen.Das toch genoeg reden om dan voor een beter onderkomen te zorgen?
Dit is niet de eeste keer dat het daar zo'n pratschbende is dus had ze alle tijd om iets anders te verzinnen!
En als nu al die mensen die achter haar staan en haar steunen nu eens de handen in elkaar zouden slaan en tot een oplossing zouden komen dan was dit nooit in het nieuws gekomen.
Ik denk dat het een questy van niet willen is ipv niet kunnen!
PhiaBink schreef:Mee eens. De meeste paarden hebben goed tot heel goed. Enkele paarden hebben het slecht. Ze scheren wel weer alles over 1 kam. De goede moeten onder de kwaden lijden.
Lovely schreef:Ze staan buiten en dan is het volgens sommigen al gauw ideaal.
knooopje schreef:als je maar een bak voer en water voor je dier neerzet,maakt het dus niet uit in welke leeftomgeving je je dier houd?
komt het dus wel op neer!
JoviBan schreef:Hetzelfde geldt dus voor paarden die een "winter" (in de praktijk vaak van oktober tot april = al gauw een half jaar of langer) in een hokje opgesloten staan (dat noemen ze een stal of box). Die hebben geen bewegingsvrijheid, geen sociale contacten, geen mogelijkheid tot grazen/scharrelen, spelen, rennen en dollen. Maar ala, ze hebben wèl water en voer dus hebben ze het "goed"?
Ariebren schreef:Je kan het ook overdrijven.
Tot de knieen in de modder. hahaha
De foto's tonen aan dat het hooguit tot de kroonrand van de hoef is.
Ik ben blij dat de macht van de dierenbescherming hier in Nederland niet zo doorgeslagen is als in Engeland en Amerika.
JoviBan schreef:Hoewel ik deze modderbende echt een kwalijke zaak vind en niet goed zal praten, wil ik toch hier even op reageren:knooopje schreef:als je maar een bak voer en water voor je dier neerzet,maakt het dus niet uit in welke leeftomgeving je je dier houd?
komt het dus wel op neer!
Hetzelfde geldt dus voor paarden die een "winter" (in de praktijk vaak van oktober tot april = al gauw een half jaar of langer) in een hokje opgesloten staan (dat noemen ze een stal of box). Die hebben geen bewegingsvrijheid, geen sociale contacten, geen mogelijkheid tot grazen/scharrelen, spelen, rennen en dollen. Maar ala, ze hebben wèl water en voer dus hebben ze het "goed"?
funnyhorses schreef:Naja het is typisch nederland,eerst moeten er dooien vallen voordat er iets verandert!!!
joyce B schreef:daarvoor moeten dus eerst wettelijke minimumeisen worden gemaakt. Dat moet door de politiek geregeld worden, waar de partij van de dieren nu aandacht voor vraagt.
als er politiek aandacht voor is, men de regels op laat stellen op basis van wetenschappelijk (en maatschappelijk) acceptabele normen, en die tot wettelijke minimumeisen verheft, dan kunnen ze het handhaven weer overlaten aan de LID. En 1e controles/screening van de klachten aan de al dan niet vrijwillige inspecteurs.
Janine1990 schreef:Hoe bedoel je?
Huertecilla schreef:Janine1990 schreef:Hoe bedoel je?
Niets anders dan wat ik schríjf.
Mínimum randvoorwaarden voor paardhouden is waar de ´goeden´ allang aan voldoen. Hoogstwaarschijnlijk ruimschoots aan voldoen want het betreft mímimum, niet ´goed´.
Dat houdt in dat degenen die tegen het invoeren van minimum randvoorwaarden voor paardhouden zijn, de ´kwaden´ zijn.
Janine1990 schreef:Persoonlijk ben ik absoluut niet tegen randvoorwaarden, maar wel tegen de PvdD. En ik denk dat ik daarmee niet de enige ben.
Huertecilla schreef:Janine1990 schreef:Persoonlijk ben ik absoluut niet tegen randvoorwaarden, maar wel tegen de PvdD. En ik denk dat ik daarmee niet de enige ben.
Ik ben er voor.
Zij roepen niet dat ze de regels willen bepalen. Ze vragen om invulling van de randvoorwaarden op wetenschappelijke gronden vanuit de ethologie van het paard.
Dat is een fundamenteel goede aanpak.
De minister blijft nu al 10 jaar serieus in gebreke en het is terecht haar daarop te wijzen. Het Min.v.Landbouw heeft zelf vanuit een concrete probleemstelling de noodzaak voor invulling van randvoorwaarden voor paarhouden aangegeven.
Dat de sector balng heeft bij niet invullen is helder. Die heeft een tegengesteld belang.
Ze hóren die randvoorwaarden ook helemaal niet op te tsellen; dat is een fundamenteel gecompromitteerde aanpak.
Gelukkig heeft de sector haar beurt voorbij laten. Het ultimatum van de minister is al weer een paar jaar teurg verlopen.
Tijd voor een wel fundamenteel correcte aanpak.
Dat is een kwestie van doen, want de inhoud van minimum randvoorwaarden kan elke etholoog/bioloog in een koffiepauze uit het hoofd op de achterkant van een papieren servetje schrijven.
JoviBan schreef:Bandida schreef:Geen van beiden zijn aanvaardbaar
Het gaat mij erom dat mensen meteen schande spreken van paarden in de modder (terwijl verder aan al hun basisbehoeften wordt voldaan) en dat het isoleren en opsluiten van paarden (stal) algemeen geaccepteerd wordt.
Ik dacht, ik zet er maar even voor de duidelijkheid bij dat geen van beiden genoeg is voor gelukkige paarden + gelukkige mensen.