Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:18

Als ik dit zo zie, dan denk ik wat hebben onze paarden toch een 'koningsleven' vergeleken bij deze drekbende.
Deze pony's verdienen beter dan dit. 24/7 uur per dag buiten, prima, maar zorg dan ook voor de condities om ze zo te houden :o

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:19

CoopersB schreef:
En dan vinden ze het gek als de burger het heft in eigen handen neemt!!!!!!
En dat deze eigenaar door de burger vogelvrij verklaard wordt!

Ben ik het mee eens!

Zou je ze niet kunnen ophalen..?
Wanneer je haar rek nr heb, kun je wat geld storten en is het helemaal moeilijk voor haar om te bewijzen dat de paarden van haar zijn en zij ze niet verkocht heeft. Ondertussen verkoop je ze gelijk weer door en weer door en doet aangifte dat zij de papieren niet heeft gegeven, dan heeft zij rechtelijk een lastige situatie denk ik? (ik denk slecht }:) )

Allegandra

Re: Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:23

Schande...
Hier zakt me broek van af...

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:26

Wat hebben deze paardjes geluk dat de buurtbewoners er zo mee begaan zijn zeg!

Ik ken wel meer weien waar de koeien-paarden zo staan,
maar daar word dan niks aan gedaan..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:52

Citaat:
haal een trailer en laad die pony's in.

Tja dat is diefstal. Wat ik zei we hebben zoiets ook een keer meegemaakt. Uiteindelijk zouden die paarden helemaal alleen komen te staan...zonder die plak hooi die ze dan toch nog van ons kregen...we hebben ze toen maar ook naar de stal gehaald. Geen diefstal maar 'verplaatst'.
Ze zal ze wel goed achter slot en grendel hebben staan.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:54

onvoorstelbaar...
Tipisch Nederlands voorbeeld van bureaucratie!

Al heeft Fien_ wel een punt...

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:55

Zo... ik ga me er ook eens mee bemoeien.
Een van die paarden is voorheen nml. van MIJ geweest.

Ik heb met grote ogen deze hetze zitten volgen.
Angst....dat is wat ik heb, voor de toekomst van deze paarden.
Angst gezien de berichten en gedachtes van de "paardenkenners" op een forum zoals hier geschreven hebben.
Want in mijn achterhoofd zitten en hoor ik hoofdzakelijk de "traditionele" gedachtes zoals vele mensen die hebben in en over "het houden van "het "normale" paarden leven.

Hierboven schreef iemand een stukje, ik haal die gedeeltelijk even aan maar/want zo zijn er vele geschreven.
Ik heb er nu wel mijn eigen "kijk op de paardenwereld" versie van gemaakt zoals IK die om me heen als een kwelling voor dieren zie.... opdat jullie snappen waar IK straks bang voor ben.

Ik ken nml. ook een "buurman" (heel erg veel eigenlijk) die hun paard zijn leven lang (nu 18 jaar) netjes in een mooie droge, maar donkere stal opsluit, die wel dagelijks een heel uur in de bak mag rijden en helaas ook netjes schoon drinkwater , biks en hooi krijgt.
3 muren van een paar meter hoog, alleen aan de voorkant een dicht hek..... soms gewoon vastgebonden omdat i anders wat raar staat te doen als schoppen of weven enzo.

Ik heb ze er al eens bij willen halen....maar de DB wil er niets aan doen, raar he ?
Ze zijn niet eens wezen kijken toen ik ze belde.
Hebben ze eten en drinken ? was hun vraag.
Uhh...ja gelukkig wel.... was mijn antwoord...
Mooi....dan hoeven we niet te komen....

En die eigenaar ????
Ik heb ze al zovaak gewezen op internet, boeken en wetenschap dat het toch echt niet goed is voor hun dier ze zo op te sluiten.
Ze doen er NIETS aan of mee ..... eigenlijk net zoals deze dame niets aan de modder doet..... Wat ik overigens niet goed praat !

IK begrijp die traditioneel denkende paardenmensen ook echt niet hoor.
Hoe kan je nou zeggen dat hier niks aan de hand is en dan wel over andere lopen te mopperen ??
Ook dat stal-paard kan amper voor uit komen of liggen , heeft geen contact met soortgenoten en staat de hele dag in zijn eigen stront en pies te soppen.

Ik vind dát diep triest en van mij mogen ze van dit soort mensen de paarden dan óók snel afnemen en elders herplaatsen.
Zo iemand verdient nog geen rat.

LIJNRECHT tegen over de mensen die hier mee zitten te schreeuwen met wat "buurtjes".

Tja.... de wetten en regeltjes he.... en vooral die menselijke gedachtes.....
Let wel... ik ben ook niet blij als ik die modder zie en een droge plek moeten ze wat mij betreft ook hebben.
Maar wie gaat hier nu beslissen wat goed is voor deze paardjes en op welke gronden is dan DIE mening gebaseerd ?

IK kan jullie bij voorbaat vertellen dat mijn oude paardje die daar nu echt niet te dun staat te wezen. knettergek wordt in een stal.
IK kan jullie bij voorbaat vertellen dat indien dit paardje op stal wordt opgesloten.... het eindig bij de slager.... als onhandelbaar.
Zijn jullie dan blij dat het "netjes" opgelost is volgens de Ollandse maatstaven ?

Ja.... een droge plek moeten ze hebben..... ook volgens MIJN mening.
Net als een veel groter stuk grond mij veel blijer zou maken.
Maar deze paardjes hebben het in MIJN ogen nog altijd veel beter dan het merendeel van de paarden in Nederland.

Ik denk dit overlezend dat ik de Telegraaf en de lokale nieuwszender ook maar eens ga bellen.... want ik breek niemands poten omdat die er anders over denkt dan ik.
Ik heb het ook al vaak zat uitgelegd en ze doen er niets aan.
Dierenbeulen optimaforma.... in MIJN ogen....

Eens zien wie dan van al die duizende eigenaren zijn "probleem" dat óók al jaren bestaat op zeer korte termijn heeft opgelost zonder in een modderpoel te belanden.

Ow...super woman ?

Moet je doen joh...die paarden daar weg halen !
Hoe dom kan je wezen dat op een openbaar forum aan te kondigen met het alibi er bij geschreven.....
Laatst bijgewerkt door NickAltena op 25-11-09 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:58

Citaat:
Al heeft Fien_ wel een punt...

Ken er ook meer maar dat is geen reden om het niet ter discussie te stellen. Rij elke dag langs een weitje waar drie paarden op zo'n zompig stukje staan te kleumen. Staat nog net iets van gras op maar het houdt echt niet over. Vind het dan toch niets hoor. Zonder stal...of droge plek om te staan, of schuilplek desnoods onder overhangende bomen (waar het vaak dan ook droog is).

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:17

En hier kom ik ook even met mijn mening.
Ik vraag me ten eerste af of deze bewoners wel verstand hebben van paarden?
Begrijp me niet verkeerd,ik ben ook niet blij met deze situatie van deze paarden maar we weten helemaal niet waarom de eigenaresse hier niets aan doet.
Er wordt door velen geroepen dat het afschuwelijk is en dat ze de paarden willen weghalen maar imo zien de paarden en niet vermagerd uit.
Wel zie ik maar weinig grond voor de paarden,of ligt dit gewoon aan mij?(en natuurlijk hele modderige ondergrond wat niet goed is voor de paarden)
En waarom zijn die andere paarden weggehaald en deze niet?(zagen de anderen er erger uit?)
Bokkers aub begrijp me nogmaals niet verkeerd,ik vind het niet goed wat deze vrouw doet met haar paarden maar ik zou graag willen weten hoe zij er werkelijk over denkt voordat we met zijn allen vanalles beginnen te roepen ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:25

Breezke: de links van de vorige topics hierover staan erbij!

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:27

superwoman schreef:
Breezke: de links van de vorige topics hierover staan erbij!

oeps,sorry bokkers voor mijn te 'snelle' conclusie :o

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:28

Breezke schreef:
Bokkers aub begrijp me nogmaals niet verkeerd,ik vind het niet goed wat deze vrouw doet met haar paarden maar ik zou graag willen weten hoe zij er werkelijk over denkt voordat we met zijn allen vanalles beginnen te roepen ;)

Quote uit de eerste topic ;)

Citaat:
Eigenaresse Quirine de Kok (een orthopedisch hoefsmid) bezweert echter dat ze de dieren niet verkeerd behandelt en dat deze situatie prima is voor paarden.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:30

Gracy schreef:
Breezke schreef:

Quote uit de eerste topic ;)

Citaat:
Eigenaresse Quirine de Kok (een orthopedisch hoefsmid) bezweert echter dat ze de dieren niet verkeerd behandelt en dat deze situatie prima is voor paarden.

Ik heb zojuist al mijn excuses aangeboden dat ik de vorige topics niet had gelezen/gezien ;)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:34

Mijn moeder en ik zaten ook al te brainstormen. Ik kan eventueel stallen vrij maken, zou dit ook erg graag doen, maar ik geloof niet dat de eigenaresse dit een goed plan gaat vinden...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:39

NickAltena schreef:
Maar deze paardjes hebben het in MIJN ogen nog altijd veel beter dan het merendeel van de paarden in Nederland.

knip

Ow...super woman ?

Moet je doen joh...die paarden daar weg halen !
Hoe dom kan je wezen dat op een openbaar forum aan te kondigen met het alibi er bij geschreven.....

Ik vind ze zeker niet beter staan dan meerendeel van de paarden in nederland.Er zijn genoeg paarden die veel meer ruimte hebben gekregen om te rennen en rollen én zelfs nog kunnen schuilen en ook niet wegzakken in de blubber. Het voorbeeld wat je aanhaalt is ook niet goed, maar dat heeft hier toch niks mee te maken?
Tuurlijk kan het nog veel slechter...
Maar je wil toch verbeteren, dus moet je kijken naar hoe het beter kan.

Als ik die paarden wou ophalen, had ik dat idd niet neergezet op het internet.Zou idd niet slim zijn..was maar een fanta van mij - leek mij wel vrij duidelijk, maar ach, ik zal wel dom zijn :(:)

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:40

In vergelijking met dit zijn er inderdaad paarden die het veel erger hebben,
dat was ook meteen het eerste wat ik dacht toen ik dit topic las,

Maar alsnog,
een droge wei zou niet slecht zijn :)

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:41

@NickAltena : als dat een paard van mij was geweest dan zou ik helemaal niet blij mee zijn..

En jammer genoeg is NL niet geschikt als een land om het mogelijk te maken voor paarden 24/7 buiten te houden voor voldoende beweging...
En sja, er zijn wel meerdere gevallen waarbij paarden en ponies enz niet de ideaal huisvesting hebben enz..

Maar nu wordt een keertje meer aandacht besteedt aan zo'n situatie, en dat is alleen maar goed. Als dat maar wat vaker gebeurd, dan zou er wat meer gelukkiger paarden en ponies zijn...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:44

ik heb het filmpje bekeken maar tjonge jonge het word steeds erger ipv beter!
Nee dit is toch echt wel de toppunt snap goed dat de buurt dit niet langer kan aanzien.
Dieren moeten echt naar een droger stuk en niet een halve meter in de pratsch!
Ik heb altijd de vraag is het onwil of onmacht van zo'n eigenaar?
Men kan toch zelf ook zien dat het zo niet gaat en dan kun je er donder op zeggen dat mensen gaan klagen.
Als dit al vele jaren zo gaat dan had de eigenaar er allang iets aan kunnen doen,op z'n minst een andere plek zoeken voor de natte perioden.
Maarja........wie zijn wij he? |(

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:51

Utixo schreef:
Mijn moeder en ik zaten ook al te brainstormen. Ik kan eventueel stallen vrij maken, zou dit ook erg graag doen, maar ik geloof niet dat de eigenaresse dit een goed plan gaat vinden...

ga ze maar halen!! ik heb weiland genoeg! met een schone droge schuilstal..
en als het egt nood aan de man is vinden we vast wel ruimte genoeg om die arme beestjes een stal te bieden!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:10

Leuk verhaaltje Nickaltena!
Beter je paar 24 uur per dag in een grote droge stal dan tot de knieeen in de modder. De paarden in Nederland zijn geen wilde paarden die gek worden als ze de stal niet uitkomen. En ook wilde paarden gaan niet vrijwillig tot hun knieeen in de modder staan!
Ik snap niet dat je je "ex" paard er zo bij kan zien staan! Wat mij betreft heeft de buurt gelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:19

Nickaltena als dit mijn ex paard was dan zou ik niet blij zijn zachtjes gezegd.
Er zijn altijd dingen die nog erger zijn,maar daar mee praat je dit niet goed.
Er zijn nog heel veel tussen oplossingen tussen paarden 24/7 in de blub en paarden 24/7 in stal.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:25

Wordt het niet eens tijd dat de wetgeving in Nederland drastisch wordt aangepast!!!! T'is toch te gek! :(

In Amerika kun je al een paar maanden de bak in als je een hond of een kat niet goed verzorgt.. en hier kunnen dieren gewoon maar zo behandeld worden. Alles wordt maar toegestaan. ONBEGRIJPELIJK
Maar goed; als je al bedenkt dat je in Nederland voor een moord al na een paar jaar weer vrolijk op straat loopt...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:30

als dit mijn ex-paard was, dan had ik hem toch mooi weken geleden weggehaald! Ik vind het werkelijk een schande zoals die beesten erbij staan. Goed voor een hoop gezondheidsproblemen en zoals al eerder gezegd het vreet enorm veel energie om in deze bende op de been te blijven, zonder een lekker plekje om droog te liggen!

Mijn paarden staan ook 24/7 buiten, maar zij hebben een droge schuilstal en er is alleen blubber waar de hooiruif staat en aan het begin van het hek. Op de manier zoals hier het geval is, zou ik mijn paarden nooit 24/7 buiten zetten. Sterker nog, ik zou mijn paarden nog geen uur in die dikke blubber zetten! Als je begaan bent met je beesten, zoek dan een ander plekje voor ze en blijf niet denken dat je gelijk hebt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:30

Drrrassic schreef:
Is dit in Leiden/Leidschendam?
Ik ben hier volgens mij 2 weken geleden langs gefietst..

Nee, dit is tegen den haag aan. Waar tussen Leiden en Leidschendam heb je zoiets gezien?

Ik vind het ronduit walgelijk dat dat gekke mens nog steeds haar paarden op de loolaan zo heeft staan.
Laatst bijgewerkt door LovingTweety op 25-11-09 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:32

ik snap niet dat die eigenaresse nog geen actie heeft ondernomen. snap dat het ontzettend vervelend is als je wei compleet is omgeploegd en je met hevige regenval te maken krijgt, maar je kan er toch een flinke lading geel zand opgooien? eventueel vermengd met ander soort bodembedekking. dan kan ze iig de winter fatsoenlijk door.