Ik bedoel, hoe haal je het in je hoofd om ze dan maar af te laten maken.
Arme dieren, gewoon overgeleverd aan de grillen van de mens en de maatschappij.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Eigenlijk is het toch van de zotte dat die dieren ingeslapen moeten worden,waarom kan de overheid hier niet met een plan komen? mensen in nood helpen ze ook en bedrijven in nood.Waarom dan geen dieren in nood?
). Er zijn al te veel paarden. Te veel katten. Te veel honden. Te veel konijnen. Noem maar op......
Adriana schreef:Met dat laatste ben ik het helemaal mee eens... Ik leg je geen woorden in de mond, maar wat voor opties zijn er als ze niet mogen worden afgemaakt en er niemand is om ze op te vangen?

erg maar het is zo. Elisa2 schreef:Er zijn al te veel paarden. Te veel katten. Te veel honden. Te veel konijnen. Noem maar op......
Kijk maar eens hoeveel arme dieren nu op de noordpool omkomen doordat wij zo nodig de aarde moeten verwoesten... Elisa2 schreef:Dat is waar..maar waar de meeste hier boos om worden is om wat Twiggy zegt:
Het gaat mij er om dat die mensen er heel veel geld mee verdienen in goede tijden. En in slechte tijden worden dieren op deze manier afgeserveerd. Waarom denkt de mensheid hier van tevoren niet aan? Nee, tuurlijk niet, want het gaat allemaal voornamelijk om geld. Zo is het toch?
Het gaat mij niet zozeer om de keuze ze dan maar af te maken, het gaat me om het feit dat paarden gewoon overgeleverd zijn aan onze grillen. DAT is wat mij heel erg stoort. Daarnaast vind ik ook dat het fokken maar eens een halt toegeroepen mag worden (maar mag je dat zeggen? ). Er zijn al te veel paarden. Te veel katten. Te veel honden. Te veel konijnen. Noem maar op......
Dat is wat tegen de borst stuit,bij mij ook.Spicenut dat is geen slecht idee mischien als je het geld en de tijd daarvoor hebt.
Rosa__ schreef:Wat zijn sommige mensen toch ongelooflijk hard... Gewoon maar zeggen dat het beter is.
Ver te zoeken, maar dan wíl je ook geen oplossing vinden. Je moet je ogen openen.
Kunnen ze niet (tijdelijk) bij een boer staan? Verkocht worden buiten Engeland? Hier op de manege heeft namelijk ook een man een paard gered van de slacht.
Mallodie schreef:Elisa2 schreef:Er zijn al te veel paarden. Te veel katten. Te veel honden. Te veel konijnen. Noem maar op......
Wat dacht je van teveel mensen? Daar MOET de rem op! Want tenslotte zijn het de mensen die met teveel zijn en veel te veel willen en doen.. en wie draagt de lasten? De dierenKijk maar eens hoeveel arme dieren nu op de noordpool omkomen doordat wij zo nodig de aarde moeten verwoesten...
Bon_Bon schreef:Ja oke maar als je een recreatie paard heb waar je geen geld aan verdiend is dat ook puur voor je EIGEN plezier, dat ligt voor mij persoonlijk op het zelfde niveau als er geld aan verdienen, het is om er zelf beter/blijer van te worden.
Mallodie schreef:Elisa2 schreef:Er zijn al te veel paarden. Te veel katten. Te veel honden. Te veel konijnen. Noem maar op......
Wat dacht je van teveel mensen? Daar MOET de rem op! Want tenslotte zijn het de mensen die met teveel zijn en veel te veel willen en doen.. en wie draagt de lasten? De dierenKijk maar eens hoeveel arme dieren nu op de noordpool omkomen doordat wij zo nodig de aarde moeten verwoesten...
randalinpony schreef:Wat bedoel je met maar 900 euro voor euthanasie? Ik geloof niet dat wij iets kwijt waren dat zelfs maar in de buurt kwam toen we onze paarden lieten inslapen....
Vind het trouwens een humane oplossing. Als je een paard door overmacht niet meer kan onderhouden is afmaken de eerlijkste optie, vooral als verkopen aan een goed tehuis door instortende markten onmogelijk is.