Britse paarden moeten uit nood massaal naar slachtbank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:42

En zo zie je maar dat (sport)paarden blijkbaar vaak gewoon als product gezien worden. :(
Ik bedoel, hoe haal je het in je hoofd om ze dan maar af te laten maken. ;(

Arme dieren, gewoon overgeleverd aan de grillen van de mens en de maatschappij. :(

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:54

Twiggy dat vind ik zo kort door de bocht... Ik was laatst met een groep Amerikanen en hadden we het over de paarden in Amerika. Ze bieden daar paarden GRATIS aan, maar niemand kan daar voor ze zorgen. Dus worden ze idd zoals eerder gezegd los gelaten en sterven ze op een veel gruwelijkere wijze dan als je ze laat slachten want o ja in Amerika zijn alle slachthuizen voor paarden dicht (godzijdank zijn er geluiden dat dit dus helemaal niet kan en komen er gesprekken op gang dat er wel weer slachthuizen open moeten).

Als we alles maar loslaten krijgen we zulke situaties;
http://www.feral.org.au/content/species/species.cfm
Laatst bijgewerkt door Adriana op 16-11-09 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:56

Elisa2 schreef:
Eigenlijk is het toch van de zotte dat die dieren ingeslapen moeten worden,waarom kan de overheid hier niet met een plan komen? mensen in nood helpen ze ook en bedrijven in nood.Waarom dan geen dieren in nood?

Vind het GEEN slecht idee ik hoop alleen dat ze aan de andere kant het massale fokken ook stoppen.

Het is en blijft sneu maar massaal opvangen kost ook geld en bied toch geen oplossing. Je weet dan tenminste wel zeker dat er niet gerommeld met wordt. Waar zijn ze beter af?? Dood of op de renbaan?.

Aub niet zo'n plan als hier dat we de overbodige dieren uit het buitenland halen en aan de andere kant onze eigen dieren nog niet eens kunnen plaatsen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:05

Je hebt hier in Nederland toch ook stallen die hun dravers/ex-renpaarden voor een zeer klein bedrag op marktplaats of elders aanbieden? Tja en als ze dan nog niet verkocht worden, wat gelukkig vaak wel het geval is, waar moet zo'n eigenaar dan met het paard heen? Ik vind het beter dat ze geslacht worden dan dat ze een ronde langs allerlei louche handelaren, vieze stallen, zompige weides en 3e rangs maneges moeten waarna ze alsnog bij de slager belanden.

Ik vind het vreselijk hoor, als een gezond dier bij de slager belandt. Maar ik vind het nog veel erger als een dier continue slecht verzorgd wordt. Een paard leeft in het nu, die gaat echt niet zitten hopen dat het morgen beter is...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:16

Adriana, mag jij kort door de bocht vinden, hoor. ;)
Overigens heb ik helemaal niet gezegd dat ze de paarden maar los moeten laten, dus ik denk niet dat je me dit soort zaken in de mond moet leggen. ;)

Het gaat mij er om dat die mensen er heel veel geld mee verdienen in goede tijden. En in slechte tijden worden dieren op deze manier afgeserveerd. Waarom denkt de mensheid hier van tevoren niet aan? Nee, tuurlijk niet, want het gaat allemaal voornamelijk om geld. Zo is het toch?

Het gaat mij niet zozeer om de keuze ze dan maar af te maken, het gaat me om het feit dat paarden gewoon overgeleverd zijn aan onze grillen. DAT is wat mij heel erg stoort. Daarnaast vind ik ook dat het fokken maar eens een halt toegeroepen mag worden (maar mag je dat zeggen? :+ ). Er zijn al te veel paarden. Te veel katten. Te veel honden. Te veel konijnen. Noem maar op...... ;(

Adriana

Re: Britse paarden moeten uit nood massaal naar slachtbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:19

Met dat laatste ben ik het helemaal mee eens... Ik leg je geen woorden in de mond, maar wat voor opties zijn er als ze niet mogen worden afgemaakt en er niemand is om ze op te vangen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:37

Adriana schreef:
Met dat laatste ben ik het helemaal mee eens... Ik leg je geen woorden in de mond, maar wat voor opties zijn er als ze niet mogen worden afgemaakt en er niemand is om ze op te vangen?

Er zijn weinig (proberen ze te verkopen aan een fijn tehuis???) tot geen andere opties meer. Al hoewel dit soort zaken best voorkomen kunnen worden door eens wat meer na te denken over de gevolgen van dit soort sporten. Van mij mogen die rennen e.d. nu helemaal afgeschaft worden!!! :j

Een paard is een dier, een levend wezen. En wie zijn wij nou eigenlijk om gezonde dieren af te maken???? De mensheid zou eens moeten leren wat beter na te denken over hun grillen, hun eisen, hun genot. Deze dieren zijn er de dupe van en daar kan ik me ontzettend kwaad over maken. -:(-

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:59

Zijn er geen mensen in NL die hier brood in zien?

Ik bedoel, als ik het geld had zou ik het wel weten....Naar Engeland reizen, paar volbloeden op transport, in Nederland omscholen tot leuk eventingpaard en tadaa!

Of zie ik iets over het hoofd waarom dit absoluut niet zou kunnen?

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:01

Behalve dan dat het in NL ook crisis is en dus ze vast niet echt als warme broodjes over de toonbank zullen vliegen...Maar ik heb het idee dat het hier niet zó erg als daar op z'n gat ligt..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:10

Wat kost een niet-succesvolle draver/renpaard hier en wat kost een enkeltje UK-NL ??
Buiten het verkooptechnische aspekt vanwege de crisis dan :D

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:13

Naja liever naar de slacht of aan de spuit dan dat ze naar zo een 'dierenliefhebber' gaan die het waarschijnlijk hartstikke goed bedoeld maar waar ze ook weer verhongeren.

Beest is dood nog altijd beter af... snap ook niet waarom er zo zielig gedacht word over een dood dier. Beter een dood dier dan een dier met ene bar slecht leven of slechte toekomst.. :s

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:27

Dat is waar..maar waar de meeste hier boos om worden is om wat Twiggy zegt:

Het gaat mij er om dat die mensen er heel veel geld mee verdienen in goede tijden. En in slechte tijden worden dieren op deze manier afgeserveerd. Waarom denkt de mensheid hier van tevoren niet aan? Nee, tuurlijk niet, want het gaat allemaal voornamelijk om geld. Zo is het toch?

Het gaat mij niet zozeer om de keuze ze dan maar af te maken, het gaat me om het feit dat paarden gewoon overgeleverd zijn aan onze grillen. DAT is wat mij heel erg stoort. Daarnaast vind ik ook dat het fokken maar eens een halt toegeroepen mag worden (maar mag je dat zeggen? ). Er zijn al te veel paarden. Te veel katten. Te veel honden. Te veel konijnen. Noem maar op......

Dat is wat tegen de borst stuit,bij mij ook.Spicenut dat is geen slecht idee mischien als je het geld en de tijd daarvoor hebt.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:32

Ik denk dat die 900 euro niet per paard is maar per stal oid.
Ik weet niet wat ik er van moet denken, GB is zo groot en er is zoveel grasland. En ze vinden zichzelf zulke enorme dierenliefhebbers maar denken idd niet aan de consequenties van het vele fokken ws. Inslapen is dan heel netjes tov de slacht of erger: transport naar slachthuizen elders.
Als er volgend jaar geeneen merrie naar de hengst zou gaan was het probleem misschien wel in 1 jaar opgelost (?)

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:35

DubbelDun schreef:
Wat kost een niet-succesvolle draver/renpaard hier en wat kost een enkeltje UK-NL ??
Buiten het verkooptechnische aspekt vanwege de crisis dan :D

Ga je terugzwemmen mss? :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:05

Enkeltje voor het paard ;)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:48

De dieren mogen al blij zijn dat ze in het beste geval ingeslapen worden... Ik denk dat er ook een heel deel op een erg gruwlijke wijze om het leven kome, kost de eigenaar minder..

Arme paardjes.

De overheid (in elk land) geven niet vele om dieren :) erg maar het is zo.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:51

Elisa2 schreef:
Er zijn al te veel paarden. Te veel katten. Te veel honden. Te veel konijnen. Noem maar op......

Wat dacht je van teveel mensen? Daar MOET de rem op! Want tenslotte zijn het de mensen die met teveel zijn en veel te veel willen en doen.. en wie draagt de lasten? De dieren :) Kijk maar eens hoeveel arme dieren nu op de noordpool omkomen doordat wij zo nodig de aarde moeten verwoesten...

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:34

Wat zijn sommige mensen toch ongelooflijk hard... Gewoon maar zeggen dat het beter is.

Ver te zoeken, maar dan wíl je ook geen oplossing vinden. Je moet je ogen openen.

Kunnen ze niet (tijdelijk) bij een boer staan? Verkocht worden buiten Engeland? Hier op de manege heeft namelijk ook een man een paard gered van de slacht.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:39

Elisa2 schreef:
Dat is waar..maar waar de meeste hier boos om worden is om wat Twiggy zegt:

Het gaat mij niet zozeer om de keuze ze dan maar af te maken, het gaat me om het feit dat paarden gewoon overgeleverd zijn aan onze grillen. DAT is wat mij heel erg stoort. Daarnaast vind ik ook dat het fokken maar eens een halt toegeroepen mag worden (maar mag je dat zeggen? ). Er zijn al te veel paarden. Te veel katten. Te veel honden. Te veel konijnen. Noem maar op......

Dat is wat tegen de borst stuit,bij mij ook.Spicenut dat is geen slecht idee mischien als je het geld en de tijd daarvoor hebt.

Ja oke maar als je een recreatie paard heb waar je geen geld aan verdiend is dat ook puur voor je EIGEN plezier, dat ligt voor mij persoonlijk op het zelfde niveau als er geld aan verdienen, het is om er zelf beter/blijer van te worden.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:40

Rosa__ schreef:
Wat zijn sommige mensen toch ongelooflijk hard... Gewoon maar zeggen dat het beter is.

Ver te zoeken, maar dan wíl je ook geen oplossing vinden. Je moet je ogen openen.

Kunnen ze niet (tijdelijk) bij een boer staan? Verkocht worden buiten Engeland? Hier op de manege heeft namelijk ook een man een paard gered van de slacht.

Dit gaat niet om EEN man die EEN paard gered heeft....

Persoonlijk vind ik het weghalen van een paard bij de slacht nou niet echt redden. Als dat paard dood is heeft hij/zij het namelijk helemaal niet slecht...

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:42

Mallodie schreef:
Elisa2 schreef:
Er zijn al te veel paarden. Te veel katten. Te veel honden. Te veel konijnen. Noem maar op......

Wat dacht je van teveel mensen? Daar MOET de rem op! Want tenslotte zijn het de mensen die met teveel zijn en veel te veel willen en doen.. en wie draagt de lasten? De dieren :) Kijk maar eens hoeveel arme dieren nu op de noordpool omkomen doordat wij zo nodig de aarde moeten verwoesten...

Aangezien kannibalisme verboden is, kunnen we het overschot aan mensen moeilijk naar de slacht brengen, en een spuitje geven mag niet zomaar... euthanasie etc..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:56

Bon_Bon schreef:
Ja oke maar als je een recreatie paard heb waar je geen geld aan verdiend is dat ook puur voor je EIGEN plezier, dat ligt voor mij persoonlijk op het zelfde niveau als er geld aan verdienen, het is om er zelf beter/blijer van te worden.

Nou, spreek dan over je eigen beweegredenen dat je een paard aangeschaft hebt (of paarden), want ik heb mijn eigen paard en voor mijn eigen plezier, maar zeker ook voor zijn plezier, hoor.
Zijn geluk en welzijn staat zelfs voorop op mijn eigen gemak. En ik ben vast de enige niet die er zo over denkt. ;)

Daarbij vind ik deze twee uitersten niet helemaal met elkaar te vergelijken. :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:58

Mallodie schreef:
Elisa2 schreef:

Er zijn meer mensen dan ooit, dat is waar. Maar stel je nou eens voor dat al deze mensen nou eens wat bewuster omgaan met elkaar, met de dieren, met de natuur. Zou toch mooi zijn, nietwaar?
Je kunt ze moeilijk een spuitje geven. En ik voel me ook niet bezwaard dat ik er zelf eentje op de wereld gezet heb, als je het niet erg vindt. ;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:11

lekker dan.. :(:)

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:55

randalinpony schreef:
Wat bedoel je met maar 900 euro voor euthanasie? Ik geloof niet dat wij iets kwijt waren dat zelfs maar in de buurt kwam toen we onze paarden lieten inslapen....

Vind het trouwens een humane oplossing. Als je een paard door overmacht niet meer kan onderhouden is afmaken de eerlijkste optie, vooral als verkopen aan een goed tehuis door instortende markten onmogelijk is.

Sorry maar er zou toch een betere oplossing moeten komen!!. Misschien paarden online te koop zetten met filmpjes en al zodat ze misschien op export kunnen gezet worden voor een nieuwe koper . Humane oplossing vind ik het echt niet!!! paard dood omdat de eigenaar het niet meer kan betalen pffff