Ziek paard in de berm langs A2 zorgt voor lange file

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:06

het zal je paard maar zijn zeg!

Samy

Re: Ziek paard in de berm langs A2 zorgt voor lange file

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:15

Zeer benieuwd, aangezien bij de afslag Maarssen een pension stal zit...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:20

Heel sneu voor het paard en de eigenaar, maar we moeten ook blij zijn dat er geen doden of gewonden zijn gevallen.
Je zult maar maar 100 kilometer per uur een paard op je auto krijgen.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:26

Arm beestje. Zo ziek en dan ook nog zoiets moeten meemaken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:51

Wat een bizar verhaal...

Wat mij meest logisch lijkt is dat ie ontsnapt is uit een wei voor slachtpaarden oid.
Er staat niets over gewond, maar paard word ziek genoemd..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:54

Samy schreef:
Zeer benieuwd, aangezien bij de afslag Maarssen een pension stal zit...

Zit te peinzen, maar welke dan? Of bedoel je die richting Vleuten misschien? Tsja, die zit wel dichtbij de afslag, maar is wel erg goed beveiligd hoor. Houten hekken om de paddocks/weides en van het terrein komt een paard daar ook niet zo 1-2-3 af dacht ik. Plus dat er altijd wel volk op die stal is (zeker zaterdagmiddag) dat het opvalt als een paard hem peerd... Lijkt me stug als je een paard eraf ziet vertrekken in zijn eentje dat je er niet achteraan gaat.

Plus ze zeggen dat de file tussen Maarssen en Vinkeveen was dus kan ook nog verderop zijn losgebroken.

Naar verhaal dat wel hoor!

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:56

Ah gerem. misschien dat ie uit de trailer is gesprongen zonder dat de eigenaar t merkte en daarbij iets opgelopen ofzo.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:56

Klopt Zilfstar, maar ik kreeg de melding dat het bij de berm van afslag Maarssen was. Dus vandaar dat ik bij Haarrijn uit kwam. Die zit het dichtsbij de afslag van Maarssen/Vleuten.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:00

T was ook al de hele middag op de radio ,.. 3 FM heeft ook nog gebeld naar de dierenambulance om te vragen hoe het met het paard ging, was helemaal up to date,
Arm dier,.. |(

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:04

miekske schreef:
Ah gerem. misschien dat ie uit de trailer is gesprongen zonder dat de eigenaar t merkte en daarbij iets opgelopen ofzo.

Dat lijkt me een beetje ver gezocht :o

arm beest zeg!
Ik reed een tijdje geleden met mijn vriend op de snelweg en toen zag ik een fjord heel hard over een viaduct rennen met zadel op en hoofdstel nog in! Ik heb toen gelijk 112 gebeld.. Maar ja wij konden verder ook niks...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:07

Jeetje wat naar zeg...
arm dier, zo je laatste uurtjes slijten...

ben ook wel erg benieuwd hoe het daar is gekomen...

zou toch wel heel erg ziek zijn als iemand 't daar ergens had achtergelaten omdat 'tniet in orde zou zijn...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:09

Samy schreef:
Klopt Zilfstar, maar ik kreeg de melding dat het bij de berm van afslag Maarssen was. Dus vandaar dat ik bij Haarrijn uit kwam. Die zit het dichtsbij de afslag van Maarssen/Vleuten.

Ah Okee. Ja Haarrijn zit daar heel dichtbij. Als je als paard als de kuierlatten neemt daar en van het terrein af komt is het een kwestie van even rechts en weer rechts en je bent op de A2... Maar nog: dat zou dan toch iemand daar gemerkt moeten hebben. Zal hier de plaatselijke bladen ook eens in de gaten houden of er iets in gezet wordt (woon in Maarssen...)

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:25

patjelisa schreef:
miekske schreef:

Dat lijkt me een beetje ver gezocht :o

arm beest zeg!
Ik reed een tijdje geleden met mijn vriend op de snelweg en toen zag ik een fjord heel hard over een viaduct rennen met zadel op en hoofdstel nog in! Ik heb toen gelijk 112 gebeld.. Maar ja wij konden verder ook niks...

Ja dat wel. maar t kan wel.. ;)
mr der is verder nog niks bekend over een eigenaar ofzo?

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:25

xMariekee schreef:
arm beestje :(:) wat zijn die eigenaren ziek dan!
Hoopte ze dat die aangereden zou worden ofzo

Misschien is het paard wel gewoon ontsnapt of gestolen, dat kun je toch niet weten?

Wel erg sneu voor het paard natuurlijk. :(

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:33

Heel bizar verhaal. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze zonder toestemming van de eigenaar een paard laten inslapen, mits het dier geen gebroken benen heeft natuurlijk.
Jammer dat er niet bij word vermeld WAT het paard mankeerde.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:41

Jeetje wat zielig :(:)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:56

Zielig hoor..

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:10

miekske schreef:

No offense, maar hoe zet jij jouw paard dan op een trailer? In mijn ogen kan een paard namelijk echt niet uit een trailer springen. :)) en dat dan ook nog de inzittende van de auto daar niks van merken?!

OT; Pfoe wat een bericht, ik krijg er helemaal kippenvel van!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:12

zou niet weten waarom je een paard niet mag laten inslapen zonder toestemming van de eigenaar,het is een situatie waarbij de eigenaar op dat moment onvindbaar is en een paard wat dusdanig ziek gevonden word dat er geen andere uitweg is,een hond of kat wat gevonden word word ook gewoon ingeslapen als het dier er zo slecht aan toe is,ze handelen vanuit het welzijn van het dier.
ben benieuwd hoe het verhaal nu in elkaar zit met het paard...is toch wel een heel raar verhaal!
een paard wat heel erg koliek heeft kan ook gaan rennen en dan dus door het draad gaan de snelweg op,wij hebben een paard gehad die had zo last van koliek dat hij bleef draven door de wei,op stal kon je hem niet zetten dan brak hij alles af van de pijn,je kunt echt van alles speculeren met dit verhaal...
heel sneu voor het paard!

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:13

Wat een vreemd verhaal zeg... ben benieuwd of we hier nog meer over te horen krijgen.

rampstamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:14

Aller eerst wil ik even zeggen dat dit echt te triest voor woorden is wat er allemaal wordt gespeculeerd!! Niet te geloven... Zo komen dus de broodje aap verhalen in de wereld! Wij betreuren dit enorm en vinden dit respectloos....

Het betreft hier om het paard van mijn beste vriendin... Ik zal met jullie het daad werkelijke verhaal delen namens haar, want zij is hierdoor wederom compleet van overstuur geraakt, dat mensen dit over hun schrijven of denken!

Haar paard, Primeur genaamd, stond gister ochtend nog vrolijk in zijn box en er leek geen vuil wolkje aan de blauwe lucht te zijn. S'middags kwam zij op stal en vond dat hij een beetje sloom uit zijn ogen keek en besloot even met hem te gaan wandelen, aangezien hij al de hele dag binnen stond ivm het slecht weer s'morgens. Hij kwam erg langzaam z'n box uit wat hij normaal niet deed en hij was buiten ook erg rustig en keek eigenlijk nergens van op. S'avonds toen zij samen met haar moeder op stal kwam bleek het niet goed te gaan met Primeur, hij stond hevig te trillen en bleek 41 graden koorts te hebben.... de DA werd direct gebeld en het paard kreeg koorts remmers en darmontspanners toe gedient, de DA dacht aan een soort griepvirus en zij moesten het in de gaten houden!

Vanmorgen is haar moeder erg vroeg richting stal gegaan, Primeur had inmiddels 38 graden koorts dus dat was erg positief. Zij heeft hem eten gegeven zijn box gedaan en is weer richting huis gegaan. Ik kwam rond kwart voor 12 op stal en ging even bij hem kijken... Zijn hoofd hing naar beneden zijn lippen hingen, hij dronk af en toe water en stond nog te trillen maar niet meer zo erg als gister. Ik heb m'n vriendin gelijk gebeld en zij kwamen gelijk naar stal, hebben z'n temperatuur opgemeten en deze was iets gestegen naar 38,1 graden en hebben gelijk weer de dierenarts gebeld.

Deze kwam weer naar Primeur kijken en adviseerde hun per direct richting de kliniek in Utrecht te rijden en dit hebben zij gadaan. 20 min voordat zij er waren hoorde ze ineens een klap vanuit de trailer, ze zijn langs de snelweg gestopt en gingen kijken, Primeur bleek te zijn gevallen en hebben het tussenschot eruit gehaald om hem de ruimte te geven, inmiddels was Primeur in shock geraakt. Gelukkig kwam er toevallig een dierenarts voorbij gereden en stopte om polshoogte te nemen. Zij hebben samen Primeur uit te trailer gehaald en stonden met hem in de berm voor onderzoek, helaas kwam al de hulp voor Primeur te laat want de DA adviseerde om hem ter plekken te laten inslapen...
Inmiddels is Primeur overgebracht naar de kliniek in Utrecht waar zij na alle waarschijnlijkheid nog gaan onderzoeken waaraan hij is overleden en zal mijn vriendin voor de moeilijke beslissing komen te staan wat zij uiteindelijk met hem wil laten doen.

Dit is het enige en echte verhaal... Dus nu geen speculaties meer over dat hij gedumpt zou zijn of uitgebroken AUB!!

Groetjes,
Antoinette
Goede vriendin van de Familie.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:14

viceversa schreef:
miekske schreef:

No offense, maar hoe zet jij jouw paard dan op een trailer? In mijn ogen kan een paard namelijk echt niet uit een trailer springen. :)) en dat dan ook nog de inzittende van de auto daar niks van merken?!

OT; Pfoe wat een bericht, ik krijg er helemaal kippenvel van!

een paard kan wel degenlijk uit een trailer springen!
alleen dat merk je dan echt wel!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:17

Jeetje wat een verhaal..

Wat een nare ervaring voor je vriendin.
Het komt niet vaak voor dat ze een paar uitladen aan de rand van de snelweg, vandaar dat er gespeculeerd werd dat paard was losgebroken.

Nieuwsgeving klopt dus ook weer niet helemaal...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:17

rampstamp wat een tragisch verhaal zeg,zo ontzettend sneu voor jullie wat er gebeurd is.
heel veel sterkte

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:18

ow rampstamp, dat is wel een ander verhaal inderdaad...

het paard stond dus niet alleen langs de weg, maar naast de trailer begrijp ik uit jouw verhaal...

jeetje, wat naar voor je vriendin zeg...

wel prettig dat je hier het werkelijke verhaal hebt kunnen vertellen, dat geeft voor iedereen duidelijkheid...

heel veel sterkte voor je vriendin...