Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Merlijn schreef:Vaak wordt ook een gebrek aan spieren gezien als te mager. Je moet op de ribben van een paard voelen of hij te dik of te mager is. Die moet je nl nèt kunnen voelen zonder eerst door een speklaag heen te moeten duwen. Als het op die plaats in orde is en het paard toont toch mager, dan moet er anders met het paard gewerkt worden, zodat zijn spieren in de achterhand en rug beter getraind worden.
Mijn merrie was daar een heel goed voorbeeld van, na bijna een jaar rust en het krijgen van een veulen. Met training begint ze er nu weer wat beter uit te zien. (En ze was niet te mager.)
Het zal met koudbloed ponies nog veel moeilijker zijn om ze op gewicht te houden omdat het zulke sobere (weinig voer nodig hebben) dieren zijn.
Urko schreef:volgens mij hoeven paarden niet eens te dik te zijn voor hoefbevangen te raken ???
Arabesk schreef:In de VS kunnen ze er ook wat van, zowel mensen, honden als paarden. Ik zat een parelli dvd te kijken en daarin kwam een andalusier voor, die ze net zo vet gemest hadden als een quarterGéén gezicht
poes schreef:Hoe zie ik dan dat ze een grasbuik heeft of vet?
Hyppolyte: ze krijgt 1 kilo basisbrok per dag, maar ze werkt wel 5 keer per week, ik vind géén krachtvoer dan echt wel héél sober!
Ik zie niet in waarom ik ruwvoer zou bijvoeren als ze al zo gevuld blijft van het gras? (uiteraard zal er deze winter wel bijgevoerd worden, maar de weides staan na het uitzonderlijke goede weer gewoon nog heel goed).