NHL Hogeschool Leeuwarden start studie met paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Celine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:55

Ik heb altijd al hulpverlener willen worden, en daarbij werken met dieren.
Ik heb bij mijn opleiding gevraagd of ik die minor mag doen, en het is goedgekeurd!

Ik doe de opleiding Maatschappelijk werk en dienstverlening te Hogeschool Utrecht
Wel een eindje reizen, maar dat moet dan maar
Dus ik ben helemaal blij :D

joyce B

Re: NHL Hogeschool Leeuwarden start studie met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:00

goh, leuk als ze het ook als post-HBO cursus aan zouden bieden. Dan zou ik het ook kunnen overwegen... Heb wel een pedagogische achtergrond en ervaring met paarden en een stukje hoe je dat in zorg kan gieten zou een leuke aanvulling zijn op de cv en een basis als je in de toekomst nog iets met zorg en paarden wilt doen.

lor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:01

lalunamyo schreef:
ik heb net een boek gelezen over een autistisch kind dat via paarden weer redelijk geneest..
de paarden jongen heet het geloof ik, een waargebeurt verhaal, wel mooi

wel vind ik het een beetje standaard.. ? heb hier geloof ik al vaker van gehoord, geen idee of het wat word

Nooit geweten dat autisme te genezen is !?!?!

Ik kan mij wel voorstellen dat paarden een positieve werking hebben op mensen met bijv. autisme of aanverwante stoornissen.
Zelf heb ik gewerkt met dove kinderen met een verstandelijke beperking, de tijd dat zij op paard zaten was even hun tijd, wereldje met het dier.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:18

_Celine schreef:
Ik heb bij mijn opleiding gevraagd of ik die minor mag doen, en het is goedgekeurd!

Ik doe de opleiding Maatschappelijk werk en dienstverlening te Hogeschool Utrecht

Hier nog een!

Ik wil alleen in jaar 4 de minor doen :D

nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:30

Zag het inderdaad ook al gisteren op de site van onze school staan.
Het lijkt me een ontzettend leuke minor, en overweeg ook serieus om deze te gaan volgen.
Doe de opleiding pedagogiek, en werk met hobby combineren lijkt me echt helemaal super!
Alleen erg jammer dat het alleen nog in Leeuwaren te volgen is, en niet iets meer centraal in het land.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:31

Leeuwarden is heel leuk hoor Nikki ;) ! Maar erg centraal ligt t inderdaad niet.

nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:40

WillemYntJee schreef:
Leeuwarden is heel leuk hoor Nikki ;) ! Maar erg centraal ligt t inderdaad niet.

Ja dat geloof ik ook wel ;)
Het is alleen erg jammer dat ik in Limburg woon. Als het korter bij was, was mijn keuze zo gemaakt, maar nu vind ik het echt moeilijk. Wil niet voor een half jaar op kamers, ben bang dat er dan alleen maar mensen van daar in de buurt zijn die elkaar al kennen. Vind ik zo moeilijk om daar tussen te komen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:42

Beetje dubbel-op dit. Op het van Hall (ook in Leeuwarden) is een hele afstudeerrichting over dit onderwerp die dit jaar van start is gegaan (ik volg hem) hierin komen zowel paarden als kleinere gezelschapsdieren aan bod.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:07

Olympia schreef:
_Celine schreef:

Hier nog een!

Ik wil alleen in jaar 4 de minor doen :D

Ik twijfel ook enorm...!!! Ondanks dat ik echt helemaal niks met paarden wil doen 'later als ik groot ben' (dus na dit schooljaar :D ), lijkt het me tóch een mooie minor... Het aanbod van mijn school (Stenden) vind ik echt om te janken... ;( Dus dan maar iets doen wat ik echt leuk vind!
Aan de andere kant lijkt het me wel weer zo'n gedoe om naar een andere school te gaan terwijl ik nog druk bezig ben met het afstuderen en mijn scriptie-sores..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:09

Ik heb mn minors voor dit jaar al gekozen en heb geen zin om te swichten :)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:11

Ik heb ook al gekozen inderdaad....
Ik zal toch maar even specifieker gaan kijken naar de inhoud van deze minor... Maar van de buitenkant ziet het er aardig leuk uit :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:24

Apart om met die reden een studie te starten. Het kan natuurlijk super handig zijn, alleen is het - in mijn ogen - toch best toegesplitst op maar een paar opleidingen.

Aan de andere kant heb je de 'echte' paardenopleidingen al elders zitten. :j

Ben benieuwd wat er van gaat komen.

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:50

Ook ik ken een jongentje (ongeveer 10 jaar) die zwaar autistisch is en nu ook paardrijdt. Het is prachtig om te zien hoe deze jongen openbloeit.
Ik ken hetzelfde geval bij een 12-jarig autistisch meisje die zich zoveel beter voelt als ze op een paardenrug zit.

Ook is de therapeutische werking van paarden bij kinderen met bijv spasticiteit heel goed. In België is er het Tinkerbed, dat is een vzw die langskomt in de mpi's en met de kinderen op stap gaat.
Afbeelding
Zo ziet het tinkerbed eruit. De patiënt ligt op het zeil, en door de bewegingen van het paard komt de pt volledig tot rust.
Ik vind dit een prachtig initiatief.

Ik zie dus echt wel het nut in van hippotherapie en vind het goed dat er in NL een studierichting wordt opgestart, maar of er veel werk is in de sector, dat zal de tijd moeten uitwijzen.

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:57

Is er in Nederland dan niet zo iets als een post-graduaat in het kader van het Pegasus-project? (is Europees project dacht ik?) In Gent kan je die volgen...

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:41

Zelf heb ik een samenwerkingsverband met een dame die met gehandicapten werkt, in combinatie met haar pony`s (en omdat ik paardenpapiertjes heb mag ik meehelpen). Geeft wederzijds heel veel voldoening en mijn lesmeiden, die ook hebben geholpen, hebben het dagenlang over niets anders :)

Zo`n bed heeft zij ook, maar volgens haar informatie/ vergunning/ whatever mag die niet buiten de bak :? Op Ameland willen ze dat nu wel/ ook: een bed in de duinen, met twee Groninger paarden ervoor.