Ongeluk met volle paardentrailer in Niebert

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:28

TequilaRos schreef:
De trailer heeft (na verdorie wel 3x controleren) toch niet goed op de kogel gelegen en is er op een drempel vanaf geschoten. De oplooprem is erop geschoten, maar doordat we van de drempel afkwamen drukte de trailer door en is tegen de auto aangekomen. Hierdoor is de trailer van richting veranderd en dus richting sloot gegaan.

dit is nu dus mijn grote angst, ik ben zo'n vergeetmiep dat ik echt bang ben dat mij dit ooit zou gaan overkomen.
ik heb een kleine maar, ondanks dat ik een vergeetmiep ben kan ik mij toch haast niet voorstellen dat bij mij dit zou gaan gebeuren. ik bedoel daar mee te zeggen, ik controleer ook wel 3x, en ik kan zien aan de kleur rood of groen dat ie goed op de kogel zit. en ik controleer uiteindelijk nog een x door zelf ff bij de kogel de trailer ff een beetje op te tillen zeg maar, en dan een paar x heen en weer. zo weet je dan helemaal zeker als ie er goed op ligt....
toen ik het filmpje zag schoten de tranen mij in de ogen, ik wens jullie veel sterkte en hoop dat het goed afgelopen is met je paard.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:29

Wat erg zeg! Echt schrikken! :(:)

CCindy

Re: Ongeluk met volle paardentrailer in Niebert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:35

Wat vreselijk! Wat eng, en dat je paard niks heeft zeg, wat een geluk! Dat is vaker dat de paarden dan toch niks hebben bij zo'n ongeluk , terwijl ikzelf zou verwachten dat het heel erg zou moeten zijn met het paard ... zoiets ergs en dan nog niks gebeurd, wat fijn!

Ben benieuwd hoe hij het maakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:31

criollolover schreef:
TequilaRos schreef:
De trailer heeft (na verdorie wel 3x controleren) toch niet goed op de kogel gelegen en is er op een drempel vanaf geschoten. De oplooprem is erop geschoten, maar doordat we van de drempel afkwamen drukte de trailer door en is tegen de auto aangekomen. Hierdoor is de trailer van richting veranderd en dus richting sloot gegaan.

dit is nu dus mijn grote angst, ik ben zo'n vergeetmiep dat ik echt bang ben dat mij dit ooit zou gaan overkomen.
ik heb een kleine maar, ondanks dat ik een vergeetmiep ben kan ik mij toch haast niet voorstellen dat bij mij dit zou gaan gebeuren. ik bedoel daar mee te zeggen, ik controleer ook wel 3x, en ik kan zien aan de kleur rood of groen dat ie goed op de kogel zit. en ik controleer uiteindelijk nog een x door zelf ff bij de kogel de trailer ff een beetje op te tillen zeg maar, en dan een paar x heen en weer. zo weet je dan helemaal zeker als ie er goed op ligt....
toen ik het filmpje zag schoten de tranen mij in de ogen, ik wens jullie veel sterkte en hoop dat het goed afgelopen is met je paard.

Controleren is goed, maar zoals ik al aangaf, als er speling in de kogel met de kop van de trailer is, gekomen door slijtage, kan je dus dit soort dingen gebeuren. De bekende "Klik" die je moet horen zodat hij grijpt en vast zit, maar de speling hoor je als je rijdt en remt, dan hoor je een klonkgeluidje. Niet voor niets moeten die koppen ook gereviseerd worden van tijd tot, er zit een plaatje in dat de kogel grijpt en dat is zachter metaal en dat slijt.

Het heen en weer en optillen, zegt niets of de trailer goed vast zit! Jij kunt een trailer niet losstrekken! De klik en de deugdelijkheid van het materiaal zegt je dat de trailer goed vast zit.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:34

russel, even voor de duidelijkheid, ts vertelde in haar openings topic dat de trailer niet goed was aangekoppeld....

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:37

Jee, wat een verhaal, het zal je maar gebeuren.
Hoe gaat het nu met je paardje ?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:36

Hoe gaat het vandaag met jullie 2?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:47

criollolover schreef:
russel, even voor de duidelijkheid, ts vertelde in haar openings topic dat de trailer niet goed was aangekoppeld....

Ze heeft aangegeven 3x gecontroleerd te hebben. Mocht deze dan niet goed op de kogel hebben gelegen dan had ze dat wel gemerkt.
Dus dan is het verhaal van russel heel aannemelijk. Het zijn inderdaad slijtageonderdelen.

criollolover schreef:
en ik controleer uiteindelijk nog een x door zelf ff bij de kogel de trailer ff een beetje op te tillen zeg maar, en dan een paar x heen en weer. zo weet je dan helemaal zeker als ie er goed op ligt....

Het trekken aan de trailer helpt niet echt, dan kun je beter het wieltje weer naar beneden draaien.

@TequilaRos: Gaan ze nu nog kijken hoe het is gebeurd of wordt er verder niets meer mee gedaan?
Hoe is het nu met je paardje. Heeft ze nog stijfheid overgehouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:49

Dat probeer ik nu steeds uit te leggen, je kan het niet zien dat hij niet goed is aangekoppeld, je denkt dat hij goed zit....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:57

Ik draai zelf altijd het wiel weer naar beneden totdat ik daarmee de auto omhoog draai.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:59

Jeetje dat is schrikken! Gelukkig dat het zo goed afgelopen is en de hulpdiensten er snel waren. Hopelijk heeft je paard enkel spierpijn!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:33

Bij deze combinatie kan ik niet het wieltje naar beneden draaien helaas, dus zo had ik het ook niet controleren. Ik heb inderdaad nog wel aan de trailer getrokken (omhoog) en ben toen naar buiten gereden. Daar heb ik nog een keer flink geremd en ben ik achteruit gereden. De koppeling heeft gewoon half op de kogel gezeten en was als de weg vlak was geweest waarschijnlijk er nooit achterweg geschoten. Maar helaas moest ik over een drempel en daardoor was de auto dus lager als de trailer en is die dus wel losgeschoten.
Tequila is maar een klein beetje stijf gelukkig. Ze heeft wel een aantal kneuzingen opgelopen op haar borst, rechtervoor- en rechterachterbeen. Verder eet ze gelukkig goed. Ze heeft een paar daagjes rust voor de boeg, dus een beetje wandelen en lekker loslopen (overdag) in de bak. Wedstrijden zijn allemaal afgemeld. Ik ben blij dat het zo is afgelopen het allemaal veel erger kunnen aflopen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:37

Blij te lezen Norine.

Tja, je kan het toch nooit zeggen hoor. Ongeluk zit in een klein hoekje dat zie je nu maar weer. Jij rijdt zooooo veel met de trailer dat je toch echt wel weet wat je doet.

Durf je nog straks wel met de trailer weg? Of wil je de mijne lenen om te oefenen.. ;-)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:38

gelukkig dat je paardje niet veel meer onder de leden heeft.
Verwen d'r maar lekker!

Normaal gezien (als die echt niet goed om de kogel had gelegen) had de trailer bij het remmen al in je kofferbak moeten zitten.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:42

Mando schreef:
Durf je nog straks wel met de trailer weg? Of wil je de mijne lenen om te oefenen.. ;-)

De vraag is: "Durf je je trailer nog wel aan mij uit te lenen."

annastasia schreef:
Normaal gezien (als die echt niet goed om de kogel had gelegen) had de trailer bij het remmen al in je kofferbak moeten zitten.

Waarschijnlijk heeft hij gewoon halverwege de kogel gelegen. Dus vandaar er niet afgeschoten bij het remmen of de bocht omgaan, maar pas op de drempel.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:46

Hahahahah lekker wijf.
Tuurlijk, als je wilt oefenen... kom hem maar halen. :+

Klopt.... ik check ook altijd 3x... remmen, achteruit remmen en idd mijn auto omhoog draaien maar zo zie je maar... dat zegt allemaal niets.

Je kan het dan wel 20x checken maar als je dan idd een hobbel tegenkom dan kan het toch gebeuren.

Een vriendin van mij 2 weken geleden op de A20 (staat hier ook ergens bij overig nieuws).. gewoon rechtdoor, spoorvorming en trailer op zijn kant.

Trailer half jaar oud, een Sorento ervoor, rustig rijden.. en de politie staat voor een raadsel.

Dus het ongeluk zit in een klein hoekje.

s_loves_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:47

brrrrrr...

lijkt me best eng ben blij dat het paard niet echt verwond is lijkt me vreselijk om dan in de trailer te zitten.....
is veder wel alles goed gegaan de trailer is nu natuurlijk wel stuk....

ik wens je veel succes verder

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:48

Brrr, ik ben allang blij dat het vlak bij stal is gebeurt is en niet op de snelweg ofzo.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:49

Jee wat een schrik...gelukkig dat alles zo goed is afgelopen!

N.b. wat zijn die brandweermannen (en -vrouwen) toch weer fantastisch he? Diep respect hoor!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:52

Ziet er niet prettig uit Norine (wat lijk je klein op die trailer... :D)... Was natuurlijk wel even benieuwd naar wat foto's na de verhalen van gisteren! Fijn dat het voor Tequila lijkt mee te vallen, hopelijk komt ze er zonder al te veel kleerscheuren etc vanaf.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:58

Of de trailer is heel groot ;) Trailer is natuurlijk wel een extra brede en extra lange uitvoering (met zadelkamer en kleedkamer), hij is volgens mij ook nog hoger dan een gemiddelde trailer. Dus lijk ik al snel heel klein, als je zo inelkaar zit.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:49

Ja, dat zou ook kunnen haha... :D Maar het viel me zo op... ;)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:43

Jeetje wat een verhaal!
Ben erg blij voor je dat je paard er zo goed als heelhuids weer uit is gekomen.
Ik rij nog niet zo lang met de trailer maar dat is ook echt mijn angst dat hij een keer zo maar los schiet.
Ben altijd maar weer blij als we veilig terug zijn van de les of een wedstrijd.

Edit: ik heb altijd geleerd om mijn paard links te zetten in de trailer, als je dan per ongeluk een keer in de berm raakt dan is het grootste gewicht links en heb je de meeste kans dat je weer veilig op de weg komt, anders heb je kans dat de trailer gaat kantelen.
Maar in dit geval was het voor je paard wel fijn dat hij rechts stond, anders hing hij over het middenschot.
En als hij wel links had gestaan was de trailer denk ik ook wel gekanteld....
Laatst bijgewerkt door Pebblesther op 09-11-09 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:45

Hoest vandaag met de dames?

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:30

Het gaat redelijk goed gelukkig.