Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amen

Berichten: 5042
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:19

och jeetje.....sinds wanneer mag dat niet meer...

word het wel heel rustig hier op bokt...

waar volgens mij het speculeren is uitgevonden...

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:19

sigrid1182 schreef:
ik vind het zwaar overdreven die prijzen op veilingen en kan me niet voorstellen dat mensen met verstand van paard , op veilingen veulen kopen...


Misschien eens wat vaker bij een veiling gaan kijken, je zal je verbazen wie daar allemaal veulens kopen.

amen

Berichten: 5042
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:28

ik ben vaak genoeg op veiling geweest....

het is veel reclame....de dikke prijzen worden mi nooit betaald...

essiesilly

Berichten: 7835
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:37

sigrid1182 schreef:
als t diertje vol ocd zit, dan lijkt me dat ook geen goede reclame...voor de fokkerij van van helvoirt...

ik vind het zwaar overdreven die prijzen op veilingen en kan me niet voorstellen dat mensen met verstand van paard , op veilingen veulen kopen...

is gewoon grote reclame stunt, die veulen die boven de 15-20 duizend verkocht worden...

en als de dure veulens worden gerongtend, dan had van helvoirt er verstandig aan gedaan omz on veulen van te voren te rongtenen.....dat zou hem dit nieuwsbericht dan hebben gescheeld...


en je laatste ber. is nou ook niet bepaald dat het klopt :S

heb je zelf weleens een veulen op de veiling gehad??? die worden echt niet rontgen gekeurd hoor, dan kan je nl nog niks zien, er veranderd nog veel te veel. wel worden ze uiteraard klinisch gekeurd. dus ALS een veulen voor zoveel geld word verkocht (en ja op de veilingen zitten heeel veel mensen met verstand en ook mensen zoals jij (toeschouwers)zitten er genoeg..) weten de mensen nog niet of ze een gezond veulen hebben, de tijd zal het leren....wel weet je dat ie dan op dat moment klinisch gezond is, en boven gemiddelde kwaliteiten heeft..

essiesilly

Berichten: 7835
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:39

Nikka schreef:
sigrid1182 schreef:
ik vind het zwaar overdreven die prijzen op veilingen en kan me niet voorstellen dat mensen met verstand van paard , op veilingen veulen kopen...


Misschien eens wat vaker bij een veiling gaan kijken, je zal je verbazen wie daar allemaal veulens kopen.


vind ik (sorry) ook idd zo n rare opmerking... :S :S :S wie kopen dan de veulens op een veiling, de kamelen boer op de hoek???

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:33

sigrid1182 schreef:
....de dikke prijzen worden mi nooit betaald...


En ook dat is niet waar.

amen

Berichten: 5042
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:09

essiesilly schreef:
Nikka schreef:

Misschien eens wat vaker bij een veiling gaan kijken, je zal je verbazen wie daar allemaal veulens kopen.


vind ik (sorry) ook idd zo n rare opmerking... :S :S :S wie kopen dan de veulens op een veiling, de kamelen boer op de hoek???



alleen de mensen die er belang bij hebben om in de belangstelling te staan, kopen volgens mij op veilingen, boven de 15-20 duiz. euro...

als je bij veiling bent zie je ook dat t vaak de bekendere mensen zijn die bieden of de eigenaren van de veulens zelf...of de eigenaar van bv de vader van het veulen....dat zijn imo niet de mensen met paardenverstand, maar de mensen met het commerciele verstand...


paar jaar terug, bood een eigenaar tot 8000 mee op zn eigen veulen, op de prinsjesdagveiling.. en kreeg em toen zelf ook aan de broek...vond ie niet erg, want hij wou blijkbaar dikke prijs hebben...en als ie die niet kreeg ging veulen weer mee naar huis...

Nikka jij beweert dat alle prijzen op veilingen, ALTIJD worden betaald?

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:13

Nee, jij zegt dat ze nooit worden betaald, dat is de zaak omdraaien. Ik weet van een aantal veilingtoppers, dat de prijzen wel zeker zijn betaald.

Wesley_D

Berichten: 59
Geregistreerd: 16-09-09

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:24

Ach de Bleu Horse stables kopen ieder jaar voor flink wat geld bij meneer van Helvoirt. (bijt niet in de hand die je voedt)
En de prijzen die op veilingen worden geboden is soms wat overdreven. En flinke bedragen wil ook geen garantie voor succes betekenen.
Ik weet dat Ampere ooit voor 40.000+ is verkocht, die heeft zn geld wel weer opgebracht. Wyton heeft maar 3.000 gekost op een veiling, en die zou ik toch ook graag willen hebben.

essiesilly

Berichten: 7835
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:27

sigrid1182 schreef:
[
als je bij veiling bent zie je ook dat t vaak de bekendere mensen zijn die bieden of de eigenaren van de veulens zelf...of de eigenaar van bv de vader van het veulen....dat zijn imo niet de mensen met paardenverstand, maar de mensen met het commerciele verstand...


hoe kan je DAT nou zeggen?!?! dus de eigenaren van een veulen die op de veiling komt (dan ben je al niet de minste hoor) of de eigenaar van de hengsten hebben geen verstand van paarden.... jeeeetttje mineetje, dan wil ik wel graag weten wat voor jou 'paardenverstand' betekend :S

en eigenaren meebieden is niks anders dan heel slim zijn ( er bestaat nl altijd zoiets als een bodemprijs wat je van tevoren vaak op kan geven)

Knavia
Berichten: 1338
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:41

Mensen die op veilingen veulens kopen, zijn mensen die liever iets meer geld betalen om uit een geselecteerde collectie interessante dieren te kunnen kiezen. Het scheelt ze stad en land af rijden om naar 'super bewegende' en 'talentvolle' veulens te kijken die op Marktplaats of Sporthorses worden aangeboden en in werkelijkheid ezels zijn.

Denk dat de gemiddelde Bokt bezoeker niet in die categorie mensen valt ;)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Veilingtopper Edelglans terug in Nederland door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:44

:= Dat zou ik niet te hard roepen :=

essiesilly

Berichten: 7835
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:45

:j :)) heb GEkocht en VERkocht op de veiling :D maareeee wel voor wat normalere prijzen hoor ;) hahaha

maar idd heb je gelijk over het gemiddelde hier denk ik hihi