Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:09

Huertecilla schreef:
Het bericht geeft de perceptie van Kittel weer. Hij geeft hierin blijk van een eenzijdige perceptie.
Hij zal zonder meer veel berichten ontvangen die géén bedreiging inhouden.
Zoals hier op Bokt keer op keer blijkt wordt door voorstanders van op deze manier omgaan met paarden kritiek opgevat als bedreigend.
Schieten op de boodschappers is een standaard reactei en Kittel doet dat ook in zijn reacties.
Het is voor mij daarom een vraag on hoeverre emotioneel geladen protesten als haat en dreiging worden opgevat.

Protest uiten is een goed recht.
Boos reageren op Kittel is heel begrijpelijk want hij doet het.
Protesteren bij de eigenaar is terecht want die is verantwoordelijk voor het paard.
Protesteren bij sponsoren is terecht, want die steunen het.

Ík haal een positieve kant uit deze perceptie door de Heer Kittel; er is blijkbaar breed :r op het getoonde ´resistance is futile´ waarmee hij ´heet´ wil onderdrukken.
De reactie van Kittel geeft weer dat hij níets begrijp van wat er aan zijn handelen bekritiseerd wordt.
Ook dat is hier op Bokt hetzelfde.
Ik begrijp verder niet wáár hij andere ruters nu voor waarschuwt. Voor het weren van journalisten? Voor het alleen achter de schermen paarddwingen?
Dat is illustratief voor een náre mentaliteit: hoe je een paard in het openbaar niet kan behandelen, kan achter de schermen ook niet.

Er zit een heeeeeeel groooooot verschil tussen protesteren tegen het er niet mee eens zijn (respectvol) en haat- en dreigmail!!!!!!
Dan overschrijd je duidelijk een fatsoensgrens en hoeft er door bv een Patrick Kittel niet meer serieus met de kritiek worden omgegaan omdat het emotionele reactie is in plaats van een duidelijk beargumenteerd en onderbouwd protest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:10

CM_ schreef:
Dreigmails gaan me wat te ver, maar de wijze van rijden blijft even afschuwelijk .

Dat baseer je ook op dat ene korte filmpje, zoals al die mensen van die dreigmails dat ook doen??

Vind het niet eerlijk hoe er met deze ruiter om wordt gegaan, hij wordt afgebrand tot en met alleen omdat er iemand een selectief stukje film plaatst.. Heel jammer! Vind het een sympatieke ruiter en ook zijn verklaring klonk heel fair. Wie zijn wij dan nog om erover te oordelen?

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:13

Ik heb het filmpje gezien en oke ...ook ik vond hem niet vriendelijk op dat kleine stukje film
Ook zie ik mijn overburen wel eens niet aardig rijden
En in het bos zie ik ook wel eens iets wat niet helemaal kan
En als ik op een manege kom zie ik ook wel eens iets wat niet aardig is

Maar geen haar op mijn hoofd die bedenkt om ze te gaan bedreigen
Ik mag er mijn mening over hebben en de mening van een ander mag ook anders zijn
Ga in discussie , probeer elkaar te begrijpen , wil je dit niet , ook je goed recht
Maar als je gaat dreigen dan schiet je zelf ernstig tekort

Jammer dat er mensen zij die tot deze maatregelen over gaan

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:14

Als we nou eens uitgaan van de basis;

Er loopt een paard met een uitgestoken blauwe tong.

(We nemen voor het gemak weg dat het Patrick Kittel is,de journalisten er een spectacel van maken en hij dreigmails krijgt.)

Momentopname of niet,jullie gaan me toch niet vertellen dat jullie dit goedkeuren?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:15

potverdikkie schreef:
Om Uberhaupt mensen te bedreigen en te chanteren vind ik persoonlijk getuigen van een fikse tekortkoming in je eigen ontwikkeling.

Jij neemt daarbij aan dat dit zo ís.
Ik kan me voorstellen dat er emotionele reacties zijn. Zeker door de reacties van de FEI.
Wederom is Bokt echter heel illustratief dat tegenstanders ook correct en inhoudelijk reageren.
Ik kan me voorstellen dat hij, de eigenaars, de sponsoren ook inhoudelijke kritiek krijgen. Het is van de perecpptie van de ontvanger afhankelijk wat deze ´bepaalt´.

Ik dénk, op basis van ervaring met voorstanders die bekritiseerd worden, dat reacties en de emotie subjectief worden opgevat.
het is te hopen dat de Heer Kittel geen zondebok wordt maar dat de reden van de reacties wordt aangepakt. Nee, dat is niet de zin/onzin van flexen maar avn de manier waariop, van het ´resistance is futile´. Dát roept de reacties op en dát is getoont. Dat is niet de schuld van de berichtgeving maar van degen die het doet, die het toestaat, die het betaalt.
Vingerwijzen naar de journalist, waarschuwen om achter de schermen te ´trainen´ is _-:(

Ík hoop dat de boel (zonder persoonlijke schade) nog vérder escaleert en de FEI daardoor gedwongen wordt het daadwerkelijke punt te adresseren.

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:18

De berichtgeving over deze kwestie is keer op keer weer onnodig tendentieus. Er wordt steeds gesuggereerd dat de tong blauw aanloopt vanwege de rollkur methode. Het is echter zeer aannemelijk dat het er niks mee te maken heeft en de twee zaken (rollkur en blauwe tong) volledig los van elkaar staan. Dat ze nu toevallig samen komen in 1 filmpje wordt gebruikt om aan te tonen dat rollkur slecht is. Dat zegt meer over de mensen die dat doen dan over Patrick Kittel.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:22

Fortuna22 schreef:

(We nemen voor het gemak weg dat het Patrick Kittel is,de journalisten er een spectacel van maken en hij dreigmails krijgt.)

Momentopname of niet,jullie gaan me toch niet vertellen dat jullie dit goedkeuren?

Als je het paard kende dan wist je dat hij al van jongsafaan een tongprobleem had, dat dit niet door de trainingsmethode van Patrick Kittel
ontstaan is en dat het probleem alleen maar minder is geworden en dit dus nog een restant is van het door het paard zichzelf aangeleerde gedrag.
Verder zou je kunnen weten dat als je met stang en trens rijdt, dat die tong dan sowieso blauw wordt als het paard die tussen de twee bitten steekt, ook al laat je de teugels los.
Wil jij mij vertellen wat JIJ als ruiter zou doen in zo'n geval?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:26

Fortuna22 schreef:

Dan nog geeft dat geen enkele reden om de ruiter haat- en dreigmails te gaan sturen! Dat hier überhaupt nog discussie over is :? Je mist toch een radartje als je op basis van een filmpje op internet iemand die je niet persoonlijk kent haat- en dreigmails gaat sturen _-:(

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:26

wat een gezeik weer zeg!!!
idd scandic loopt al vanaf jongs af aan met zijn tong tespelen ( ik heb met hem gewerkt op de watermolen) dus weet hoe hij is. af en toe kan hij best heet zijn!! en patrick had het snel genoeg door en heeft het weer goed gedaan!!!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:28

Tja, en zo gaan we door en door... we kunnen er beter 1 groot topic van maken. Denk dat bedreigingen iig over de grens van fatsoen zijn. Dat staat los van elke trainingsmethode. Dat moet zelfs HC met mij eens zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:30

Graag antwoord van iedereen die vind dat dit NIET KAN, wat zou jij doen als jouw paard de tong tussen stang en trens stak?
Want blijkbaar mis ik iets, en doet Patrick iets heel fouts, dus ik zou graag van iedereen die in dit topic zo reageert horen wat hij dan had moeten doen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:30

Moderatoropmerking:
Ik begrijp dat dit onderwerp heel gevoelig is voor een hele hoop bokkers, maar hou wel in het achterhoofd dat je netjes blijft in je posts. Reageer respectvol op elkaar en hou het netjes. Respecteer ook dat niet iedereen dezelfde mening heeft als jijzelf.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:31

Anoeska, dat zeg ik toch helemaal niet??

Horseyfries,Ik ken Scandic uit zijn jongere jaren(va hengstenonderzoek)

Ik oordeel hier ook alleen maar op het feit dat er een paard met een uitgestoken blauwe tong loopt.
Ik merk namelijk dat er mensen reageren die de boel proberen te verzachten met allerlei argumenten die kant nog wal slaan.Hoe ik het zou oplossen is hier niet relevant.daarnaast ben ik niet zo'n gezegend ruiter als Patrick Kittel. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:33

Fortuna22 schreef:

Heb je de verklaring hiervan gelezen?! Nee dus, want hierin wordt duidelijk aangegeven dat Scandic zijn tong waarschijnlijk tussen de S&T had gekregen (iets wat ieder paard wel eens gebeurt!!), dit had maar heel even geduurd toen Kittel erachter kwam en heeft het toen meteen opgelost. Alleen dit stukje van die tong is in dat filmpje zo verschrikkelijk uitvergroot, dat er daarom zo'n overdreven ophef is ophef is ontstaan.. Beetje jammer dat iedereen hier klakkeloos maar zijn conclusie uit trekt :(

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:35

En zo onwijs blauw vind ik die tong eigenlijk niet, heb het filmpje er net nog eens bijgepakt. Wel eens een paardentong van dichtbij bekeken? Die is niet zo roze als die van jou of mij hoor? Het verder naar achter liggende deel is sowieso meer grijzig dan roze.

Je ziet de tong wel verkleuren naarmate het langer duurt, maar dat is dan alweer het moment dat Patrick de tong losmaakt. In totaal hebben we het over nog geen 20 seconden :?
Laatst bijgewerkt door Equimotion op 07-11-09 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:36

Zou je dan mijn tekst nog eens goed willen lezen?(en aub blijven ademhalen ;) )

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:37

Dat gaat veels te ver dat bedreigen! LDR is ook niet mijn stijl,maar veel huis,tuin en keukenruiters doen ook niet altijd even prettige dingen bij het paard.Die kun je ook niet allemaal gaan bedreigen..kritische vraagtekens zijn goed,maar er zijn wel grenzen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:38

Fortuna22 schreef:
Zou je dan mijn tekst nog eens goed willen lezen?(en aub blijven ademhalen ;) )

Ik blijf ademhalen, maar er wordt steeds geroepen over een hele blauwe tong. Waar zien jullie die dan?

Wat doe jij dan als je paard z'n tong tussen de stang en trens steekt? Of wat vind je dat Patrick anders had moeten doen?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:45

Ik probeer die dingen los te zien;

Aan de ene kant een paard wat zijn tong uit zijn mond steekt,wel of niet tussen de bitten krijgt en blauw word.Hier is dus iets mis,bij normaal gebruik trekt het gemiddelde paard zijn tong niet op om dit soort akties uit te voeren.(nou niet gaan schreeuwen met ja maar hij ......please,ik weet..)

Aan de andere kant Patrick Kittel, een ruiter met veel gevoel en kunde.

Ik heb het dus alleen over het eerste stukje,van mij part had Anky,Imke,Isabelle of Pietje Puk er op gezeten!

Verder lijkt het me niet relevant hoe ik dit op zou lossen,ik kan niet zo goed rijden als Patrick Kittel ;( .

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:47

jongens jongens WAT een gezeik weer! en vooral dreigmails dat is toch niet normaal! ik ben wel benieuwd naar hoe de mensen die hierover veel te zeiken hebben die hun paard rijden (met de neus lekker naar voren zodat ze niet nageven en dus niet kunnen ontspannen en dus zo strak in de rug gaan zitten dat ze op een gegeven moment niet meer kunnen/WILLEN lopen nee dat is lekker dier vriendelijk!) en lees dit: ik ben hier zeker geen voorstander van, verre van maar dit vind ik wel erg overdreven, zoals al gezegd werd dit is een KLEIN stukje van hoe er die dag gereden werd, en dan knippen/plakken ze zo n stukje eruit ja zo kan ik het ook!

LoveleyHorse

Re: Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:53

ik zou zeggen stoppen met discussieren. Iedereen traint op zijn eigen manier en de jury's moeten er gewoon wat van zeggen als het in de proef er niet uit ziet. Tenslotte als hij altijd zo zou hebben getraint zou hij nooit zo hoog kunnen rijden. Laten we ons nou gewoon bezig houden op het trainen van onze eigen paarden . ;)

shanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:54

aslo schreef:
Ik had ergens iets gelezen over 90 minuten, weet niet zeker of dat dit filmen was of gedeeltelijk kijken/filmen.

En zo komen de verhalen in de wereld..... :n

Oehlala

Re: Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:56

wat een ophef over niks, tegenwoordig is het zeker trend om direct dreigmails te sturen naar iedereen.. belachelijk!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:57

jammer, dat er eigenlijk niet gediscussieerd wordt over de dreigmails (mi valt daar eigenlijk niet over de discussieren, want not done) in vorige topics is/wordt er voldoende gekletst over HF, LDR, Rollkur etc.

Dus: ik vind dat dreigmails oid niet kunnen, hoe dan ook!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:58

horseyfries schreef:
Heb je Patrick Kittel ooit live zien rijden en zo nee, waar baseer je dan deze opmerking op?

Ik heb hem ooit live zien rijden en toen werd ik ook al misselijk van hem. Dus dit gebeuren verrast me niet echt...

Dreigmails keur ik ook niet goed, maar hoe moet je anders duidelijk maken dat deze manier van rijden echt te ver gaat?