Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingace schreef:ben niet pro buiten e.d. en al helemaal niet voor hele dagen opstallen (hmm dat daar nooit wat over gezegd wordt door dierenbescherming e.d.....dan zouden heeeeel veel mensen een probleem hebben)
Hele dagen op stal en alleen voor het dagelijkse uurtje rijden naar buiten..dat vind ik nou sneu..vaak ook nog zonder contact met andere paarden..maar goed iedereen zijn ding.
Wel erg veel modder..maar volgens mij konden ze toch op dat veldje uit de modder staan?(en stalletje?)
de paarden kiezen dan dus om in de modder te gaan staan (of heb ik het nu verkeerd gezien)
(begrijp me niet verkeerd...het kan beter! veel beter!)
even een vraag...ik weet niet of iedereen blijkbaar van die hooggelegen golfveldjes heeft ofzo..mmaar als mijn paardje in de winter door de wei heen ploegd..dat staat er en weinig gras (het is winter) meer, en daarom voeren we hooi+ brok e.d. en daarnaast maakt hij er zelf her en te der een blubberbande van. Uiteraard kan hij ook droog gan staan en in zijn stal, maar hij kiest er soms voor om daar in de blub te staan.
daarnaast ben ik bang dat de politie geen poot heeft om op te staan, als zij daadwerkelijk 3 dierenartsverklaringen heeft, die aantonen dat het goed is.(en één dag de tijd om te verhuizen....weet niet hoe het in de stad is, maar hier op de 'boer'is het al lastig stalling te krijgen..laat staan in de stad)
de paarden zien er goed uit... dus vraag me bijna af of dit echt is..
heb zelf voor de dierenbescherming het een en ander gedaan...en het is heeeeeeel lastig om iemand 'te pakken'
je komt de meest vreselike dingen tegen (veel erger dan dit, je hebt het dan over paarden zonder water, die de hele dag in een weiland staan, broodmagere paarden...en de polititie kan niets voor je doen)
ook die andere dame die 'poten wilde breken'nou nou een cursus woedebeheersing is op zijn plaats...oke ik snap de frustraties..maar dit heeft geen nu om zo te staan bleren.
Citaat:(en één dag de tijd om te verhuizen....weet niet hoe het in de stad is, maar hier op de 'boer'is het al lastig stalling te krijgen..laat staan in de stad)
Storm76 schreef:KiWiKo schreef:tja, wat moet je nou zeggen........... volgens een bepaalde stroming hoort het zo..........
Ik denk dat er maar héél weinig stromingen zijn die dit goedkeuren.
Vidn het zelf ook een schande dat die paarden er zo bij moeten staan.
Storm76 schreef:Tja Mindim, soms is het moeilijk kiezen tussen 2 kwaden.
Maar ik ben zelf van mening dat de betreffende dame toch iets aan de situatie moet doen, een lading zand bijv zou al veel schelen.
Ik vind het prima dat paarden dag en nacht buiten staan, mits er een droge plek voor ze is waar ze kunnen liggen en slapen.
Tosadog schreef:Het gaat hier nu over de paarden, maar ik begreep dat er ook honden zijn en dat deze dame die van Marktplaatst plukt? Maar waar zijn die dan ondergbracht? Als de paarden al geen droge plek hebben wat hebben de honden dan en zitten die daar ook op dat terrein?