Maar als je ze eenmaal aan het lopen hebt, lopen ze de sterren van de hemel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nemurin schreef:Het heeft niet zoveel met de schuld krijgen te maken als dat vervelende karakters niet voor iedere ruiter zijn weggelegd. Hoe meer er van dat rotkarakter uit komen, hoe lastiger het is om er veel fans van te vinden, zeg maar.
horseyfries schreef:Een rotkarakter is een paard wat tegendraads is, ongeacht wie erop zit. Dat is idd niet te vergelijken met een onjuiste combinatie, waarbij de ruiter niet de capaciteiten heeft die voor het paard nodig zijn.
Nemurin schreef:Het heeft niet zoveel met de schuld krijgen te maken als dat vervelende karakters niet voor iedere ruiter zijn weggelegd. Hoe meer er van dat rotkarakter uit komen, hoe lastiger het is om er veel fans van te vinden, zeg maar.
Don_Zhivago schreef:ben ik gedeeltelijk met je eens..
niet elke Jazz is moeilijk zoals je hier heb kunnen lezen..
wel vind ik dat mensen zich meer moeten verdiepen in de achtergrond van de hengst die ze willen hebben voor hun merrie..
dat gebeurd naar mijn idee wel te weinig, helaas
polly2 schreef:Ik snap het. We bedoelen hetzelfde...![]()
Het is idd ook goed om van jezelf te weten welk soort paarden voor jou niet geschikt zijn....
Ik kan bijv. niet zo goed tegen die hele flegmatieke....
Don_Zhivago schreef:Die Jazz die ik heb gereden voor iemand kon ook levensgevaarlijk zijn..
het heeft me 6-7 maanden gekost voordat ik zn respect had verdiend.. ik probeerde het netjes en rustig om te lossen omdat iedereen dat zei..
dat werkte niet.. ik heb hem echt alle hoeken van de bak laten zien en toen had ik blijkbaar zijn respect gewonnen..
eindelijk na 7 maanden kon ik normaal met hem aan het werk..
hij ging voor me door het vuur..
af en toe nog wel aan het etterbakken en recht over eind, maar een heel stuk minder dan in het begin
Nemurin schreef:Hm Don, als je er 6-7 maanden over doet en hem echt helemaal in elkaar moet slaan (figuurlijk dan, of niet?) vind ik het niet echt een eerlijk paardje meer.
Wat een gedoe zeg!
Maar ja dat zegt niet gelijk dat alle Jazz nakomelingen zo zijn, al zie ik op dit topic bijna alleen maar negatieve verhalen.
Zijn er nog mensen die minder etterbakkige Jazzjes kennen? Want dat moet ook haast wel kunnen.
Nemurin schreef:Hm Don, als je er 6-7 maanden over doet en hem echt helemaal in elkaar moet slaan (figuurlijk dan, of niet?) vind ik het niet echt een eerlijk paardje meer.
Wat een gedoe zeg!
Maar ja dat zegt niet gelijk dat alle Jazz nakomelingen zo zijn, al zie ik op dit topic bijna alleen maar negatieve verhalen.
Zijn er nog mensen die minder etterbakkige Jazzjes kennen? Want dat moet ook haast wel kunnen.