Elinee schreef:een paard kan zich natuurlijk overal aan verwonden, maar met prikkeldraad is het risico toch groter. mijn paard is een aantal jaren terug eens geschrokken van een trekker o.i.d in het weiland, en probeerde over de draden te springen. helaas stond er achter het gewone schrikdraad een hek met prikkeldraad.. en dat heb ik geweten! als er alleen schrikdraad had gehangen, was er niks aan het handje geweest. aan veiligheid voor je paard hangt natuurlijk een prijskaartje
En zo ken ik paarden zie zich zeer ernstig verwond hebben aan een schrikdraadje/lint...
1 ervan staat hier, mooie weide afgezet met een nog mooier herashekwerk... meneer vond het wel leuk om mee te rennen met de koeien van de buren, zag schijnaar te laat dat de weide niet langer was, spring over het mooie herashekwerk om vervolgens in het schriklint te landen..... resultaat een zeer mooie wond...
ander paard van een kennis heeft het niet overleefd, net boven de hoef de pezen door, hechten is geprobeerd maar een jaar later bleek het niet goed gegaan te zijn....
Nadeel van prikkeldraad en gladdraad is dat wanneer het knapt het zich oprolt... en ergens omheen kan krullen... prikkeldraad verhaakt zich dan gemakkelijk in een vel...