Miss_Malfoy schreef:@JoyCiej007: Daar zou inderdaad een uitzondering voor moeten komen. Mijn vroegere manege doet dit ook, is gewoon een uitstapje voor de pony's. Zoveel mogelijk over gras wandelen, tussendoor krijgen ze voer, snoepjes, water word regelmatig aangeboden, en er is een geimproviseerde box of iets waar ze even vast kunnen staan. Ook gaat er minstens een grotere pony meer voor kinderen die wat te zwaar zijn voor de shetten.
Vond het vroeger niet altijd even super gaan maar tegenwoordig word er steeds beter op gelet.
Daarom; het kán wel op een paardwaardige en diervriendelijke manier, maar dan moet er ook iets meer moeite voor gedaan worden en iets meer in geinvesteerd worden. Als er nou een algemene, evt. Europese richtlijn komt voor dit soort dingen, vind ik er niets mis mee. Ik bedoel; tuurlijk gaat het dierenwelzijn ver boven het plezier van de mens, daar zijn we het met z'n allen wel over eens.
Maar wat is er mis mee als de dieren goed verzorgd worden en er goede regels opgesteld worden? 't is dan juist voor zowel dier als mens leuk. Als je al die stralende kindergezichtjes ziet dat ze uberhaupt een pony mogen aaien en er even een rondje op mogen, dat is toch geweldig?
Ze lopen hier dan wel gewoon over de stenen, maar dat is ook geen enkel probleem. Sommigen hebben ijzers, anderen hebben gewoon goede, sterke en harde hoeven. Vind het verschil tussen een eindje rechtdoor lopen en omkeren met een begeleider aan de hand toch wel heel groot met die ponydraaimolens; naar mijn weten zijn die er in Nederland ook (bijna) niet meer, dat was echt iets uit de jaren '70. Belgie loopt dan wel heel erg achter wat dat betreft (sorry voor de Belgen)....
Die draaimolens zouden zonder meer in heel Europa verboden moeten worden.

zijn.