Anky eindigt als laatste tijdens reiningwedstrijd van Lyon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:26

Cowgirl schreef:
nanoeh schreef:
Western is gewoon niks voor Anky..
Je kan niet in ALLES de beste zijn !

Waarom zou ze nou overal de beste in moeten zijn dan.
Laat haar toch lekker doen wat ze leuk vind.

gatver wat een commentaar altijd, gun iemand ook eens een keertje een lolletje.

Op het hoogste niveau deelnemen terwijl je nog niet zover bent voor dat niveau noem ik geen lolletje ;)

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:29

ik vind het tof van haar (Anky) dat ze ook iets anders probeert uit te pakken , maar ik hoop toch echt dat ze het gewoon bij dressuur houd, waar ik haar het liefst ook zie!! héhé maar zij doet wat ze wilt e. blijf toch een dikke fan van haar

Maartje1990

wie zegt dat ze uberhaupt de beste wil zijn? inderdaad ik ben het met cowgirl eens, laat haar lekker doen wat ze leuk vindt! Wel eens bedacht dat ze dat dus inderdaad doet omdat ze het gewoon leuk vindt? En niet om maar de beste te zijn?

Maargoed, ik snap ook niet waarom dat ze dan meteen in de top zit met western, dat is toch oneerlijk, iedereen moet onderin beginnen en zij niet alleen vanwege haar naam?

double

Wie zegt dat Anky dit doet om de beste te willen zijn?
Waarom zou ze de western niet gewoon leuk kunnen vinden? Ze verbreed toch alleen haar ervaring maar? Lijkt me nou niet dat ze de illusie heeft gehad om eerste plaats te behalen.

Hardstikke leuk voor dr dat ze een poging gedaan heeft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:30

hadden mensen dan nu werkelijk verwacht dat ze meteen 1ste was geworden??

vind het al super knap dat ze naast een druk dressuurtrainingsschema,lesgeven,huishouden(kinderen/priveleven) ook nog eens op dit niveau gestart is op western gebied.

petje af hoor,en met de ervaring en meer westrijden zal ze vast ook beter gaan scoren :)

denk dat er voor haar in deze tak van de paardensport een leuke uitdaging ligt,en wens haar er ook heel veel plezier en succes bij...

Marjo

Re: Anky eindigt als laatste tijdens reiningwedstrijd van Lyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:32

Misschien dat ze het western beter als hobby kan houden, niet voor de wedstrijdsport.

Maar wie zijn wij om het daarover te hebben? Tuurlijk weet bokt alles beter, maar wie weet is Anky wel gestart om te kijken of het wat is ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:35

Precies, waarom direct een oordeel klaar en zo negatief doen, terwijl je het toch ook gewoon leuk voor haar kunt vinden!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:36

hopla schreef:
Hoe kan het dat Anky in de hoogste klasse mee rijdt?
Moet zij niet net als iedereen gewoon onderaan beginnen?

Pro-ruiters zijn verplicht te starten in de Open-klasse (dus het hoogste niveau).

Marjo

Ik vind het al knap dat ze in zo'n korte tijd op zo'n belangrijke wedstrijd kan verschijnen :)

Flabbergast

Grappig hier dat iedereen zo'n mening heeft over Anky die western rijd, het zal mij werkelijk een worst zijn, al ging ze achterstevoren rijden, als zij er maar gelukkig mee is :).

kimmie261

feit dat ze al op het allerhoogste niveau weet te starten (en ik weet niet of haar score echt heel slecht is,of zelfs nog best redelijk) zegt mij dat dit niet meer een b ruitertje is,die maar iets probeerd...mens is gewoon al zo goed dat ze op dit niveau wéét te starten...waarom wordt een laatste plaats in een eerste wedstrijd meteen gezien als gefaald hebben??

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:38

En trouwens, zo ver zat ze niet van de laatste 3 af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 11:38

Anky is wel echt een pro die er voor gaat. Dat geeft ze ook zelf aan. Ze rijdt altijd mee om te winnen.
Ze wil volgend jaar niet voor niets starten in de reining tijdens de Wereldruiterspelen :)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:40

Vind dit nou niet echt een fijn artl, en een aantal reacties vind ik ook weer erg kortzichtig.
Waarom niet een artikel met; Anky start voor het eerst op het hoogste niveau? Maar nee, er moet gelijk weer gemeld worden dat ze laatste is.
Ze zal zelf ook heus niet verwacht hebben 1e te worden.
Laatst bijgewerkt door Temeraire op 01-11-09 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 11:40

Citaat:
Anky van Grunsven vindt Reining keiharde sport.

Anky van Grunsven (Erp) nam zaterdag deel aan een internationale reining wedstrijd op vier sterren niveau. In deze wedstrijd, de derde waarin Van Grunsven van start ging, eindigde zij als dertiende in een veertien deelnemers tellend veld. "Reining is veel harder dan dressuur. Ik raakte in de tweede spin even met mijn hand de zadelknop aan en dat kost meteen vijf procent. In de dressuur heb je mogelijkheden om te compenseren, maar reining is net als springen. Maak je een fout, dan kun je vergeten hoog in de uitslag te eindigen. Reining is echt keihard, ieder foutje wordt genadeloos door de jury afgestraft".

Anky van Grunsven zegt er niet van wakker te liggen dat ze met Whizashiningwalla BB als dertiende eindigde. "In mijn sportbeleving gaat het mij om de prestatie. Als ik het gevoel heb goed te hebben gereden en ik win dan ben ik blij, net zo blij als wanneer ik met diezelfde goede rit derde wordt. De klassering is voor mij minder belangrijk dan het eigen gevoel. Als ik niet goed rijd en een fout maak, zoals in deze wedstrijd, dan ben ik niet blij ook al was ik tweede geworden. Reining is voor mij een hobby, maar wel een hobby met de uitdaging er in om beter te worden en met misschien wel op termijn de ambitie om net zo goed te worden als de besten van nu", aldus Van Grunsven.
De wedstrijd werd gewonnen door de Australische Shauna Larcombe met RS Fondadores Olena, voor de Duitser Daniel Schlömer, die met Star At The Bar tweede werd en met Dun It Sugar Quixote derde.

In de tweede spin die Anky van Grunsven uitvoerde beroerde zij met haar hand heel kort even de zadelknop en dat betekent in deze discipline een aftrek van zeker 5%. In de sliding stops maakte de Erpse amazone ook een paar foutjes. De eerste stop ging goed, de tweede was duidelijk minder, de derde ging, maar de vierde was ook ruimschoots voor verbetering vatbaar. "Ik wil realistisch blijven. Dit was mijn derde wedstrijd en de jury was van mening dat we nog steeds progressie boeken. Zonder die fout met mijn hand waren we ergens in de middenmoot geëindigd. Dat we nu dertiende zijn geworden is iets waar ik echt niet over heb nagedacht of wakker van lig. Ik beleef er heel veel plezier aan".

http://www.knhs.nl

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:40

Janine1990 schreef:
Wat weer een reacties... 8)7

:')
Wat denk je, ik roep het alvast voordat er daadwerkelijk rare reacties komen? :D :D

Jammer, had er ook geen idee van dat ze western reed trouwens.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:43

Ze moet vaker mee doen, krijgen we hier nog meer gezellige topics :o

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:44

Citaat:
Pro-ruiters zijn verplicht te starten in de Open-klasse (dus het hoogste niveau).

Oja? Dat verklaart dan al een heleboel. Als Anky geen keus had om lager te starten is het eigenlijk best zielig voor haar. Want ze gaf zelf ook al toe dat ze geen ster is in het western, en dan moet ze ook nog zo hoog starten ook, geen worder dat ze laatste wordt. Maargoed als dat de regels zijn, dan is het zo. Ik snap alleen dan weer niet waarom ze zo snel wedstrijd moest rijden als ze én wist dat ze er zelf nog niet klaar voor is, én ze weet dat ze over haar macht moet starten, én ze zegt dat het haar hobby is, dus waarom zo'n haast dan? :? En als ze het eens zou willen proberen, neem dan een oefenwedstrijdje bijvoorbeeld, en niet zo'n westrijd waar een hoop media ed bij is. Misschien zet ze alleen haarzelf voor schut nu. Maar dat doet ze dan zelf.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:44

Natasja91 schreef:
Janine1990 schreef:
Wat weer een reacties... 8)7

:')
Wat denk je, ik roep het alvast voordat er daadwerkelijk rare reacties komen? :D :D

Jammer, had er ook geen idee van dat ze western reed trouwens.

Vond het meteen zo oordelend...

En Cayenne, dit artikel spreekt tegen wat jij zojuist zei.
Althans, zo lees ik het artikel...
Anky rijdt mee voor haar eigen gevoel, als zij vindt dat ze goed heeft gereden, is ze blij.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:46

Hoezo zet ze zichzelf voor schut? Ze doet toch niets geks? Ze doet mee aan een wedstrijd en eindigt als laatste, niets om je voor te schamen lijkt me en ook niets voor de beste stuurlui om op neer te kijken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:47

Evanescence8 schreef:
Citaat:

Oja? Dat verklaart dan al een heleboel. Als Anky geen keus had om lager te starten is het eigenlijk best zielig voor haar. Want ze gaf zelf ook al toe dat ze geen ster is in het western, en dan moet ze ook nog zo hoog starten ook, geen worder dat ze laatste wordt. Maargoed als dat de regels zijn, dan is het zo. Ik snap alleen dan weer niet waarom ze zo snel wedstrijd moest rijden als ze én wist dat ze er zelf nog niet klaar voor is, én ze weet dat ze over haar macht moet starten, én ze zegt dat het haar hobby is, dus waarom zo'n haast dan? :? En als ze het eens zou willen proberen, neem dan een oefenwedstrijdje bijvoorbeeld, en niet zo'n westrijd waar een hoop media ed bij is. Misschien zet ze alleen haarzelf voor schut nu. Maar dat doet ze dan zelf.

Juist niet. Vind het aardig wat dat je op zo'n niveau zulke punten haalt als dressuurruiter.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:48

Ik vind het alsnog knap van haar +:)+

Dressuur toch 1e en dan met western laatste, dat is dan jammer maar kan me voorstellen dat het toch een omschakeling is :) Zolang ze maar lekker heeft gereden, er is altijd wel iemand laatste of eerste.

Vind iemand die laatste word op een 'sterke' wedstrijd maar toch goed heeft gereden knapper dan eerste op een wedstrijd waar bagger word gereden.

Ze heeft toch al vaker western wedstrijden gedaan?

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:51

Hoge bomen vangen veel wind maar poehee, wat kunnen mensen soms onbenullig hard waaien! Ik vind het vooral een teken van nogal misplaatste jaloezie.

Superknap van Anky! Waarschijnlijk start ze niet zomaar in de hoogste klasse en ik snap ook niet waarom mensen zich daar druk om maken. Ben wel benieuwd hoe er gereageerd zou worden als ze in de laagste klasse zou starten...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:51

Evanescence8 schreef:
Citaat:

Doe jij het haar na?
Zo te zien ken jij duidelijk het reglement niet, of je hebt een broertje dood aan Anky.
Hoeveel mensen starten er wel niet in een hogere klasse dressuur, terwijl ze er niet klaar voor zijn? Terwijl ze in hun oude klasse grote punten halen. Wat is er nu mooier dan van een jury te horen wat je fouten zijn? Dan weet je waar je aan toe bent en waar je aan moet sleutelen.
Ze zet zichzelf niet voor schut, dat is ook weer zo zwartwit! Ze stelt zichzelf kwetsbaar op en dat zouden meerdere topsporters moeten doen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 11:54

Janine1990 schreef:
En Cayenne, dit artikel spreekt tegen wat jij zojuist zei.
Althans, zo lees ik het artikel...
Anky rijdt mee voor haar eigen gevoel, als zij vindt dat ze goed heeft gereden, is ze blij.

Ik quote met mijn post anders haar eigen woorden, dus tja ;)

en wat betreft de titel: het is zoals het is, niets meer en ook zeker niets minder :)
Dat hoef je niet meteen in een negatieve context te zien en te plaatsen.
Dat het de eerste reiningwedstrijd op hoogste nivo is voor Anky, hebben we vorige week al als titel gebruikt :D :+