Raggel schreef:Ja vind je het gek in Hongkong (lees: einde van de wereld ongeveer)Het is ook totaal geen paarden/dressuur land
![]()
Wie gaat daar nu naartoe?
Ik vind het goed dat het makkelijker te volgen moet worden voor buitenstaanders. Ik kijk ook graag kunstschaatsen, heb er de ballen verstand van, maar vind het gewoon mooi om te zien. Vraag me af of er ook zo mensen naar dressuur kijken?
Maar wat ze in gedachte hebben bij die laatste alinea over dat het spectaculairder moet
Raggel, wat denk je dan van Engeland, paardensportland bij uitstek? Weet jij hoe vol (lees: leeg) de tribunes waren bij het EK in Windsor? Alleen de kur op muziek zorgde weer voor volle tribunes, maar dan heb je al een behoorlijk uitgedund veld waar alleen de besten nog overblijven.
Iedereen kan wel heel hard roepen dat het juist minder spectaculair moet, maar dan sluit je wel je ogen voor de realiteit en die is dat als de sport op dit niveau (Olympisch) wil blijven dat er dan dringend iets moet gebeuren om de sport aantrekkelijker te maken voor het grote publiek. En dan zie ik goed genoeg op landelijke evenementen wat er het meeste aantrekt: voor een show van de Future Guys staat iedereen zich te verdringen aan de kant, voor een klassieke dressuurdemo op hoog niveau loopt de helft van het publiek weg om een patatje te halen.
En dat kan je leuk vinden of niet, feit blijft dat er alleen grote evenementen georganiseerd kunnen worden als de sponsoring rond komt, en de sponsoring krijg je pas als er publiek komt, dus kom je er niet onderuit de sport aantrekkelijker en dus spectaculairder en spannender te maken.
Stemkastjes zijn helemaal geen slecht idee, dan voel je je als publiek ook betrokken.