Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Of de reactie van je paard des te heftiger is. 

elmo1 schreef:Precies en daarom zou ik willen weten wat het standpunt van de overheid is en waarom je niets kunt vinden over recente bekende gevallen van WNV in Europa, zodat je idd kunt zien dat het dichterbij komt en reëel de bedreiging dus is.ik ben wel benieuwd of het louter informatie voor de paardenhouder is of dat het een actie is van de farmaceutische industrie,
wormen middelen worden zo nl ook aan de man gebracht, vaak zit daar een farmaceutisch bedrijf achter en dan heeft alles een commerciële bijsmaak..

elmo1 schreef:Heel fijn dat er een lezing word gegeven, ik ga er ook heen,
ik ben wel benieuwd of het louter informatie voor de paardenhouder is of dat het een actie is van de farmaceutische industrie,
wormen middelen worden zo nl ook aan de man gebracht, vaak zit daar een farmaceutisch bedrijf achter en dan heeft alles een commerciële bijsmaak,
ik hoop dat dit hier niet het geval is.
Als ik al zou beslissen om te enten wil ik wel weten waar ik mee bezig ben
de aankondiging stond hier gewoon in de krant en er stond niets bij over aanmelden,
DubbelDun schreef:Wat ik in het verhaal mis is 'waarom' alleen artsen in N-B zich opmaken voor massale enting.
Is er al iets gekonstateerd zo dichtbij waar wij nog niets van gehoord hebben. Maw is het al dichterbij als menigeen denkt. En zo ja wat maakt die 200 kilometer met Friesland/Groningen dan uit gezien de paardenverplaatsingen binnen NL ???
elmo1 schreef:Mij lijkt het vooralsnog een storm in een glas water, zou het RIVM dan niet allang gewaarschuwd hebben?
Mensen worden er ook ziek van nl. en ik denk dat we nu dan met z'n allen beter een prik tegen WNV kunnen gaan halen dan tegen de mexicaanse griep.
Er zijn diverse uitbraken geweest in het verleden in Frankrijk nog in 2000, in de Camarque, ook in Oost- Europa mn Roemenie komt het voor, dus ik vind het vreemd dat er nu opeens zoveel aandacht voor is, ik vermoed dat de fabrikant er dus achter zit, ben heel benieuwd,
 suffie schreef:Ik blijf het bijzonder vinden. Het virus zou overgebracht worden door dezelfde knutten die blauwtong veroorzaken bij de koeien. Is het niemand opgevallen dat er dit jaar helemaal geen blauwtong in Nederland is uitgebroken?? Alle gevallen bleken loos alarm na bloedproeven.
Afgelopen dinsdag is er in Aalten een voorlichtingsavond geweest van DAP de Slinge, ik ben er niet heen geweest.
 )
 Patricia schreef:Hier was er vanavond een lezing over West Nijlvirus, Influenza en Rinopneumonie.
Dit was georganiseerd door de Dierenartsenpraktijk. De sprekers op deze avond waren afkomstig van Fort Dodge, een farmaceutisch bedrijf.