Ook mensen, hupsakee gebruiken dat schorrie morrie!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NHevaVD schreef:Mijn mening: gebruik die vieze gevangenen uit Amerika die moordenOok mensen, hupsakee gebruiken dat schorrie morrie!

Dier of mens, tsja, ik zie er persoonlijk geen verschil in. Wat ik nu uitkraam zal wel onzin zijn, maar ik vind 't nog nieteens zo heeel dom!
Sjolvir schreef:En iemand had het erover dat een muis in principe netzoveel waard was in dat opzicht als een muis.
Ware het niet dat vele bokkers, bij paarden een extra gevoel hebben, omdat die diersoort ons aanspreekt.
Hannah_Menno schreef:Sjolvir schreef:En iemand had het erover dat een muis in principe netzoveel waard was in dat opzicht als een muis.
Ware het niet dat vele bokkers, bij paarden een extra gevoel hebben, omdat die diersoort ons aanspreekt.
Tuurlijk spreekt een paard ons meer aan maar IMO is elk dier aan elkaar gelijk, een muis minder waard vinden dan een paard is IMO hypocriet!
(Maargoed, dat is een beetje off-topic!)
Plaudar schreef:Zoveel nog inderdaad? Ik wist dat het gebeurde, maar niet dat er bijna 3000 paarden als proefdier gebruikt werden. Laat staan andere dieren zoals konijnen, muizen, apen, etc..
. Dat zijn er zeker al meer als 500 in Nederland.
Er zijn weinig mensen die voor hun plezier dieren afmaken toch?Citaat:Alternatieven voor dierproeven zijn andere manieren om dezelfde experimentele resultaten te verkrijgen bij een groter dierenwelzijn. Door Russel en Burch werd in 1959 het (mnemotechnisch) 3R-principe geformuleerd: Replace, Reduce, Refine. In de Nederlandse vertaling worden dit de 3V's: Vervanging, Vermindering, Verfijning. In Nederland hanteren we het "Nee, tenzij...." principe dat inhoudt dat alleen dierproeven mogen worden uitgevoerd als er geen andere methoden beschikbaar zijn. In feite zijn daarom de alternatieven de geëigende methoden waarmee biomedische resultaten verkregen kunnen worden, en is eigenlijk de dierproef het alternatief. Vandaar dat we ook steeds meer spreken over 3V modellen (Vervanging, Vermindering en/of Verfijning van dierproeven).
. Crux inderdaad maar wel de waarheid, die paarden sterven en worden gebruikt voor die van ons... LindavHilten schreef:Oftewel: allemaal zoveel mogelijk producten kopen waarvan je weet dat ze NIET op proefdieren getest zijn!!! Begin bij jezelf...