Erkenning van Moorlands Totilas nu ook echt een feit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:30

oOoKellyoOo schreef:
Abeltje77 schreef:
Is die dame op de foto nu zo groot of is Totilas helemaal geen grote?

Als het diezelfde meid is wat ik vorig jaar in het mecc zag, is ze iets kleiner als mij, dus tussen de 1,74 en 1,80 Totilas is niet zo heel groot

Simpel navraag levert op dat hij rond de 1.75 moet zijn dus....!!!

Thomas

Re: Erkenning van Moorlands Totilas nu ook echt een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:33

Hij is 1,75 staat op Edward Gal's site.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:23

Vologens mij wil je de foto's niet zien. Zal je allemaal elastiek enzo zien zitten, want hoe dat paard beweegt.....Heb hem gister dan in het echt gezien en hij heeft gewoon nog over bij het strekken.......

Wil je echt weten hoe hij het doet als dekhengst, kan je beter nu zelf wat passende merries dekken en kijken hoe de nakomelingen ontwikkelen....

Daarnaast zijn de toppaarden echte werkpaarden en die doen het niet zo onder de huis, tuin en keuken ruiter. Dan krijgt de hengst straks een slechte naam, omdat men denkt met een goede paps op een robot weg te kunnen rijden en dat is niet zo..Meeste toppaarden hebben veel bloed en zijn geschikt in de top met passende topruiter.

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:39

Totilas is 1.75 groot. staat in HorseTelex.nl. Ik zal me ook zo aansluiten aan de lange rij voor een jonge Totilas :o . En veel geluk moet je meehebben voor zo'n toppertje *D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:49

Oke, dus vanwege een opmerking van Insider vergeten we even dat Totilas nu echt erkend is???

Kom op, iedereen maakt foutjes, ook het KWPN boek. Ik weet niets van Lingh, maar waarom zouden de fotos openbaar worden gemaakt?

Misschien dat je je daar pas zorgen over moet maken zodra je een dekking overweegt, wat waarschijnlijk binnenkort niet is, omdat Edward dat niet wilde in combinatie met de sportcarriere!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:11

Nou dat zit in ieder geval goed! :)

Ik zou verder niet vreemd opkijken als Totilas alleen merries met een predikaat mag dekken. Denk dat hij anders ook overspannen gaat worden, want uiteraard zal iedereen voor hem in de rij staan, haha. :D

Maar natuurlijk is het nog afwachten hoe hij het in de fokkerij gaat doen, ook al is het zelf zo'n goed paard... het kan maar zo zijn dat hij dat niet vererft. Ben benieuwd! :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:19

Totilas lijkt zo groot op die foto omdat ie op een soort vehoging staat.Ik ken de kliniek daar.

Ik ben benieuwd wat ie gaat brengen,over Painted en Lingh zou ik het ook nog niet zo hard roepen.Je hebt keuringspaarden genoeg maar volgens mij is het belangrijker wat de nakomelingen in de sport gaan presteren.En daarvoor moeten we nog even geduld hebben.

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:22

nee dat is altijd afwachten of Totilas ook vererft of niet, en men moet dan ook naar de merrie lijn kijken. Niet dat ze met een huis,tuin, keuken paard aan komen zetten. Vele staren zich dood naar de hengst en niet naar de moeder lijn. Ook daar moet zich goede voorplanting in zitten en goede vererving zich voor vloeit.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:50

Nicole987, wat versta jij onder een huis, tuin en keukenpaard? en wat versta jij onder een goede voortplanting?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:02

Tja, maar van welk merrie zeg je dat ze goed fokt, en welke niet? Een ster, keur of elitepredikaat zegt bijvoorbeeld helemaal niets over hoe een merrie fokt. Preferent/prestatie zegt daarentegen wel iets over de fokkwaliteiten van een merrie.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:45

Als die hengst gaat dekken na zijn sportcarriere, dan denk ik niet dat ze voor hem zulke andere voorwaarden gaan hanteren dan voor de andere KWPN goedgekeurde/erkende hengsten hoor. ;)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:55

Straks is ie onvruchtbaar, of kan dat niet :')

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:56

Nicole987 schreef:
nee dat is altijd afwachten of Totilas ook vererft of niet, en men moet dan ook naar de merrie lijn kijken. Niet dat ze met een huis,tuin, keuken paard aan komen zetten. Vele staren zich dood naar de hengst en niet naar de moeder lijn. Ook daar moet zich goede voorplanting in zitten en goede vererving zich voor vloeit.

Wat een slappe opmerking zeg. Elk paard, moederlijn is ergens begonnen en door kruising met andere paarden kan zoiets uitgroeien tot een hele goede moederlijn. Als je het verhaal van de fokker van Totilas had beluisterd dan heeft hij een merrie gebruikt die hij geschikt vond om mee verder te fokken en die merrie was een stamboekmerrie zo`n huis tuin en en keukenpaard zoals jij die durft te noemen, welke uit is gegroied tot zijn stammoeder die op haar fokproducten prestatie en preferent is geworden. Niet elke merrie zal passen bij deze hengst maar je kunt niet iedereen met een huis tuin en keukenpaard op voorhand afschrijven.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:04

Onvruchtbaar; dat zal wel niet want wanneer hij definitieve erkenning krijgt betekend dat dat hij een cornage onderzoek, een röntgenologisch onderzoek èn een vruchtbaarheidstest ondergaan (ben ik nog wat vergeten mensen..?) :)

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:55

Go dan mogen ze wle eens publiceren wat dat dierenartsen onderzoek heeft ingehouden want ik zou wel eens het sprema onderzoek zillen zien dat moeten alle hengsten namelijk normaal ook afgeven.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:06

Senja_x schreef:
Go dan mogen ze wle eens publiceren wat dat dierenartsen onderzoek heeft ingehouden want ik zou wel eens het sprema onderzoek zillen zien dat moeten alle hengsten namelijk normaal ook afgeven.

:? :+ :=

Nederlands is een moeilijke taal inderdaad, zowel om te lezen als om te typen. :P

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:49

Insider schreef:
Tuurlijk,.... net als Lingh zeker die was ook gezond? maak zijn foto's maar eens openbaar.
Dan is het KWPN eerlijk bezig!

Hoe ongezond kan een paard zijn die op dit nivo zo top presteert?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:23

Lante schreef:
Zo, zijn we eindelijk die iritante speculaties kwijt over de vermeende OCD (mag ik hopen).

En wie had er weer eens gelijk..? :+

Een OCD kan er uit en een beetje handige dierenarts polijst de hele boel zo dat met de nieuwe eisen voor de PROK zo'n paard gewoon goed is. Voor de duidelijkheid, dat wil niet zeggen dat ik denk dat zoiets met Totilas gebeurd is.

Zo'n erkenning ipv goedkeuring is wel handig want erkende hengsten hoeven geen veulens te laten zien ;)

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:27

oOoKellyoOo schreef:
mij lijkt niet dat kwpn er mee zou gaan sjoemelen dat zorgt voor ongeloofwaardigheid van het stamboek,
Ik vind het een mooi intressant paard,
ik denk dat je voor een dekking aardig wat neer komt te leggen, laats bij wereld draait door gaf de iegenaar al aan dat er hoog kosteplaatje aan kwam en dat alles selectief zou gebeuren, (wat hij er mee bedoelde is voor nog een beetje onduidelijk, )

De eigenaar van Totilas bij De wereld draait door????
Hmmm dat heb ik dan even gemist....
Ik heb wel de fokker daar gezien,bedoel je die soms?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 06:45

Ik lees hier dat mensen kleine toti's willen, maar dan kun je juist beter dekken met de vader van Totilas :j
Die heeft zich bewezen, Totilas nog niet.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:34

Elisa2 schreef:
Totilas lijkt zo groot op die foto omdat ie op een soort vehoging staat.Ik ken de kliniek daar.

Ik ben benieuwd wat ie gaat brengen,over Painted en Lingh zou ik het ook nog niet zo hard roepen.Je hebt keuringspaarden genoeg maar volgens mij is het belangrijker wat de nakomelingen in de sport gaan presteren.En daarvoor moeten we nog even geduld hebben.

Schrijf je dit nav mijn opmerking over zijn hoogte? Ik vind juist dat ie zo klein lijkt op die foto. Niet groot. Omdat die vrouw die ernaast staat zo'n stuk er bovenuit torent. Maar als ie 1.75 is, dan zal die vrouw idd wel heel groot zijn.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:38

ik ben benieuwd... ik denk dat totilas voor een record nakomelingen gaat zorgen hihi..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:54

Ja idd, Gribaldi is ook een goede dekhengst, die heeft Toto "gemaakt"

Miss_Zimron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:15

Super dat Totilas erkent is door het KWPN stamboek. Wat een heuse aanwinst ! Ik ben wel kandidaat om met een tijd een veulentje te fokken van deze prachthengst.