Opnieuw werkstraf geëist tegen gewelddadige hoefsmid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:52

Ik snap niet dat deze man zijn werk nog mag uitvoeren :oo Na dat incident in 2008 had het hem al verboden moeten worden. Wat een ziek figuur zeg :r Waar is je gevoel voor dieren dan gebleven. Zou hem eens met een hamer op zijn hoofd slaan _-:( Arm veulen.

Oké, een eigenaar van een veulen moet er natuurlijk voor zorgen dat het dier netjes een voet kan geven, maar voor zo'n jong dier is het niet gek als het niet stil wil staan. Dan komt dus ook het geduld van de hoefsmid om de hoek kijken, wat bij deze 'beste' man ver te zoeken is :(

geerke

Re: Opnieuw werkstraf geëist tegen gewelddadige hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:55

lijkt mij beter dat hij met vervroegt pensioen gaat....enne...welke eigenaar laat z'n veulen in elkaar trimmen?
ik niet hoor....

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:55

Ik zou hem in elkaar timmeren zodra hij mijn veulen zou schoppen. Dan had ie van mij het terrein af gemogen en wel meteen.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:05

Ben het zeker eens met Arabesk. Ik lees haar opmerking anders als sommige bovenstaande lezers, lees er niet in dat zij het goed vind dat het veulen met een hamer geslagen mag worden.
Eigenaar moet idd zorgen dat veulen/paard gewend, is aan voetje optillen, uitkrabben/schoonmaken.
En vind dat als het de eerste keer is, dat een veulen bekapt word, dat de hoefsmid zeker veel geduld moet hebben, om het veulen op zijn gemak te stellen, want ja als het al bij de 1ste ervaring met de hoefsmid al zo behandeld word, dan snap ik zeker dat het paard de volgende keer ook niet al te lief zou zijn.
Geduld is heel belangrijk.
Maar tegenwoordig moet alles snel, vlug gebeuren.
Vind ook zeker dat als een paard strondvervelend is, en na een keer (2x) niet luisterd, dat hij dan best een "klap" mag krijgen, maar met een HAMER???!!! nee dat kan echt niet.

Arme paardjes die door deze beul bekapt zijn.
En snap ook niet dat de rechtbank WEER een taakstraf geeft, heeft de vorige keer ook niet geholpen.
Geef de naam van die kerel en dan heeft binnen zeer korte tijd geen werk meer. Kan hij ook nooit meer een dier mishandelen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:08

irmalouise schreef:
Ben het zeker eens met Arabesk. Ik lees haar opmerking anders als sommige bovenstaande lezers, lees er niet in dat zij het goed vind dat het veulen met een hamer geslagen mag worden.

Sommige bovenstaande lezers moeten gewoon eens wat minder snel lezen als ze weten dat ze dan niet alles goed meekrijgen. :+ Ik kan niets kwaads in Arabesk haar stukje ontdekken, namelijk.

En een klap mag best maar dan met je vlakke hand en zeker op een veulen niet te hard. Denk aan het "corrigerende tikje". Je wilt het beestje toch geen trauma op laten lopen, maar opvoeding moet kunnen. ;) Eikel van een hoefsmid nog te boers opgev- oh nee, een boer zou dat ook niet flikken.

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:29

hoe kan je zoiets doen!

1 ding weet ik wel als het mijn paard was geweest en ik had het gezien was die hoefsmid ook knock out gegaan.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:53

Ik begrijp eigenlijk niet zo waarom een dier een been opgebonden heeft en dat dan ook nog bij een veulen wat uiteraard nog veel moet leren. Waar was de eigenaar? wie had het veulen vast? Die persoon had de smid toch allang bij dat dier weg moeten sturen voor hij uberhaupt met zijn werk verder kon gaan na het schoppen.........
Is hij wel echt hoefsmid...of een beun de haas...
ohh ja in Nederland hoef je geen fatsoenlijke opleiding en dus ook geen diploma meer te hebben om het vak van hoefsmid te mogen uitoefenen. Een goede reden voor de minister om dit maar eens terug te draaien. Dan kan er weer een fatsoenlijke beroepsvereniging zijn die zo iemand direct uit z'n beroep kunnen zetten als er zich zulke dingen voordoen.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:01

Waardeloze hufter!!!
Ik zou dus ook nooit een hoefsmid alleen laten met mijn paard (heb er dan geen één, maar dan nog).
IK ben het eens met Insider; ze hadden hem al moeten wegsturen na die schop... Maar dan nog, misschien had de eigenaar dat net gemist...

Bij mijn oude verzorgpaard hadden ze ook een hoefsmid die geen geduld kon opbrengen met een opgevangen verwaarloosde jaarlinger, hij zou dat beestje ook een mep geven, de eigenaren hebben hem meteen verteld dat als dat zijn manier van handelen was, hij meteen kon vertrekken. Hij is dus ook vertrokken.

EDIT:

Eigenaar was dus ook niet aanwezig bij de mishandeling van die hufter.
Laatst bijgewerkt door Trice op 24-10-09 16:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:05

Hè bah, ik moet er niet aan denken.
Voor hetzelfde geld krijgt het veulen een hersenbloeding oid, dan heb je toch wel een probleem denk ik.

Maar dan nog, welke eigenaar laat de hoefsmid zijn/haar veulen bewerken met een hamer? Soieso, als het veulen lastgi doet kan de eigenaar het toch vasthouden? Een veulen is niet zo zwaar als een volwassen paard!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:44

Nemurin schreef:
Ik zou hem in elkaar timmeren zodra hij mijn veulen zou schoppen. Dan had ie van mij het terrein af gemogen en wel meteen.

Zeer zeker waar.Die had ik mijn terrein af geschopt. :( wat een mafkees

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:09

:n dit is toch te erg voor woorden.
laat hem maar stoppen als hoefsmit
een klein veulentje snapt toch niet dat hij stil moet staan
die sla ik het liefst ook meteen met een hamer de hersens in _-:(

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:20

SuperAssie schreef:
Hè bah, ik moet er niet aan denken.
Voor hetzelfde geld krijgt het veulen een hersenbloeding oid, dan heb je toch wel een probleem denk ik.

Maar dan nog, welke eigenaar laat de hoefsmid zijn/haar veulen bewerken met een hamer? Soieso, als het veulen lastgi doet kan de eigenaar het toch vasthouden? Een veulen is niet zo zwaar als een volwassen paard!

Weet niet hoe jullie dat doen maar wij zijn gewend paarden ALTIJD vast te houden bij de hoefsmid. Of ze nu veulen zijn of 14-jarig internationaal sportpaard. En natuurlijk kent een veulentje het allemaal nog niet zo goed en willen ze lang niet allemaal zo simpel stilstaan. Maar met rust bereik je nog altijd meer dan met schreeuwen, slaan en schoppen. Hebben nu een veulen, heel groot veulen is maat D pony al gepasseerd, die er ook totaal niet van gecharmeerd is als de smid komt. (Ja OK hij vindt hem aardig zolang ie maar geen voetjes hoeft te geven langer dan 30 seconden) Maar met rust en gewoon weer recht gaan staan en toch weer doogaan is het bekappen nog steeds binnen 30 minuten gepiept. Nou is onze smid ook geen haastkl**t. en wil hem dan ook echt niet voor een andere inruilen :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:23

Arabesk schreef:
Cayenne schreef:
Als het gerechtshof hem weer veroordeeld

Lieve help heeft de stentor dit zo neergezet? Cursusje werkwoordspelling voor de eindredactie....

:z
Het is maar waar je op let.
Je kunt het toch gewoon lezen?

Ontopic, jeetje, wat een eikel zeg, van mij mogen ze gelijk ervoor zorgen dat hij niet meer mag bekappen. :n

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:27

De eigenaar vind ik moet zorgen dat het veulen een pootje kan geven maar de hoefsmid moet ook goed geduld hebben want zo ga je niet met paarden om.

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:29

Wat erg :( , dit is vlak bij mijn woonplaats, moet er niet aan denken dat onze hoefsmid zoiets doet.
Ik vind ook dat de hoefsmid geduld moet hebben.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:37

als verklaring geven dat hij het veulen met een hamer op de kop sloeg om hem weer bij positieven te brengen??

rare man, laat hem maar een andere baan zoeken, wasknijpers in elkaar zetten ofzo :n

Pessoa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:40

Mijn paard is ook mishandeldgeweest bij hoefsmid |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:19

Ik moet als eigenaar zorgen dat mijn paard netjes stil kan staan. Veulens zijn lerende en is er niet altijd van te verwachten, dat het perfect gaat. Ze vinden het af en toe nog best spannend, het is toch weer wat anders dan de baas. Vooral als zo'n diet gekluisterd wordt onder de buik door naar de hals, kan ik me de paniek bij een veulen voorstellen. Mijn hoefsmid kluistert de veulens niet, ze worden wel met de neus tegen de tralies gehouden, zodat bewegen iets latiger wordt. Met veulens kluisteren, tja das nieuw en eng en ja daar kunnen ze van in paniek raken, dus dat was al niet handig.
Een paard mag door de hoefsmid op zijn plaats worden gezet, maar hoe deze hoefsmid het heeft aangepakt is schandalig. De man is een smet op zijn vak en mag van mij met naam en toenaam worden genoemd om dit soort leed te voorkomen in de toekomst. Wanneer hij op houdt met zijn werk zal dit geen verlies zijn voor de hoefsmederijbranche.

En hij brengt het veulen 'bij' dmv met een hamer op het hoofd te slaan? Kul, elke idioot die logisch na denkt doet dat niet. Dom ook nog.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:04

Zeg, maar weet iemand hoe het met t veulen af is gelopen?

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:06

Mmm, ik woon daar ook in de buurt maar heb geen idee om wie het gaat?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:12

Het is niet alleen dat veulens net wat minder willen stilstaan, ook is de balans gewoon nog niet zo goed. Een veulen lukt het gewoon minder om op 3 benen te staan. Een schande voor zijn beroep deze man.

Inge97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:20

ahhh....
zoiets doe je toch niet!!!!
die man was vast ziek in zijn hoofd ofzoo 8)7

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:21

Erg, weet iemand trouwens hoe het gaat met dat veulen? Bloed ophoesten na een klop van de hamer lijkt me wel zorgwekkend... zeker bij zo'n kleintje!

Dat die man uberhaupt na dat vorig incident nog mág werken. :) Ben ik nou zo stom of zijn er nog mensen die er met hun verstand niet bij kunnen?

Ook spijtig dat in zulke gevallen (in alle gevallen) de volledige naam niet prijs gegeven kan worden. Want ocharmde de privacy van deze arme man.. Je zou net iedereen moeten waarschuwen voor zo'n gevaar.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:26

Bah een misselijke rotvent zeg, waarom wil hij dan een hoefsmid zijn? als hij niet van paarden houdt? hier snap ik werkelijk niets van.

Hup verbied hem nog langer zijn werk te doen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:34

dorientjuh schreef:
Ik vind dat de naam van deze hoefsmid toch wel bekend moet worden gemaakt. Stel je voor dat het jouw hoefsmid is en je weet het niet eens!

Als je zelf hier in de buurt woont, dan gaat dat snel genoeg rond in dit wereldje.... ;)
Maar blijkbaar zijn er toch nog mensen die met deze meneer in zee zijn gegaan.... heel erg jammer, en verschrikkelijk voor het zoveelste slachtoffer van deze barbaarse eikel.