Hoe is het nu met …… Micky (de paarden van Marrum)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:21

Ik heb er geen woorden voor hoe ongelooflijk moedig ik deze redding vindt.
Echt top dat jullie je voor deze paarden hebben ingezet.
En leuk inderdaad dat er nog eens aandacht aan deze moedige dames wordt geschonken.

Ik ga zeker de film bekijken.
Zal wel huilen worden denk ik |(

ubimone

Re: Hoe is het nu met …… Micky (de paarden van Marrum)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:31

diep diep diep respect voor de manier hoe jullie dit gedaan hebben!!!!

met een brok in mijn keel kijk ik weer naar de beelden...
dat er niemand eerder aan gedacht heeft dat paarden kudde dieren zijn en dus achter anderen aan zullen lopen....

maar had ook ergens gelezen dat het idee al eerder geopperd was maar dat idee afgewimpeld was als zijnde niet werkzaam.... klopt dat???

Maar jullie mogen echt trots zijn op jezelf! wat moet dat een machtig gevoel gegeven hebben al die paarden die weer naar droog gebied liepen!!!

HELEMAAL TOP!!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:41

Lieve Micky ik ben er trots op om jou als vriendin te hebben ik hebben. Je hebt een goed hart en heel leuk om jou zo weer eens in de spotlicht te zien. Dat verdien je! topper

liefs

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:46

super mooi micky!!

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:47

Zie het weer voor me, jullie het water in, naar de gestrande paarden toe, en weer terug, met die horde paarden achter jullie aan... wat een kippenvel toen, en nu weer!
Nog steeds mogen jullie zó trots zijn op wat jullie toen gepresteerd hebben!!
En heel leuk dat jullie ook nu zo betrokken zijn bij de film.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:51

Super wat jullie gedaan, zo veel moed en dat samen met jullie paarden zo een moedige reddingspoging. Heel erg petje af en wat ontzettend jammer dat je roze bril hierdoor is afgegaan, maar je hebt ook een ontzettende levenservaring opgedaan. Juist zo een prestatie veranderd mensen, tegen wil en dank.

Maar wees blij dat jij bent wie je bent en je vriendinnen in dit avontuur ook zijn wie ze zijn.

+:)+ +:)+ +:)+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:52

Wie of wat er ook gezegd wordt, ik zou jullie allemaal kussen :P voor wat jullie gedaan hebben.
Wat een superactie!!!!!
En ben toch heel benieuwd naar de film hierover waarin jolanthe cabau-van kasbergen een grote rol gaat spelen.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:55

Romyv schreef:
zo jammer dat iedereen zo ongenuancieerd zijn mening overal verkondigd zonder erbij na te denken hoe dit overkomt op de mensen waar het over gaat.. ik vind dit heeeel mooi omschreven in dit stuk..

Nou inderdaad! Als mensen daar nou eens bij stilstonden! Fijn dat je nu weer even de eer krijgt die je verdient!! Het was super!
Mijn buren hebben een foto van die groep heel groot aan de muur gehangen. Die ene foto met het witte paard zeg maar, die foto heeft gewoon iets bijzonders.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:56

Ik heb veel respect voor jullie!
Ik krijg nog steeds kippevel als ik er aan terug denk...
Echt super van jullie en prachtig geschreven!

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:58

Ronduit fantastisch wat jullie gedaan hebben! Ongelooflijk!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:58

daffie1986 schreef:
Leuk innitatief van bokt om deze 'actie' nog eens onder de loep te brengen, hoop dat de andere 5 dames ook nog hun verhaal mogen doen. Zoals Micky al aangaf kwam er ook zeer veel negatief nieuws over de meiden naar boven na de redding, zo ook op bokt. Ze zouden de paarden geredt hebben voor de slacht. Ook al zou het zo zijn dan nog vindt ik het een hele goede daad van de meiden. Ik denk dat ik het zelfde gedaan zou hebben. Bij het zien van de beelden op tv en als ik ze terug kijk op youtube krijg ik nog een brok in m'n keel en tranen in m'n ogen als ik de meiden voor die grote stoet door het water zie draven en als de eerste paarden de kade bereiken. Echt waar, top meiden.

Zeker mee eens!!!
Al die negatieve commentaar op deze reddingsactie, wat zielig van die mensen die dat zeiden.
Deze dames hebben levens gered, ik zou ook hemel en aarde verzetten om die kudde paarden van hun ondergelopen weide te hebben gered.

Echt niets dan respect voor deze 6 vrouwen!!!

Ik denk dat de film een mooie herinnering zal zijn aan deze reddingsactie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:04

Hee Mickey en de overige dames,
Jullie hebben twee jaar geleden geschiedenis geschreven. Dat pakt niemand jullie meer af!!!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:06

Krijg nog altijd tranen in mijn ogen ervan!
Wat was dat een geweldige reddingsactie :)

Respect!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:07

Top!!
De film ga ik zeker bekijken!!
Jullie kunnen trots zijn op je zelf!

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:08

ik had hier nog nooit van gehoord of gelezen. Maar toen ik beelden van YouTube zag echt |( |( |( .
Zo goed gedaan, en den kritiek krijgen ;( dat is pas triest. Dat zijn de mooiste dingen die je kan doen in je leven!!!!!! die dieren redden. En ik denk dat iedereen met wat gevoel voor dieren dit ook zou gedaan hebben.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:09

ik krijg kippevel en een brok in mijn keel als ik de filmpjes weer bekijk. wat een prachtige actie! met risico voor eigen leven redden jullie de levens van 100 paarden.. super! petje af!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:10

Waarvoor die paarden ook waren, wat ze er ook deden en van wie ze ook waren, daar gaat het eigenlijk niet om. Deze dames hebben uit liefde voor dieren hun hart gevolgd. Je zag deze paarden zo staan en er kwam geen goede oplossing blijkbaar. Ik heb het toen gezien op tv en vond het erg indrukwekkend. Super dat jullie dit toen gedaan hebben dat is geweldig en neemt niemand jullie meer af. Op dat moment hebben jullie die paarden wel enorm geholpen.
De mensen die afwijzen reageren zullen altijd wel wat te zeuren hebben. zeker via i-net heel makkelijk tegenwoordig. Laat maar kletsen gewoon, weten niks anders.......

Jammer dat het nog steeds soms mis gaat daar, dat wel.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:11

Andere vraag hoe zijn jullie op zo een idee gekomen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:13

ik heb toen ook zo meegeleefd en vond jullie actie echt geweldig!
verschrikkelijk dat er altijd weer nagatieve dingen bijkomen, jullie zijn gewoon helden!

super dat er weer even aandacht besteed wordt aan hoe veel dierenliefde er heerste , maar vooral dat jullie het lef hadden en de doorzettingsvermogen om ook echt daadwerkelijk wat te doen aan de verschrikking van de paarden

zeker weten dat ik ga kijken naar de film

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:14

Dat dit al weer 3 jaar geleden is zeg :oo De tijd gaat echt snel.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:16

Ik denk dat je meer dan trots mag zijn op wat je toen hebt gedaan. Het was erg dapper van jullie. En ik denk een van de grootste tv momenten van de laatste jaren. Kippenvel......

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:16

Degene die kritiek hebben zijn gewoon jaloers omdat hun die paarden niet gered hebben.
Ik ben zelf ook een tikkeltje jaloers ;) want ik woonde destijds ook in Marrum en heb de redding in levende lijve gezien (de rillingen lopen me nog over het lijf) Super wat deze meiden gedaan hebben voor die paarden. Altijd als dat stukje van die redding op tv komt dan heb ik de tranen in mijn ogen staan.
Meiden jullie zijn top +:)+

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:18

Jullie zijn TOP! ik krijg nog steeds kippenvel van het filmpje!

Niks anders dan respect voor jullie!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:23

Ik kan me er nou niets bij voorstellen dat je iets negatiefs kunt zeggen over de reddingsactie.
Elke keer als ik kijk, schiet ik weer vol van trots, spanning en opluchting.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:25

Ik weet niet of jullie daar blij mee zijn,maar dit zijn de beelden van de reddingsactie, ik heb het even opgezocht.
Commentaar vind ik best Ok, Tja, en sommig geschreven commentaar eronder, Ach ja :roll: :D

Zelf weet ik van de actie, dat ik van mensen uit het buitenland, weet niet meer hoe&wat, werd aangesproken over de "Rescue of the horses in the Netherlands", erg bijzonder! Dames het blijft geweldig wat jullie gedaan hebben, wat er verder ook verteld werd daarna, maak niks uit! +:)+

Ik heb nog wel een vraag,wat ging er door jullie heen, toen de paarden zo makkelijk volgenden en ook de kade haalden?
Waren jullie niet doodsbang, daar in het water?