Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
funnyhorses schreef:afremmen op de motor is al zo iets bleuds om te doen als je ziet dat iemand te paard al moeite genoeg heeft om het dier te kalmeren!
Verder vind ik het ook raar dat deze (lompe) boer niet het gegil heeft gehoord.Ik neem aan dat de ruiters wel hebben geroepen naar hem.
Ook had ie zn motor af kunnen zetten en de ruiters terug kunnen laten lopen zodat ze achter hem waren en niet voor hem!
Zo veel mogelijkheden om het voor elkaar in het verkeer wat aangenamer te maken.
Vreselijk dat die meid van 12jaar zoiets heeft moeten meemaken.Vind het echt heel erg zielig!!!
En die boeren op hun trekker,pfffffffffff praat me dr niet van!!!
spicegirl schreef:als het achter de boer was, kan het achterwiel er niet over heen zijn gereden.de boer zit net voor het wiel, dus eerst vallen ter hoogte van de boer, die daarna gelijk over het been heen rijd....
en he he, niet voor ieder paard remmen ? waarom niet? hij hoeft geen 80 km. ver weg te zijn, en om 8 uur stipt op zn werk zijn. zoveel paarden zal ie toch niet tegenkomen, en zelfs al, wat dan nog ? de aardappels/bieten wachten wel. is dat meer waard dan een paardenleven, of een mensenleven ?
of remt ie ook niet voor de vele fietsers/wandelaars die hij tegenkomt ?
onzin, fatsoen heb je gewoon.zeker als je met een gevaarlijk voertuig rijd.
en dit is geen aanval op alle boeren, maar op die ene lomperd.
funnyhorses schreef:afremmen op de motor is al zo iets bleuds om te doen als je ziet dat iemand te paard al moeite genoeg heeft om het dier te kalmeren!
Verder vind ik het ook raar dat deze (lompe) boer niet het gegil heeft gehoord.Ik neem aan dat de ruiters wel hebben geroepen naar hem.
Ook had ie zn motor af kunnen zetten en de ruiters terug kunnen laten lopen zodat ze achter hem waren en niet voor hem!
Zo veel mogelijkheden om het voor elkaar in het verkeer wat aangenamer te maken.
Vreselijk dat die meid van 12jaar zoiets heeft moeten meemaken.Vind het echt heel erg zielig!!!
En die boeren op hun trekker,pfffffffffff praat me dr niet van!!!
spicegirl schreef:mss lees jij wat tussen de regels door ? vertel me maar wat ik blijkbaar niet heb gezien.
een kennis van me heeft hem helemaal open, en hij doet alles ermee.waar heb je gelezen dan dat dat niet mag van mij ? doe eens rustig, niet zo snel een conclusie trekken.. ik zeg alleen dat er trekkers zijn met dichte cabines, half open, en helemaal open.ik zeg ook niet dat dat een beetje comfort niet mag pffffff
spicegirl schreef:mss lees jij wat tussen de regels door ? vertel me maar wat ik blijkbaar niet heb gezien.
een kennis van me heeft hem helemaal open, en hij doet alles ermee.waar heb je gelezen dan dat dat niet mag van mij ? doe eens rustig, niet zo snel een conclusie trekken.. ik zeg alleen dat er trekkers zijn met dichte cabines, half open, en helemaal open.ik zeg ook niet dat dat een beetje comfort niet mag pffffff

spicegirl schreef:zeker. wie legt dat uit aan dat meisje van 12, dat gek was op haar paard ?
spicegirl schreef:ik hoef me daar niet in te verdiepen...iemand reageerde hier als eerste met :" de cabines zijn geluidsdicht ". waarop ik al zei, dat het ook een open/halfopen kon zijn.KAN zijn. hoeft niet, en dat doet er nu zeker niet meer toe.
en uitdijen over de werktijden of arbo-regels en comfort ook niet, daar gaat het hier niet om.
spicegirl schreef:ik hoef me daar niet in te verdiepen...iemand reageerde hier als eerste met :" de cabines zijn geluidsdicht ". waarop ik al zei, dat het ook een open/halfopen kon zijn.KAN zijn. hoeft niet, en dat doet er nu zeker niet meer toe.
en uitdijen over de werktijden of arbo-regels en comfort ook niet, daar gaat het hier niet om.

spicegirl schreef:juridisch gezien hebben allebei schuld. wat ook niet juist is, de ruiter is minderjarig, dus kan niet aansprakelijk zijn. dat zou in dit geval de ouders moeten zijn.
de ouders hadden het meisje beter op een ervaren paard kunnen laten rijden, de boer wat voorzichtiger kunnen zijn, en dan had het allemaal anders afgelopen.
maar de boer is vrijgesproken, en het kind zit met een trauma.juridisch correct of niet, ik vinds het sneu voor het kind.