Echtpaar mag 5 jaar geen paard houden vanwege overgewicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:53

Misschien issie nog wel dunner , maar de foto vind ik ook niet bepaald duidelijk .
[/quote]
zit zowieso een grote hengstennek op.
en veel vet idd, maar kijk eens in nederland[/quote]

Ja , dat spreek ik ook niet tegen .
Ik spreek sowieso niet tegen dat deze pony onwijs dik is .
Maar alleen , kijk naar de gemiddelde Shet in Nederland .. Die is echt niet veel dunnen en die pony`s worden nog fijn beetje bijgevoerd want de Shetlander hoort nou eenmaal voller te zijn :+

Edit ;
Dat ie duidelijk is opgeknap zie ik ook . En dat is ook super voor dit dier !
Vind alleen dat hier in Nederland er ook wel eens wat meer aandacht aan worden besteed .[/quote]
haha,miscommunicatie :D is was het juist met je eens.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:54

Allemensen, het arme beest. Ik vind hem wel degelijk schokkend dik! En ik zie ook wel eens shetlanders in Nederland die een paar kilo's kwijt zouden mogen, maar dit? Dit heb ik nooit eerder gezien..

Maartje1990

Re: Echtpaar mag 5 jaar geen paard houden vanwege overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:00

Mijn shetlander is ook de magerste niet, maar ik heb mijn shet tenminste wel 24/7 op de wei staan! hoeveel (smalle) paarden kunnen dat zeggen? en tja.. shets worden nu zo'n beetje dik van de lucht alleen al, maar het gaat al 11 jaar goed!

Maargoed, dit geval was natuurlijk ook niet alleen vanwege de te dikke pony, dus ik vind de titel wel een beetje misleidend en incorrect :)

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:02

Zien de meeste shetlanders er niet zo uit als op de eerste foto :+ :D

Op de keuring noemen ze dat vet bespiering :o :+

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:03

oke de pony is veeeel te dik.. maar af pakken beter kunnen mensen gewoon voorlichting geven.. ik kan zo hier in de buurt 4 pony's vinden die ook veeeel te dik zijn... en wat doen we er hier aan bar weinig.. sterker nog als ik de politie bel.. omdat er 5 paarden al 8 dagen in de volle zon staan zonder dat de eigennaar ze water geeft en ik elke dag 6 keer op en neer fiets om water te brengen met tonne en die paarde vechten om wie er mag drinken doen ze ook niks.. simpel weg omdat ze gras hadden en daar zou genoeg vocht in zitten dus... tja

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:05

Gaan ze nu ook wat 'doen' aan mensen die hun honden als dikke worsten door het leven laten gaan? Past mijns inziens allemaal onder het kopje dierenmishandeling :n

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:29

Komop zeg :')
Dit slaat werkelijk nergens op, vond vantevoor weinig mis met die shet. Als je ze hier in NL wel eens ziet.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:44

geerke schreef:
randalinpony schreef:
Als engelsen zich nou eens druk gingen maken over de afgrijselijke schooldieten waaraan hun kindertjes worden blootgesteld. :=

Tja, in dat land kun je ook hoge straffen krijgen omdat je je kat te dik laat worden. Absurd, je zou denken dat de (beperkte) capaciteit van hun rechtsvervolgingssysteem wel beter kan worden aangewend....

hi,hi....dat noemen ze gewoon de engelse keuken

Precies. ;) Alleen zo jammer dat die hart en vaatziekten, diabetes II en nog wat vormen van chronische narigheid in de hand werkt... Maar ja, gezond eten is veel duurder.

Eigenlijk zouden ze de figuren die verantwoordelijk zijn voor het eten van die schooljeugd electronische detentie moeten geven.

Ik vind trouwens dat de shet er op zijn overgewicht na best prima uitziet, geen verwaarloosde hoeven of zo....

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:03

De pony is inderdaad veel te dik. Maar toch liever te dik dan helemaal geen eten. Ik denk niet dat de mensen het met opzet gedaan hebben. Beetje vreemde maatregel dat ze 's avonds hun huis niet uit mogen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 00:55

* gaat dit topic uitprinten voor de lieve buurtjes die vinden dat mijn ponnies mínstens zoveel moeten eten als een melkkoe *

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 02:12

De nek op de eerste foto toont een stuk dikker door de opstaande korte manen.

En tja, voorlichting... Als iemand iets gestolen heeft dan ga je dat ook niet aanpakken door hem te vertellen dat stelen niet mag. Op sommige dingen staat nu eenmaal een straf. Al vind ik huisarrest wel erg ver gaan.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:19

Tjonge, als die Engelsen bij mijn pony waren voor ik haar kocht, zouden ze die mensen ook een boete opgelegd hebben, ze was namelijk nog veeeeel dikker dan deze shet! Ook zij is er inmiddels na 1,5 jaar weer bovenop gekomen.
Ik vind het wel een beetje overdreven, hoor. Dat van die andere pony met dr hoeven, oke, maar dit...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:03

Ok dus als een paard te mager is is het dierenmishandeling omdat je hem onthoudt van de juiste voedingsstoffen. Maar als je hem helemaal vetmest, met grote kans op bv hoefbevangen of overmatige slijtage aan de gewrichten waardoor hij onheroepelijk pijn gaat lijden, dan is het geen mishandeling? Ik vind het niet meer dan terecht. En kom op mensen, op die eerste foto istie echt veel en veelste vet, dat is echt geen normale dikkeshetdik maar gewoon obesitas. Is toch preceis hetzelfde als die dikke kinders waar men het over heeft, dat is wel erg maar paard is niet erg?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:23

Goede zaak! Mensen kunnen toch zeker wel verzinnen dat overgewicht zowel voor mens als dier niet gezond is?!
In Nederland zie je ook veel te vaak te dikke dieren.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:42

Natuurlijk moeten ze ingrijpen, dat vind ik oke. Maar dat huisarrest snap ik niet helemaal (Dan kunnen ze 'snachts niet stiekem paardjes gaan voeren :o? )?!. Als dit een alternatief is voor gevangenisstraf komen bij mij ook grote vraagtekens. Waarom zouden deze mensen de gevangenis in moeten? Ik denk dat ze al genoeg gestraft worden door 5 jaar geen paarden te mogen houden. - Ouders van te dikke kinderen komen toch ook niet in de gevangenis?!-

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:46

Helemaal met Tal eens!
Een dier willens en wetens veel te vet laten worden is soms nog schadelijker voor de gezondheid dan een dier wat te mager laten worden. De gevolgen van flink overgewicht worden door de troetelcultuur even lekker onderschat hier.

Ook al zou je motivatie zijn: 'er goed voor willen zijn' dan doe je er nog geen goed aan.

Volwassenen die hun (kleine) kinderen veel te dik laten worden en honden en katten eigenaren met die baggervette dieren mag je van mij vandaag nog aan gaan pakken.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:53

Een knappe pony na de behandeling!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:54

Ik vind het een rare maatregel.. waarom die mensen huisarrest krijgen is ook het oorspronkelijke bericht niet duidelijk.. het deed mij overigens wel denken aan iets wat ik ooit op Animal Planet zag in een documentaire over 'dierenliefde' - dat kwam ook uit Engeland. Een vrouw met een hond ( ik meen me te herinneren een Rottweiler) die drie keer dikker was dan dat het dier normaal zou moeten zijn. De vrouw was met geen mogelijkheid te bewegen de hond niet compleet vol te stoppen met snoepgoed -- en dan niet hondensnoepgoed, nee: spul wat wij eten: chocolade, taartjes, koekjes, hamburgers, met de pot mee eten, noem maar op. Ze zag heus wel dat ze haar dier in feite aan het doodvoeren was maar was - ondanks dat - met geen stok te bewegen voor de gezondheid van het dier te kiezen. Want ze hield zoveel van hem en kon hem toch niets weigeren. Intussen lag het dier, amechtig en als een enorm varken, bij haar op de bank. Wandelen deden ze niet of nauwelijks. De vrouw zelf was ook een een gigantisch formaat. Het was echt dramatisch, en ik was verbijsterd over zoveel domme apenliefde. Onbegrijpelijk.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:23

Op zich vind ik het terecht, de pony is erg dik... Dat huisarrest vind ik echt van de zotte, dat slaat werkelijk helemaal nergens op
Maar wanneer gaan ze al die ouders in engeland dan een boete geven omdat ze hun kind vetmesten :?
Als je in Nederland kijkt hebben ook heel veel honden overgewicht, daar wordt volgens mij ook niks aan gedaan...

Bij deze geef ik mezelf dan ook maar aan, ze is namelijk toch echt een beetje dik aan het worden :+ (gelukkig is ze nog volop in de groei :))) http://i176.photobucket.com/albums/w170 ... CF5074.jpg
Laatst bijgewerkt door Goldie op 15-10-09 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:29

Waarom gestraft? Gewoon een beetje inlichtingen geven zou toch al voldoende moeten zijn als ze echt om de dieren geven? Ik denk niet dat ze slecht voor hadden met de dieren, ze hebben gewoon niet genoeg kennis en als je dan iedereen moet gaan straffen omdat ze niet genoeg kennis hebben dan kun je nog lang bezig zijn. Er zijn zoveel dikke katten, honden, paarden, ... Door mijn job heb ik ze allemaal gezien en als je de mensen dan inlichtingen geeft zijn de meeste bereid direct te luisteren en er iets aan te doen. Er zijn er natuurlijk ook die niet luisteren en die moeten dan toch een of andere straf krijgen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:45

Nou neem ik toch zomaar aan dat die mensen eerst voorgelicht zijn voordat iemand ze een straf kan opleggen?

Dat beetje vertrouwen heb ik echt nog wel in het rechtsysteem.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:06

wakiekie schreef:
Moon schreef:
Waarom worden deze mensen gestraft? Ik denk dat ze het alleen maar goed hebben bedoeld, betere voorlichting geven, dat is wat nodig is!

in engeland krijg je inderdaad een boete voor dieren met een over gewicht! dat is nou eenmaal wet daar,

ik vind de boete opzich wel raar! :Y) shetlanders hebben nou eenmaal de aanleg snel te dik te worden (hebben weinig nodig) en dit is bij veel mensen niet bekend, dus een goede voor lichting lijkt me genoeg voor het aanpakken van het gewicht!

Oh jee dan zou ik een probleem hebben met mn fjord :')
Ik zou heel graag naar Engeland willen, maar ik heb een fjord die om het minste of geringste hartstikke dik wordt. Misschien mn droom dan maar laten varen?

Ik vind het goed dat ze gestraft worden, maar de manier waarop is een beetje vaag.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:18

Heel overdreven dik vind ik hem op die 1e foto niet hoor. Het is ook niet de beste foto maargoed. Betere voorlichting zou denk ik toch een stuk beter zijn dan een boete en 5 jaar geen paarden mogen houden. Zonder voorlichting kunnen ze na die 5 jaar weer dezelfde fout begaan..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:18

*proest*

Ik dacht dat het echtpaar overgewicht had en daardoor geen paarden mocht houden. _O-

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:19

Hahaha Niwla, dan zouden er in Amerika maar weinig paarden gehouden mogen worden :P