Manege Oostmoer ontvangt vijfde FNRS ster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Re: Manege Oostmoer ontvangt vijfde FNRS ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:08

...lang geleden ook gereden en ik kan alleen maar de mening delen dat het daar allemaal super geregeld is..voor de mensen maar ook zeker voor de paarden!...kan me eerlijk gezegd ook geen betere manege bedenken...

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:16

De manege waar ik rij heeft 4 sterren, terwel ik dat het echt niet waard vind. De paarden komen nooit, tot zelden buiten (dan in de bak met zn 50 gen) en ook de merries met veulend niet. Verder zijn de paarden gezond, hebben ruime stallen, veel stro, genoeg voer (wel krijgen ze koeien voer (mais)), zijn veel bakken, en ook zon solarium (voor prive gebruik). Ze hebben matig tuig. Gelukkig word er nu heel veel aan gedaan. Nieuwe singel stoten aan zadels (reed vorige week met 1 singel stoot :(:) ) en ook de kussens worden gerepareerd (ja echt, er was een zadel met een kapot kussen waar ook gewoon mee werd gereden! nou, als een zadel kapot is stap ik er niet op hoor, ben niet gek) Maar ik wel goede (menselijke) manege, maar ik vind het geen 4 sterren. maximaal 3 eerlijkgezecht.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:08

Komen de paarden wel élke dag buiten??
Weidegang elke dag? Of stapmolen?

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:38

Is in de buurt, ben er eingelijk nooit geweest.
Maar vind indd dat er ook een sterrensystheem moet komen voor paardenwelzijn ofzo, of dat ze dat wat meer in de (hoenoemjedat).. meenemen..
OMG.. dit bericht slaat nergens op..
Nouja, leuk dat ze die 5 sterren hebben iig.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 07:44

Volgens mij draait het idd meer om het mensen/klanten etc. Want wij hebben 3 sterren, en omdat wij geen kantine hebben met personeel maar met snoep/drankautomaten.. Krijgen we geen 4e . Yeah right!
Hier staan de paarden nou eenmaal voorop . Maar wel leuk voor hun..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:05

Inderdaad; er staan dingen in dat beoordelingsformulier dat je denkt... :?

Een kantine die altijd bemand moet zijn, fulltime een instructeur nivo 3 aanwezig? Schaf dan liever de stands af! Ik vind het belangrijk dat er gediplomeerde instructeurs (hoeft voor een manege ècht geen nivo 3 te zijn) lesgeven die ook geschikt zijn om op een manege les te geven (goed met kinderen) en goed en respectvol naar de paarden toe.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:20

Ik heb er mijn menlessen jaren geleden genomen en vond het toen al een zeer goede en leuke manege.
Alleen vanwege de afstand ben ik ermee gestopt, ik vind zeker dat ze deze sterren verdienen.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:38

Ik keek even op de site van die manege, en bij Algemeen staat wel een hele mooie fout. Ze noemen daar de faciliteiten op die de manege heeft en daar staat als vierde punt: overdekte longeersingel. :D

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:16

Wat is daar zo'n grote fout aan eigenlijk..? Ik snap em niet? :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 12:21

Een longeersingel doe je om zijn buik. Een paard longeer je in een (longeer)cirkel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:31

Ik heb begrepen dat je voor allerlei onderdelen punten krijgt. De huisvesting van de paarden telt heel zwaar mee (de paarden staan allemaal in een box, er zijn geen stands); eigen tuig voor alle paarden/ponys; gediplomeerde instructeurs; veiligheid (al het personeel is in bezit van EHBO/BHV; verplicht met cap rijden (ook met eigen paarden); weidegang. Een overdekte longeersingel is leuk voor de pensionklanten, maar is geen noodzaak, daar krijg je dus wel punten voor, maar niet zoveel als voor bijvoorbeeld de huisvesting.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:35

Belachelijk. Komen de paarden ook op die 12 hecare in de winter? Of alleen 's zomers tussen 9 en 17h?

Hebben ze paddocks voor de paarden? Onbeperkt ruwvoer?

www.freewebs.com/paardvriendelijk

over het non-systeem van FNRS sterren. :Y)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:45

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:54

Lies_Beuker schreef:
Beste mensen van Oostmoer van harte gefeliciteerd!

Maar even over bepaalde uitspraken hierboven :
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, ik vind het jammer dat iedereen het beter weet, en dat men altijd wel weer iets aan te merken heeft. Oké dat is uw recht om op- en aanmerkingen te maken. Maar denk eens aan deze eigenaren, die altijd; dag en nacht en in het weekeinde KLAAR staan voor hun dieren.
Als men problemen heeft met het sterrensysteem, mail dan naar de FNRS of neem contact op met de voorzitter. Dat heeft zin, want dan komt een bepaalde mening bij diegenen, die de regels stellen (cq sterren).

Ik heb jaren geleden al eens contact gehad over de 5e ster die aan een manege werd uitgereikt en zelfs de toenmalige voorzitter van de FNRS over de vloer gehad. Geloof mij maar, klagen helpt niet zalfs al je met goede argumenten komt. Denk dat ze pas ingrijpen als het bedrijf er niet uitziet

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:55

Arabesk schreef:
hier nog een lijstje van 5 sterren maneges die niet in paardgerichte huisvesting voorzien:

http://paardvriendelijk.webs.com/voorbeeldenvan0.htm

Ik vind dat je overdrijft, sorry, niet stom bedoeld ofzo, maar een manege is en blijft een manege en jij bent heel erg paardvriendelijk altijd maar die ideeen kun je beter niet op maneges toepassen, ik denk dat je dan in sommige gevallen depressief wordt :P

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:58

Je moet wel realistisch blijven inderdaad; paarden van 9 tot 17 uur buiten is prima.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:59

Ik vind het wel fijn wanneer de paarden in de winter óók buiten kunnen staan trouwens. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:08

Je kan een manegebedrijf IMO niet vergelijken met het houden van eigen paarden. Voor een manegebedrijf hebben de paarden/pony's het goed. Ruime boxen, eigen tuig, voldoende voer, iedere 6 tot 8 weken worden alle (manege)pony's/paarden behandeld door de smid. Paarden lopen niet teveel. Van april tot oktober iedere dag op de wei en 's winters als het droog is.
Tuurlijk kan het altijd beter, maar dit systeem is om maneges te vergelijken en dan vind ik dat dit een hele goede manege is voor de (manege)pony's/paarden. Ook als er 1 kreupel is, krijgt hij een rustperiode en wordt niet gelijk verkocht.
Voor de kinderen zijn er regelmatig poets/zadelcursussen.
Kortom, ik ken een hoop maneges waar slechter voor de pony's/paarden wordt gezorgd.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:00

gefeliciteerd oostmoer :)

ik kom hier af en toe voor een wedstrijdje, maar ik ben niet enorm tevreden over
oostmoer. Dan ken ik beter maneges om het zo te zeggen. De lessen zijn voor
de beginners goed, maar als je een zeker niveau hebt bereikt kom je op oostmoer
nauwelijks meer vooruit. Bovendien maken de meeste paarden veel uren en wordt
er (bijna) nooit buitengereden.

maar voor de rest is het er wel altijd gezellig enzo, maar zoals ik al zei: er zijn
betere maneges!

mjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:42

Ja groot gelijk!
ben er aantal keer geweest op wedstrijd, en zag er altijd netjes uit !

ik vind de 5e ster zeker waard .

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:56

ik vind het serieus nergens op slaan.
je leert daar geen fuck :P
het is wel supergezellig daar.
maar leren rijden?
je leert misschien hobbelen:P

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:27

Ik sta hier ook op de manege.
Alle paarden staan in ruime boxen. De stallen worden 2x per week helemaal leeggehaald en elke dag opgestrooit.
Verder word er hartstikke goed voor de manegepony's gezorgt.

Ik vind het super leuk voor onze manege dat we een ster erbij hebben, ze hebben het echt verdient :)
Zoveel manege's zijn er niet waar er zo goed word gezorgt voor de manegeponys en waar het er zo netjes uit ziet. EN waar ze zo vriendelijk zijn van het personeel.

@ KIDOWx; Je kan ook overdrijven hoor, ik weet niet wanneer jij er voor het laatst bent geweest maar er valt genoeg te leren bij ons op de manege, vooral nu we sinds bijna een half jaar een nieuwe instructrice hebben die zelf ZZlicht rijdt en super les kan geven als je bereid bent om te leren. Niks hobbelen dus! ;)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:33

gefeliciteerd voor Oostmoer!

ik hoor helaas ook vaker dat je er tot een bepaald niveau kan leren maar dat het daarna op houdt. Ik ken meisje van 10 die zit nu bijna 4 jaar op les daar en zelfs zij zegt ik leer niks meer we doen alsmaar t zelfde..nou misschien kan ze dan naar een andere les als ze het aan zou geven?
'Gevaar' is wel dat zulke kinderen prive les gaan nemen, dus raakt de manege weer klanten kwijt.
maar ach, jonge paardengekken blijven komen dus op zich moet dat geen probleem zijn ;)

Zelf heb ik er nooit gereden en kom er af en toe met wedstrijd en dan lijkt het allemaal toppie in orde!
En met de nieuwe instructeurs zal het vast ook wel weer hoger komen te liggen qua niveau!

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:41

Superleuke manege, ben ik begonnen. Van mijn kant niets dan goeds.. Had me geen leuker begin kunnen wensen :)

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:19

jaimy92 schreef:
Ik sta hier ook op de manege.
Alle paarden staan in ruime boxen. De stallen worden 2x per week helemaal leeggehaald en elke dag opgestrooit.
Verder word er hartstikke goed voor de manegepony's gezorgt.

Ik vind het super leuk voor onze manege dat we een ster erbij hebben, ze hebben het echt verdient :)
Zoveel manege's zijn er niet waar er zo goed word gezorgt voor de manegeponys en waar het er zo netjes uit ziet. EN waar ze zo vriendelijk zijn van het personeel.

@ KIDOWx; Je kan ook overdrijven hoor, ik weet niet wanneer jij er voor het laatst bent geweest maar er valt genoeg te leren bij ons op de manege, vooral nu we sinds bijna een half jaar een nieuwe instructrice hebben die zelf ZZlicht rijdt en super les kan geven als je bereid bent om te leren. Niks hobbelen dus! ;)

dat is dan inderdaad sinds kort!
maar sorry, dit is mijn mening,
nou hou ik zowieso niet van maneges.
maar ik vind t op oostmoer meestal slechte instructie,
en met te veel man in een les.
wat ik daar heb gezien, vond ik niet erg interessant.
wil je leren rijden, kan je beter op ouddorp rijden.
en dit is mijn mening,
o en trouwens, niet iedereen kan les geven, ook al rijd diegene ZZlicht ;)
en ik zie dat jij in rotterdam woont?
daar zijn de maneges vaak ook minder,
dus is dit misschien voor jou goed.
maar wat ik gewend bent, is 10x beter