webster543 schreef:Ik ben de laatste weken al elke dag op paardenverkoopsites. Van binnen- en buitenland. In sommige gevallen is het gewoon schandalig. Het is niet omdat je een sportstal runt, dat je meer mag vragen. En dat is meestal het geval. Ben op verschillende sportstallen geweest, 22.000€ voor een 3-jarige die nog niks bewezen heeft, 25.000€ voor een 3-jarige zwarte merrie, 17.500€ voor een klophengst met een 3 op zijn straalbeen, 15.000€ voor een 4-jarige die zo kort loopt da zaphira 1 pas zet en hij 2. Enz...
Zaphira heeft al op nationaal niveau goed gepresteerd. Dat kunnen er veel, die meer kosten, niet zeggen.
Het is ook maar wat een gek er voor wilt geven.
Dat is precies zoals je het zegt. Het is wat een gek er voor wil geven.
Op alle sites worden er inderdaad prijzen gevraagd, maar wie zegt dat ze ook voor dat geld de deur uit gaan. Ik heb laatst een heel fijn en bloedmooi paard verkocht. 3 jaar kon los heel goed bewegen maar onder het zadel nog heel gewoon ivm ervaring.Helemaal gezond. paard heeft 12500 opgebracht en was binnen 2 weken weg en ik had vele reacties.
Dit paard liep net als die van jou wat bodemwijd van voren, maar was wel gelijk in het voorbeen.
Ik vind het een goede prijs...dus zolang de prijs kwaliteit goed is wordt er echt wel verkocht.
Als ik dit paard voor 20 had neergezet had ik hem zeker nog gehad.
Dus ....de handel is niet slecht als je maar reeel bent in de vraagprijs.
verder ben ik het er mee eens dat als je wil kopen dat je even een paar weken moet wachten. Dan komen alle paarden weer van de wei en zakken de prijzen ivm stallen tekort.