Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alane schreef:op de site is een lijst te vinden..
maar geen lijst met criteria waaraan ene zadelmaker zou moeten voldoen... iedereen kan lid worden (lijkt het)
http://www.nvrz.nl
bedrijvengids
Citaat:Hij heeft nu een toestel waarmee hij de druk kan meten op de rug van het paard en na meer dan een jaar ervaring is hij tot de conclusie gekomen dat niet zo zeer het zadel op zich belangrijkste factor is maar wel degelijk de kunde van de ruiter/amazone
Naskapower schreef:http://www.nvzr.nl/
er staan wel een heleboel zadelmakers op
maar ik kan niet zien of ze wel of geen keurmerk hebben
en wat de eisen zijn van het keurmerk
Royen schreef:Hoe heet dit apparaat?
Jannepauli schreef:Says who?
Ook die informatie is economisch gestuurd!
Huertecilla schreef:Royen schreef:Hoe heet dit apparaat?
Het enige wat écht uitsluitsel geeft is het telemetrie-systeem van Novel.
Dat omvat onder meer een dekje wat onder het zadel gaat en waar een paar duizend druksensoren in zitten.
Van de registratie gaan draadloos een signaal naar een pc waar in werkelijke tijd het drukverloop in 3D en kleur wordt weergegeven.
Is een stuk techniek wat alweer 10 jaar geleden opkwam en het product is al meer dan 5 jaar op de markt.
Het geeft ook ondubbelzinnige en makkelijk te begrijpen informatie over hoe de ruiter zit en rijdt. het geeft ook glashelder de heel hoge belastingspieken van ´licht rijden´ weer.
Het is verbazend dat deze techniek de weg naar de werkvloer niet gevonden heeft. Het is een tophulpmiddel.
Meer info te vinden via http://www.novel.de
nickyu schreef:dat is dus dat mooei dure apparaat waar ik het overhad
en waarbij je dus ook heel erg duidelijk het verschil
tussen ruiter a op paard 1 met zadel y een perfecte druk meting geeft
en zet op zelfde paard met zelfde zadel een andere minder goed zittende ruiter
en je zal zien dat die heeeele andere dingen zegt![]()
maw HET HOEFT NIKS OVER HET ZADEL TE ZEGGEN ... het KAN iets over het zadel zeggen
maar nog meer over de ruiter ...
en dit apparaat heeft dus reeds lang de weg naar de werkvloer gevonden
al wilden sommige mensen die er mee werken dat ze der nooit aanbegonnen waren
tjeertje schreef:Hoi hoi,
Ik weet niet of er al antwoord gegeven is op de vraag of er een lijst bestaat. maar er is geen lijst met mensen die als gecertificeerd zijn omdat er nog niet concreet mensen zijn die hier aan voldoen.
Er zal door het bestuur een lijst opstellen waaraan binnen de NVZR leden moeten gaan voldoen om volgens hun het certificaat te krijgen.
Nu bestaat er wel een beroepscompetentieprofiel waar in staat waar een zadelmaker aan moet voldoen om zoch zadelmaker te mogen noemen, de NVZR wil het niveau hoog houden binnen de vereniging en wil dus ook eerst dit niveau omhoog brengen voordat er certificaten worden uitgegeven.
Harrie is een deskundig man die door jaren lange ervaring dit niveau zeker heeft en het was dus ook mooi initiatief om hem het eerste bordje uit te reiken tijden het seminar op Horse Event.
Ik hoop dat het een beetje te snappen is wat ik zo heb beschreven anders hoor ik de vragen vanzelf wel...
Arabesk: Over welke prutser heb je het dan?
Alane schreef:precies.. en hoe het paard onder de ruiter loopt, of de ruiter het paard laat lopen...
het ding laat alleen de druk zien, niet het waarom en hoe...
je kunt er helemaal niets mee.... behalve aflezen dat het druk is en hoeveel..