amondi schreef:Bij ponyrijden begint het al met een pony van een halve ton en daarna nog een, nog eentje, hé power en paint komt beschikbaar, nemen we die ook maar... gut een vrachtauto van een ton....kopen die handel.... ach gut, zijn kind wordt 2e..... goed gaan we maar een nieuwe pony kopen bij de Rothenbergertjes....
Met tennis kan je beginnen met een racket van 100 euro, turnen een pakje van 50 euro...Dat begin is heel wat makkelijker en de hoge kosten komen pas als je al hebt bewezen dat je erg goed bent.... Dat is een omgekeerde wereld met de ponytop. En natuurlijk is dit kort door de bocht, er zijn er heus wel die het op eigen kracht redden....maar veel zijn het er niet!
En ja, ik heb ook al eens geopperd dat er beter een kudde goede ponies in KNHS handen komt en die ter beschikking komen van getalenteerde ruiters. Doen ze dat ook niet zo in Duitsland? Want eerlijk is eerlijk, goed wedstrijd rijden leren is veel makkelijker op een doorgewinterde spring of dressuurpony, dan op een groen beestje....
Ach kom op, je vergelijkt nu topsport met beginnende sport.
Topsport vraagt talent, karakter en management en in dat management zit een groot stuk financiele ondersteuning.
Basissport is in elke sport toegankelijk, wil je verder dan moet je je bewijzen. En of dat nu tennis, turnen, of whatever is, dat is het opzet van sporten waarin je wil excelleren.
En in je laatste alinea, ga je het streven voorbij e, is dat dan talent? ruiterjes laten rondhobbelen op echte leermeesters. Pas op ik vind leermeesters heel belangrijk, maar is geen teken van talent enkel van het correct kunnn leren rijden, wat immo het streven moet zijn van elk iemand die leert rijden.
En wie denk je dat in duitsland op de staatsponies rijdt? Dat zijn ook niet Janneke en mieke die eens plaatselijk opgemerkt zijn.

gewoonweg omdat het veel te veel geld kost allemaal. en ik ben maar een student