Bekende Nederlanders doneren spullen voor gehandicapt paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Bekende Nederlanders doneren spullen voor gehandicapt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:05

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal oneliners verwijderd. Graag meer inhoudelijk reageren dan 'dat vind ik ook.' :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:35

Als dat paard niet zou kunnen eten dan leefde dat paard al lang niet meer ;)

Inslapen vind ik dus echt niet nodig. Als het beestje gelukkig is, en vanaf nu goed wordt verzorgd en weer mensen leert vertrouwen.. dan is dat toch prima?

Dat geld wat binnenkomt zal niet alleen naar dit paard gaan, maar gewoon naar de dierenbescherming daar, zodat ze ook andere dieren kunnen helpen.

Bah.. wat een reacties weer hier.. Mensen lezen 'zielig paardje' en 'redden' en direct wordt er zonder na te denken van alle kanten gereageerd met 'inslapen dat beest'..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:39

Als het mijn dier geweest was, had ik het laten inslapen.
Een dier moet zelfstandig kunnen eten, anders vind ik het zelf geen dierwaardig bestaan.
Ik krijg hier ook meer het gevoel bij van 'het geeft hun een goed gevoel' dan dat het paard er echt baat bij heeft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 11:47

Er zijn anders ook mensen die niet meer zelfstandig kunnen eten, naar de wc kunnen of wat dan ook. Die laten we toch ook niet inslapen puur omdat ze dat niet zelf meer kunnen, maar verder wel tevreden zijn over de kwaliteit van hun leven. Als dit paard een goed leven heeft en het enige euvel is dat hij gevoerd moeten worden omdat hij anders niet voldoende binnen krijgt.. Ik snap die reacties dan niet met laat maar inslapen...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:51

ik denk dat de meeste er ook over struikelen dat het dier bang is voor mensen, dus zal er niet gelukkig mee zijn gevoerd te worden... mensen die ook nog eens bang zijn dat word ook problematisch... ik vind het heel dubbel.... zou zelf dan zeggen van het geld word toch een operatie gedaan, werkt het heeft ze echt een goed leven, werkt het niet dan toch eventueel voor eeuwig laten slapen....verder opzich wel een goede bedoeling

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:53

overgins ken ik ook paarden met een scheve neus die wel goed kon eten..ale worteltjes moesten kleiner gesneden worden dan voor een normaal paard (was een shetje) en int begin moest je de wortels voeren (grazen en zo eten deed hij wel gewoon) maar later at hij de wortels ook gewoon zelfstandig

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 11:57

van het geld wordt geen operatie gedaan :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:38

Sammie schreef:
Er zijn anders ook mensen die niet meer zelfstandig kunnen eten, naar de wc kunnen of wat dan ook. Die laten we toch ook niet inslapen puur omdat ze dat niet zelf meer kunnen, maar verder wel tevreden zijn over de kwaliteit van hun leven. Als dit paard een goed leven heeft en het enige euvel is dat hij gevoerd moeten worden omdat hij anders niet voldoende binnen krijgt.. Ik snap die reacties dan niet met laat maar inslapen...

Waarom vergelijken met een mens :? Een paard denkt niet na over zijn eigen leven, denkt niet na over de toekomst. Een paard kan niet zeggen wat hij wil. De mens wel en als het kan niet heb je de familieleden die alles maar bepalen. En helaas gebeurt dat ook vaak genoeg dat zij het leven onnodig rekken dan. Ik ben gewoon nuchter erin, als een dier niet meer zelfstandig kan eten? dan laat ik het inslapen. (en ja, onze kat gaat ook naar de kattenhemel op het moment dat hij alles laat lopen) Juist omdat het kan, juist omdat het geen mens is. Als het met een operatie opgelost had kunnen worden, vond ik het een prachtig initatief. Maar nu heb ik er dubbele gevoelens bij: prachtig dat ze het dier willen helpen, maar ik had liever een spuitje gezien...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 12:45

Waarom niet? Ik heb genoeg mensen gezien die in leven werden gehouden wat imo toch echt niet onder de noemer 'menswaardigbestaan' valt.

Ik wil ook wel vergelijking trekken met een hond of een kat die een poot missen.. Die zijn ook 'gemaakt' om zelf te jagen. Het eten van die dieren mikken we nu toch ook in een bakje. Dat doen we bij een paard ook. Maar op het moment dat het dát iets intensiever moet gebeuren, moet hij maar een spuitje krijgen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:48

Daarom zeg ik ook: ik vind het ook niet terecht dat familieleden hun geliefde ook maar in leven houden omdat zij dat zelf zo graag willen, terwijl het mensonterend is. ;) Maar helaas kun je mensen niet zo snel een spuitje geven... en vinden veel mensen passieve euthenasie moeilijk (wij hebben oma passief laten inslapen door haar geen eten en drinken meer te geven, wel morfine. Waarom? omdat wij niemand het leven als kasplant gunnen).
Op het moment dat ik mijn kat zelf elke keer weer moet voeren met de hand, laat ik hem ook inslapen. Zoals ik al zei, ik ben praktisch. Op het moment dat een dier gewoon niet meer in staat is zelfstandig te eten en ik het echt continu met de hand moet voeren, vind ik het geen dierwaardig bestaan.
Daarom ben ik blij dat dieren geen mensen zijn, want die kan ik wel sneller uit hun lijden of dierontwaardig bestaan verlossen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:18

celticpony schreef:
laat ze dat geld liever spenderen aan de belabberde zorg voor dieren in het algemeen daar. Er is daar nog zoveel te doen (sprak zij uit ervaring)

Er wordt op het moment veel voor de beesten gedaan daar. Er is echt verbetering op gang.

Ik ken het hoofd van de dierenbescherming, en ik heb een mailtje gestuurd met dit verhaal, ik wacht even op haar antwoord of dit verhaal (gedeeltelijk of helemaal) waar is.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:34

Ik weet ook niet hoe nuttig dit is, het lijkt me ook een beetje een media stunt!
En er zijn genoeg vergeten paarden hier in NL, daar kunnen ze beter wat voor doen en dit paard vredig in laten slapen. Zo wordt het een beetje opgelapt, maar hij zal nooit meer een zelfstandig paard worden.