Nieuwe beoordeling klasse B legt basis voor verandering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 01:00

Dankjewel!

Interessant om te lezen. Ik zou zoiets ook wel leuk vinden om aan mee te doen.
Wel raar inderdaad dat je een bepaald aantal galopsprongen moet maken. Zeker in de langere lijnen kan dat toch wel verschillen van paard tot paard. Verder leuk opgezet.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 07:28

Melanie_ schreef:
sans6 schreef:
mijn man heeft zondag in het B meegereden in Son, het was jammer dat het vooraf niet duidelijk was dat er op deze manier gestert zou worden, en ook was niet duidelijk of deze start nu wel of niet meetelde in de winstpunten.
Op zich is het idee wel goed, maar misschien omdat het nieuw was, dat het daarom wat onwennig was.

Was vér van te voren duidelijk hoor..... Op inschrijfsysteem / vraagprogramma werd duidelijk aangegeven dat het om een proef ging, en er is een mail rond gegaan met daarin een complete uitleg, beoordelingsformulier én een parcoursschets met daarin het verwachtte aantal galopssprongen.....

Ik vind het een intressant idee, vooral omdat je nu wat 'commentaar' mee krijgt waar je ook wat mee kan lijkt me.

misschien dat het vanuit jouw club rondgestuurd was, maar hier toch écht niet :n
Lijkt mij dat als dat wel zo was, ik deze reactie niet geplaatst zou hebben, wel? :)

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 08:14

Ik denk dat de springjuryleden dan wel op bijscholing mogen!
Ik weet idd uit eigen ervaring dat ze nu maar wat opschrijven. Ik vind het ook vervelend dat als je een balk hebt je helemaal geen stijlpunten krijgt.

Maar als ik het goed begrijp komt barragerijden in de B dus wel weer terug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:14

sans6 schreef:
misschien dat het vanuit jouw club rondgestuurd was, maar hier toch écht niet :n
Lijkt mij dat als dat wel zo was, ik deze reactie niet geplaatst zou hebben, wel? :)

Is vanuit de organiserende vereniging zélf gestuurd naar de e-mails die via inschrijfsysteem bekend waren denk ik. Maar, er vanuit gaande dat je de mail niet gehad hebt, een mailtje met daarin een vraag om meer uitleg was toch ook zo gestuurd? ;)

Heb de mail gestuurd Veerle! :)

sans6

Re: Nieuwe beoordeling klasse B legt basis voor verandering

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:03

hadden we ook wel gedaan als we hadden geweten dát er iets anders was aan dit concours.
Maar soit, maakt verder niet uit, was alleen even wennen.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 11:10

Bovenaan de startlijst op inschrijfsysteem stond met hele grote dikke letters dat er een proefregelement van toepassing was dus als je er niks van af wist vind ik dat vrij slordig!

Verder over het aantal gallopsprongen, het waren lijntjes op 4,5 en 6 gallopsprongen die op een hele normale afstand stonden. Een groot paard moet je kunnen sluiten en een klein paard moet naar voren kunnen anders moet je in mijn ogen niet naar het L en vooral niet naar het M met de driesprong gaan!

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:11

Zijn jullie nu niet bang dat ook het springen een jurysport gaat worden?
Er word ook gelet op het paard en dus zouden ruiters met een mooi paard meer punten kunnen krijgen?
Jury's zullen ook verschillen van mening of een ruiter wel of niet goed op het paard zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:20

Paard wordt niet beoordeelt op kwaliteit oid, maar of, even kijken, of het gewillig is, plezier heeft in het springen en geen vormen van protest geeft (staart sterk zwaaien, oren etc.) ..

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:14

Met zulke onderdelen wordt het juist geen jurysport. Je maakt of wel of niet het juiste aantal gallopsprongen en zo ook met het landen. In de oude beoordeling werd gekeken naar de wijze van rijden van het parcours, dan heb je daar juist eerder last van omdat iedere jury iets anders goed vindt.

Maar dit was een soort proefwedstrijd, er moeten nog wel wat dingen veranderd worden. Als iemand nu niet goed bij de hindernis komt wordt dat eigenlijk niet echt aangerekend. Blijf er wel bij dat het goed is voor het rijden. Ook in de training gaan mensen nu veel bewuster op de gallop etc letten ipv van alleen te denken ik ben foutloos aan de overkant.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:58

Melanie_ schreef:
sans6 schreef:

Is vanuit de organiserende vereniging zélf gestuurd naar de e-mails die via inschrijfsysteem bekend waren denk ik. Maar, er vanuit gaande dat je de mail niet gehad hebt, een mailtje met daarin een vraag om meer uitleg was toch ook zo gestuurd? ;)

Heb de mail gestuurd Veerle! :)

Dank je wel!

Is er al iets van een protocol of een concept-reglement voor dit systeem?

Overigens is het bij de internationale wedstrijden voor studenten zo dat iedereen een (stijl)punt per hindernis krijgt. Hierdoor kan dan zelfs zo zijn dat iemand met een balk wint van iemand die foutloos is, als de persoon met de balk simpelweg beter rijdt. Maar goed, dat is dan ook een systeem dat puur naar de ruiters kijkt, en niet naar de paarden.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:53