Interview met 13-jarige internationale amazone Annemijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:50

sporter schreef:
Sizzle schreef:
Het is maar net wat je onder internationaal verstaat geloof ik.
Een parcours van 1.10 rijden is voor mij gewoon een basisruiter die ook eens leuk de grens over gaat. Is iedereen die regelmatig de grens over gaat om een proefje in Duitsland te rijden ook direct een internationale ruiter?
Vaag stukje.

Als ik om me heen kijk durven de meeste 30 jarige ruiters al geen 1,10 parcour te springen. Dus voor een 13 jarige vind ik dat nog best knap. Verder is duitsland toch echt het buitenland internationaal dus.

Dan ben ik ook een internationale ruiter denk ik :P
Ik heb een nederlands paspoort en rij in Zwitserland 1.00m-1.10m parcoursen (=B) :D
Ben alleen geen 13 meer :+

Zonder gekheid. Welke grensbewoner die een beetje fanatiek rijd gaat niet regelmatig de grens over? Ik denk dat er ook stapels Belgische kinders in Nederland rijden. Ik vind het leuk voor het meiske dat ze zulke gulle ouders heeft, maar om hier nou nieuws van te maken :?
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 26-09-09 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:51

ArabicQueen schreef:
Karolien_ schreef:
@arabicqueen: dat wordt altijd zo gemakkelijk gezegd door mensen die niet zo'n paard hebben, maar geloof me, ook goede paarden kun je middenin een hindernis leggen (tenzij ze zo slim zijn om op tijd te stoppen).

Ik heb paarden zat met meer kapaciteiten voor het z springen dus dat zal wel mee vallen ;)

Paarden met capaciteiten voor het z springen zijn er zat, maar niet al die paarden nemen iemand op de nek in een 1.10 parcours.

Ik bedoelde trouwens niet specifiek jou hoor, met die opmerking, maar soms word ik een beetje moe van mensen die zich negatief uitlaten over ruiters/amazones die zo verstandig zijn om het vak te leren van een goed leerpaard. Het klinkt altijd zo mooi als mensen samen met hun paard naar de top groeien, maar ik denk dat dat vaker mis gaat, dan dat het een succes wordt. Ik zou dus ook iedereen die op niveau wil leren rijden aanraden om te beginnen met een ervaren paard (als je je dat kunt veroorloven).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:02

Kom op zeg, het is een kind. :')

Bovendien: zij heeft dat stukje niet zelf geschreven, dat is geschreven door een journalist. Dus als er een bepaalde toon in staan, komt dat doordat de journalist het zo verwoord.

Wie kent haar IRL? Van die persoon wil ik aannemen dat ze 'verwend en arrogant' is. Ik ga mijn mening niet vormen van een krantenartikel...

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:07

Iris82 schreef:
Bovendien: zij heeft dat stukje niet zelf geschreven, dat is geschreven door een journalist. Dus als er een bepaalde toon in staan, komt dat doordat de journalist het zo verwoord.

Wie kent haar IRL? Van die persoon wil ik aannemen dat ze 'verwend en arrogant' is. Ik ga mijn mening niet vormen van een krantenartikel...

mee eens.. een journalist kan je woorden enorm verdraaien..

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:08

Wij kennen haar naja niet persoonlijk.. maar altijd via wedstrijden mijn ouders kennen haar ouders ook alleen van gezicht ..

Zo wil ik het ook houden ook. Zijn opzich wel vriendelijke mensen maar erg verwaand en arrogant bv tijdens losrijden af lopen snijden voordringen bij het secretariaat.. etc etc

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:46

Sizzle schreef:
Dan ben ik ook een internationale ruiter denk ik :P
Ik heb een nederlands paspoort en rij in Zwitserland 1.00m-1.10m parcoursen (=B) :D
Ben alleen geen 13 meer :+

Zonder gekheid. Welke grensbewoner die een beetje fanatiek rijd gaat niet regelmatig de grens over? Ik denk dat er ook stapels Belgische kinders in Nederland rijden. Ik vind het leuk voor het meiske dat ze zulke gulle ouders heeft, maar om hier nou nieuws van te maken :?

Volgens mij - maar ik ben al langer westernruiter dan dat ik 'engels gereden heb, dus correct me if I'm wrong - wil 'in het buitenland rijden' nog niet zeggen dat je een internationaal ruiter bent. Er zit - neem ik aan - nogal verschil of je in Duitsland/België een plaatselijk concourtje start, of op een internationale wedstrijd een klasse, speciaal voor de jeugd start.
Ook alleen hoogte zegt niks over de moeilijkheidsgraad van een parcour, de manier waarop een parcour gebouwd is (op techniek of snelheid bijv.) bepaalt veel over hoe moeilijk iets is.
Ik ben een aantal jaren groom geweest van een internationaal springruiter en ook die hindernissen zijn 'maar' 1.30 of 1.40 en toch zijn dat veel zwaardere parcoursen dan een parcour op een 'gewone locale springwedstrijd', afgezien van de hoogte dus.

Beste stuurlui staan weer es aan de Boktwal... jammer al die afgunst hier, jaloezie-groen is een lelijke kleur...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:55

Francis schreef:
Beste stuurlui staan weer es aan de Boktwal... jammer al die afgunst hier, jaloezie-groen is een lelijke kleur...

Ik heb geen afgunst maar snap de nieuwswaarde gewoon niet. In zwolle staat int. Lichte Tour paarden young riders op 1.35m. Lichte tour pony's 1.15m. Voor zover ik weer is Lichte tour junioren op paarden v/a 1.30m.
Parcours van 1.10 is L. Dan kan het technisch heel zwaar staan, maar is nog steeds L en geen lichte tour. Misschien een foutje van de journalist?
Klinkt mij echter gewoon als een leuk uitstapje over de grens.
Super leuk dat het kan natuurlijk en goed voor de ervaring.
Wie weet kan iemand mij wat beter uitleggen hoe de indeling van internationale wedstrijden precies is?
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 26-09-09 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:56

Foutje van de journalist om die opmerking van die vrachtwagen zo te plaatsen, wie weet dat het tijdens het gesprek zelf op in een geheel andere vorm ter sprake is gekomen :P

Maar goed ik wens het meisje al het succes van de wereld, net zoals ik dat aan iedereen doe :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:08

Francis schreef:
Ik ruik jaloezie...
Gewoon geweldig toch dat zo'n meidje de kans krijgt van haar ouders zich helemaal op d'r sport te storten. Alleen maar fijn dat ze het blijkbaar kunnen betalen, maar wie weet hoe krom die ouders er voor moeten liggen. Niet oordelen over dingen die je niet weet. Wees gewoon blij voor haar, ze zal er toch echt zelf voor moeten rijden hoor, een dure vrachtwagen alleen brengt je echt niet over die hindernissen en ookal koop je dure 'kant en klare' paarden, dan nog zul je ze moeten rijden. Daar zijn al heel wat meer mensen de boot mee ingegaan, paard met knopjes moet nl. wel gewoon onderhouden worden anders roesten de knopjes vast en lukt het niet meer.
Niet zo afgunstig, gun een ander z'n plezier en succes, dat staat een stuk charmanter en dan gunt een ander jou ook wat.

My thoughts exactly _/-\o_
Jammer dat mensen niet gewoon blij voor haar kunnen zijn. Bovendien worden die zinnen uit een heel gesprek geplukt waardoor het misschien 'uit de hoogte' overkomt terwijl 't niet zo bedoeld is. Erg vreemd dat bokkers meteen zo negatief reageren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:25

Ik heb inmiddels maar eens opgezocht wat voor soort concours dit nu eigenlijk is en heb de uitslagen lijst hier gevonden.
http://www.jump-results.com/OPEN/barbj09.htm

Er is dus een speciale klasse voor getallenteerde kinderen tot 14 jaar oid. Ze heeft hierin 3 dagen meegedaan in de Children A en heeft hier leuke resultaten weten te halen, wat zeker heel knap is voor iemand die 6 maanden geleden nog pony reed. Er deden nog diverse andere Nederlanders en belgen mee. Misschien ook leuk om te weten is dat bij de junioren 1.35m Nuri Dijks heel netjes tweede is geworden. Jammer dat de andere deelnemers totaal niet besproken worden.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 26-09-09 13:57, in het totaal 2 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:30

Wildgirl schreef:
ik proef toch een beetje verbittering hier en daar.....:D
laat dat kind lekker succes hebben op papa's geld, ze komt er vanzelf een keer achter dat de wereld anders werkt!

Wat rolbevestigend: er zijn ook mamma's met geld hoor, niet alleen pappa's. :D :+

Ik wens haar en haar familie veel plezier!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:56

Misschien dat het voor een forum als bokt wel leuk is om te weten dat Nederland en Belgie een hele stapel jonge talenten heeft, dus hier alle uitslagen van Nederlandse en Belgische Kinderen en Junioren die bij de eerste 6 geklasseerd zijn:

PONEYS B 1.15 PRIX JUMP BOST
5 NED BEAU GRAATSMA 402 ORCHID'S NEBRASKA

PONEYS B 1.20 PRIX ROYAL HORSE
1 NED LISA NOOREN 366 RONJA
3 NED LISA NOOREN 365 SPOT THE LADY

PRIX JUMP BOST CHILDREN 1.05
6 NED ANNEMIJN GAALMANN 252 POWER

PRIX SUPPORT + CHILDREN 1.15
2 BEL BEAU VANDOUSSELAERE 243 CHELLANE Z
3 NED ANNEMIJN GAALMANN 254 WEINKONIG

JUNIORS A / Y PRIX CHEVAL LIBERTE
1 BEL FRANCOIS BRICHART 58 AZIMUT CHAVANNAIS Z
5 NED BEAU VOS 30 VENILIA
6 NED NABER SANDER 112 VELCARO

JUNIORS A / Y PX VILLAGE DE BARBIZON
2 NED NURI DIJKS 55 VOYKA
4 NED BEAU VOS 31 ENJOY IT
5 NED NURI DIJKS 53 TOBIAS
6 BEL PIETER DE JAGER 132 CYPRIANO 3

JUNIORS B 1.20 PRIX ALDEBERT
5 BEL CAMILLE MARCHANT 154 MARCO DE MESAUBE

JUNIORS B 1.25 PRIX JUMP BOST
2 BEL INES VAN DEN BOSCH 203 UPPER APPEL

PONEYS B 1.15 PRIX JUMP BOST
2 BEL ROMY MORSSINKHOF 346 GOLDEN FUTURE
3 NED LISA NOOREN 367 LEA DU GENIER
4 NED BEAU GRAATSMA 400 MISSIS JOSE

PONEYS B 1.20 PRIX SUPPORT
3 NED LISA NOOREN 365 SPOT THE LADY
4 BEL PIETER KENIS 325 FERRARI

CHILDREN A 1.10 PRIX LAMI CELL
3 NED ANNEMIJN GAALMANN 253 SHEETAN
5 FRA DIMITRI VARSANO 237 WOYTYLA
6 BEL BEAU VANDOUSSELAERE 238 BRITNEY

GRAND PRIX CHILDREN A LAMI CELL 1.20
2 BEL BEAU VANDOUSSELAERE 243 CHELLANE Z

JUNIORS A / Y PRIX SOTRALOC 1.25
2 BEL FRANCOIS BRICHART 58 AZIMUT CHAVANNAIS Z
3 BEL GILLES DETRY 97 VASCO DES BRUYERES
4 BEL JONAS VERVOORT 41 L'AMIE

JUNIORS A / Y PRIX VILLAGE DE BARBIZON 1.35
1 BEL MICHAEL VAN DEN BOSCH 103 URAN
2 NED NURI DIJKS 53 TOBIAS
3 BEL JONAS VERVOORT 40 TULADA
6 BEL PIETER DE JAGER 132 CYPRIANO 3

JUNIORS B 1.20 PRIX JUMP BOST
1 BEL INES VAN DEN BOSCH 202 FLANEUR
5 BEL MICHAEL VAN DEN BOSCH 165 WHISKY D'OR

GRAND PRIX PONEYS B 1.25 HORSE WOOD
2 NED LISA NOOREN 366 RONJA

CHILDREN A 1.10 PRIX LAMI CELL
1 NED ANNEMIJN GAALMANN 254 WEINKONIG
2 BEL BEAU VANDOUSSELAERE 238 BRITNEY
4 NED ANNEMIJN GAALMANN 252 POWER

GRAND PRIX CHILDREN A 1.20 LAMI CELL
6 BEL BEAU VANDOUSSELAERE 243 CHELLANE Z

JUNIORS A / Y PRIX BMW SAMOREAU 1.30
3 BEL JONAS VERVOORT 41 L'AMIE
4 BEL PIETER DE JAGER 131 OTHELLO 164
5 BEL FRANCOIS BRICHART 58 AZIMUT CHAVANNAIS Z

GRAND PRIX JUNIORS A / Y TRUFFAUT 1.35
2 BEL JONAS VERVOORT 40 TULADA
3 BEL CYRIL COOLS 76 O'VOL DE LA ROQUE
5 BEL VICTOR KUMPS 123 BELLANO VAN DE BOSBEEK

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 08:52

Francis schreef:
Ik ruik jaloezie...
Gewoon geweldig toch dat zo'n meidje de kans krijgt van haar ouders zich helemaal op d'r sport te storten. Alleen maar fijn dat ze het blijkbaar kunnen betalen, maar wie weet hoe krom die ouders er voor moeten liggen. Niet oordelen over dingen die je niet weet. Wees gewoon blij voor haar, ze zal er toch echt zelf voor moeten rijden hoor, een dure vrachtwagen alleen brengt je echt niet over die hindernissen en ookal koop je dure 'kant en klare' paarden, dan nog zul je ze moeten rijden. Daar zijn al heel wat meer mensen de boot mee ingegaan, paard met knopjes moet nl. wel gewoon onderhouden worden anders roesten de knopjes vast en lukt het niet meer.
Niet zo afgunstig, gun een ander z'n plezier en succes, dat staat een stuk charmanter en dan gunt een ander jou ook wat.

Krom liggen voor een vw van een ton? Als je een ton kan uitgeven aan zoiets en je hebt drie paarden voor je dochter én je kan er ook nog eens mee op en neer rijden naar FA, dan heb je gewoon een flinke portemonnee hoor ;)

Leuk voor het meisje! Hopelijk komt ze over een jaartje of twee/drie mee met de junioren bij ons!

Francis

Re: Interview met 13-jarige internationale amazone Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:34

Waarom is dat zo Sologirl, die mensen kunnen voor al die dingen bij elkaar best krom moeten liggen hoor. Die ouders kunnen zichzelf best veel ontzeggen om hun dochter die wedstrijden te kunnen laten rijden. Je kunt niet in de portemonaie van een ander kijken.
Dat ik een paard heb wil ook niet zeggen dat ik 'dat zat kan betalen', ik ben alleenstaand part-time werkende ouder met een inkomen net boven bijstandsgrens. Ik ontzeg mezelf dus heel veel om toch m'n paard te kunnen houden omdat ik van 'geen paard' erg ongelukkig word. Dat wil dus niet zeggen dat 'omdat ik een paard heb' ik een dikkere portemonaie heb dan andere alleenstaande parttime werkende moeders. Die kopen bijv. weer elke maand een nieuw kledingstuk. Dat doe ik dan weer niet. Maar ik spaarde wel om 1 keer per jaar naar het EK in Duitsland te kunnen met m'n vorige paard. Heb ik dan een dikke portemonaie omdat ik met mijn paard 5 dagen naar een Duitse show ga? Vergeet het. Ik sliep in de trailer en nam koelbox met eten mee, zodat ik hotelkamer en duur eten van de locatie zelf kon uitsparen. Maar ik was er wel...
Het is zo makkelijk te oordelen over mensen die je niet kent maar daar moet je - vind ik - toch voorzichtig mee zijn, het kan heel kwetsend zijn om over iemands portemonaie/uitgaven te oordelen.

En wat dan nog als ze wél een flinke portemonaie hebben, mag dat niet? Dan is het toch nog leuk voor haar dat haar ouders hun geld ook daar aan uit willen geven.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:41

Ik zeg toch niks over het feit dat ze het niet mogen uitgeven? Dat moeten die mensen zelf lekker weten hoor! Leuk toch dat ze het meisje zoveel geven om een sport optimaal te kunnen beoefenen! :j Alleen je zoveel ontzeggen dat je ruim een ton bij elkaar krijgt, dan ben je daar al je hele leven mee bezig. Ervanuitgaande dat ze gewoon een normaal salaris dan hebben. Ik kan inderdaad niet in de portemonnee kijken, wel kan ik een realistisch beeld krijgen van wat wel kan en waar je krom voor moet liggen.

Zoals ik al zeg, het feit dat je 1 paard hebt waar je helemaal zot op bent en waar je krom voor moet liggen is niet hetzelde als drie paarden, een vw en internationaal starten. Geen verwijten richting het meisje of de ouders, alleen maar goed dat de sport gestimuleert wordt, en dat het meisje het duidelijk ZELF wilt!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:05

Tja, Ik vind het gewoon weer érg Hollands en 'des Bokts' om gelijk over centen te beginnen als iemand leuke sportieve prestatie neer zet en blijkbaar iets meer kan doen dan gemiddeld.
Da's helemaal niet interessant en gaat ons nog niks aan ook.
Zijn opmerkingen vanuit afgunst gemaakt, want anders zou je er niet over hoeven beginnen lijkt me.

daylight95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:55

doe alsjeblieft niet zo jaloers.
annemijn is een super leuke meid, en absoluut niet arrogant!
ze heeft gewoon veel talent en dat gebruikt ze, is niet gelijk een pappa's geld kwestie?

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:58

idd een penny droom, en hoezzo arrogantie?
als ze nou zei de trailer was minder paardvriendelijk om naar frankrijk
te rijden was het dan anders?

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:00

Ik ken haar wel, heb haar naam vaak op concours gehoord en heb volgensmij nog tegen haar gereden. Vind het leuk voor haar dat ze dit berijkt, is toch de droom van ieder meisje die veel met paarden doet? Al moet ik wel zeggen dat mijn ouders nooit zo gek zouden zijn om een vrachtwagen te kopen of uberhaubt naar frankrijk zouden rijden voor zo'n wedstrijd.

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:07

Sizzle schreef:
Het is maar net wat je onder internationaal verstaat geloof ik.
Een parcours van 1.10 rijden is voor mij gewoon een basisruiter die ook eens leuk de grens over gaat. Is iedereen die regelmatig de grens over gaat om een proefje in Duitsland te rijden ook direct een internationale ruiter?
Vaag stukje.

Heel apart inderdaad, rijd ze nou bij de paarden of bij de pony's? :?
want voor pony's is 1.10 een stuk hoger dan voor paarden uiteraard..

edit: las net de uitslagen en geloof dat ik het nu begrijp! Is wel een paardenrubriek, maar voor kinderen t/m 14 jaar.. klinkt dan ook best logisch dat dat maar 1.15 staat.. :D

Storm

Re: Interview met 13-jarige internationale amazone Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:58

oud topic, slotje hier