Annemarie van den Toorn traint Javi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Annemarie van den Toorn traint Javi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 00:37

Waarom zouden ze moeten af schrikken? Ik ga er van uit dat die bewuste grote monden ooit wel de verkeerde tegen komen en dat ze vanzelf manieren leren ;) Alsnog zie ik niet in waarom ze niet mag zeggen dat ze het niet leuk vind. Als jij wat doet en iemand van je stal vind dat je het mis doet en die zegt "ik hoop dat hij je dood trapt" in bijzijn van de gehele stal. Ga jij dan niet op stal zeggen "nou dat vond ik niet zo fijn"

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 00:40

BraveSpots schreef:
Edit: ik vind het trouwens heel menselijk dat je schrikt van zoiets, maar hey, dat hoort er nu eenmaal bij als je zulke soort shows geeft. Als ze alles uit de publiciteit had gehouden dan had ze dit niet...

Alleen al om dit soort reacties vind ik het juist perfect dat ze het in de "grotere" openbaarheid gooit.
Het is toch te gek voor woorden dat een hoop mensen dit soort asociaal gedrag op internet normaal beginnen te vinden of op zijn minst iets "wat je kunt verwachten"?

Degene die die opmerking geplaatst heeft zal er waarschijnlijk niets van leren. Maar ik denk dat het heel zinvol is als we als bokkers onze afschuw over dit soort toewensingen uiten.
Alles beter dan zeggen dat het er nu eenmaal bijhoort. Ik mag toch hopen dat we niet al zo laag gezonken zijn in dit land.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 01:10

Ik vind het niet meer als logisch dat ze reageert op het feit dat er dingen gezegd werden over hoeven tussen haar ogen.
Zij doet dingen om paarden te helpen en dan krijgt ze zoiets, ja bekende mensen krijgen kritiek, maar ik snap niet dat iemand dan kan zeggen dat ze daar maar tegen moet kunnen en dat ze daar niet op mag reageren, wat een onzin. Aangezien we niet meer in wereld of whatever stilletjes leven, mag ze toch juist zeggen dat het haar dwars zat, het is ook nogal ff wat, wat er gezegd werd.
Wat ik erg jammer vond was dat er tijdens de discussies op HE met Annemarie, niet ÉÉN iemand die eerst zo'n grote mond had op het topic over Javi op HE, iets durfde te zeggen en ik weet dat ze er waren, beetje jammer, anoniem op internet wel van alles roepen, maar in het echt horen we niks.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 08:19

Kritiek is 1 ding, maar de beledigingen en het tot de grond toe afbranden van een persoon heeft niets meer te maken met vrijheids van meningsuiting of discussie.

Was echt weer een typische actie van de beste stuurlui staan aan wal....

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 08:47

ThePast03 schreef:
Alleen al om dit soort reacties vind ik het juist perfect dat ze het in de "grotere" openbaarheid gooit.
Het is toch te gek voor woorden dat een hoop mensen dit soort asociaal gedrag op internet normaal beginnen te vinden of op zijn minst iets "wat je kunt verwachten"?

Degene die die opmerking geplaatst heeft zal er waarschijnlijk niets van leren. Maar ik denk dat het heel zinvol is als we als bokkers onze afschuw over dit soort toewensingen uiten.
Alles beter dan zeggen dat het er nu eenmaal bijhoort. Ik mag toch hopen dat we niet al zo laag gezonken zijn in dit land.

Hier ben ik het volledig mee eens, maar ik ben bang dat het niveau van met elkaar omgaan en respect hebben voor elkaar toch behoorlijk laag is geworden. Geldt gelukkig nog lang niet voor iedereen maar toch wel voor steeds meer mensen helaas.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 08:55

Ik vind Annemarie een van de grootste kwakzalvers die ik ooit aan het werk heb zien gaan, en heb haar al verschillende keren gezien. Maar dat betekent nog niet dat haar dan maar iets moet overkomen. Ze doet wat zij vindt dat goed is, en daar kun je het mee eens zijn of niet. Ik ben het er niet mee eens, en dat is mijn recht. Annemarie had kritiek kunnen verwachten, en die heeft ze ook gekregen.

Maar dat van die hoef is idd zeer misplaatst. Alleen omdat je het niet met iemand eens bent hoef je ze nog niet dood te verwensen..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:00

ach, op bokt hebben veel mensen een uitgesproken mening,
maar moet je eens op een meeting komen, het is nergens zo stil :P

vreemde tendens, dat mensen online alles er maar uit flappen,
je hebt gewoon met mensen te maken, precies zo alsof je er tegenover zou staan,
zou goed zijn als posters daar meer bij stil zouden staan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:33

Suzanne37 schreef:
Bart, zou dit bericht niet op de voorpagina mogen staan?
Het zou misschien sommige mensen aan het denken kunnen zetten die opmerkingen hebben geplaatst in het bewuste topic wat niet helemaal op z'n plaats is geweest.
Het is maar een idee.

Daar gaat Bart niet over :D O:)
Maar we gaan er even over denken :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:41

ThePast03 schreef:

Ik weet niet op welke bokt jij leest maar heb je ooit al eens gekeken op zoiets als mens en maatschappij bv? Daar komen dagelijks honderden van de ergste verwensingen voorbij (ziektes, doodbedreigingen,...) en ik heb ooit zelfs een topic geopend als dit wel was toegestaan op bokt.

Weet je wat het antwoord was van de mods. 'Dit is een manier van mensen om zich te uiten tegen dingen die hun weerzin oproepen'. Mijn uitspraak dat het er nu eenmaal bijhoort vind ik dan niet zo heel raar meer hoor. Zo is het nu eenmaal tegenwoordig. Ik zou het liever ook anders zien, maar ik ga niet over het beleid hierzo en op andere plaatsen op het internet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:53

BraveSpots schreef:
Ik weet niet op welke bokt jij leest maar heb je ooit al eens gekeken op zoiets als mens en maatschappij bv? Daar komen dagelijks honderden van de ergste verwensingen voorbij (ziektes, doodbedreigingen,...) en ik heb ooit zelfs een topic geopend als dit wel was toegestaan op bokt.

Weet je wat het antwoord was van de mods. 'Dit is een manier van mensen om zich te uiten tegen dingen die hun weerzin oproepen'. Mijn uitspraak dat het er nu eenmaal bijhoort vind ik dan niet zo heel raar meer hoor. Zo is het nu eenmaal tegenwoordig. Ik zou het liever ook anders zien, maar ik ga niet over het beleid hierzo en op andere plaatsen op het internet.

Het was niet persoonlijk tegen jou bedoeld ook al heb ik jouw quote gebruikt. ;)
Maar het feit dat een hoop mensen in ons land dit soort dingen op internet al "normaal" beginnen te vinden of vinden dat het nu eenmaal zo is vind ik behoorlijk verontrustend. Het wordt hoog tijd dat er een keer op grote schaal tegengeluid komt tegen dit soort dingen. Nog even en we gaan het normaal vinden dat buschauffeurs in elkaar geslagen worden (dat hoort er nu eenmaal bij als je buschauffeur bent) of dat mensen hulpverleners in de weg lopen.

Natuurlijk weet ik wat er op bokt geschreven wordt en verbaas ik me over het feit dat bokt zegt dat dit een manier is van mensen om zich te uiten. Voor mij zegt het een hoop over de mensen zelf, iemand die een normale opvoeding heeft gehad zal zich niet zo uiten: niet op straat en niet anoniem op het internet. Als zoiets niet in je zit komt het er ook niet uit.
Wat mij betreft mag bokt er ook hard tegenop treden, dat er mensen zijn die dat soort dingen denken prima. Maar wat je op het internet zet is niet iets wat je er zomaar spontaan uitflapt aangezien het altijd tjid kost om een bericht te typen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:03

BraveSpots schreef:
Als je zo maar kunt omgaan met kritiek moet je geen bekende paarden trainster worden imo...

Bekend zijn is imo geen reden om anoniem afgezeken te worden. Mensen die fatoen en lef hebben doen dat namelijk recht in iemands gezicht.

Bovendien als deze mensen het ''recht'' hebben dat soort dingen op internet te zetten. Dan heeft Annemarie zeker het recht om zich te verdedigen en te laten weten hoe zij der overdenkt en hoe ze deze berichten ervaren heeft.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:09

Idd moeten mensen die bekend zijn dan maar hun mond houden omdat ze bekend zijn?

xx_horsiex, wat vind je kwakzalverig aan Annemarie, ik heb haar op HE bezig gezien en ook met het trailer laden en ik vond het echt super gaaf om te zien.
Ga haar ook een keer bellen om bij mij mijn knol te komen helpen met trailerladen, die is niet bang maar gaat gewoon niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:26

rockwitch schreef:
Idd moeten mensen die bekend zijn dan maar hun mond houden omdat ze bekend zijn?

xx_horsiex, wat vind je kwakzalverig aan Annemarie, ik heb haar op HE bezig gezien en ook met het trailer laden en ik vond het echt super gaaf om te zien.
Ga haar ook een keer bellen om bij mij mijn knol te komen helpen met trailerladen, die is niet bang maar gaat gewoon niet.

Ik heb haar verschillende keren gezien, ook met Javi. Ik heb niks tegen haar methode maar hoe zij die uitvoert en hoe zij omgaat met de dieren staat mij niet aan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:02

Nou ja ik zie er persoonlijk niks mis, vooral met Javi, dat paardje was lekker relaxed. Ik ben bij haar thuis geweest en Javi is zo vreselijk opgeknapt, tuurlijk ze werkt met meerdere mensen samen, maar ik ben haar heel erg dankbaar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:05

xx_Horsiex schreef:
rockwitch schreef:

Ik heb haar verschillende keren gezien, ook met Javi. Ik heb niks tegen haar methode maar hoe zij die uitvoert en hoe zij omgaat met de dieren staat mij niet aan.

Hoe gaat zij volgens jou dan om met dieren?

ik heb met javi weinig gezien wat me niet aanstond.
Sterker nog, het is allemaal goed gegaan.

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:42

ik kan alleen maar dit zeggen: mijn paard was heel moeilijk met rijden. Mijn been 2 x gebroken en alles. Bij Annemarie is mijn paard in training geweest en nu rij ik al weer 2 jaar zonder problemen en geniet ik enorm. Ik heb een ander paard terug gekregen en ook de begeleiding van mij was fantastisch. Ik ben haar enorm dankbaar!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:04

Ha, weer een topic over mijn dappere Javi :D , en haar reddende Annemarie.
God wat ben ik blij dat de keuze om toch naar HE te laten gaan doorgezet is. Ja, ik heb ook behoorlijk getwijfeld of ik haar wel zou laten gaan.
Niet om Annemarie, o nee! Maar gewoon om die asiociale reacties die hebben plaatsgevonden.
Ik voelde me gewoon schuldig tegenover Annemarie en Stal Bartels die HE organiseerd.
Er zijn behoorlijk wat mails heengegaan van bokkers hoor! Poehe!!
Gelukkig hield ik contact met HE over het verloop, maar deze hele discusie liep nergens meer over.
Ja, ik heb me mateloos geirriteerd aan de bokkers die maar sensatie wilde zien! Kom op Javi.. sla!! bijt!!! doe wild!!!
En wat waren we blij dat ze dit dus niet deed. (op vrijdag na).
Annoniem op een forum je zegje doen is zo gemakkelijk, annoniem iemand dood wensen, of een ongeluk toewensen... Waar zit je verstand dan :?
En onthoudt goed, wat je een ander wenst werkt als een boemerang...............
Ik begrijp dus heel erg goed wat Annemarie bedoeld, heb mezelf ook zo gevoeld tijdens de hele rellen. Het feit dat ze mensen en paarden wil helpen, en dan door buitenstaanders annoniem zo belaagd wordt, nee dat is geen gezonde kritiek meer, dat is een regelrechte aanval.
Kritiek is prima, niets mis mee. Maar iemand zo misselijkmakend annoniem aanvallen op een forum, bah........
Daarnaast heb ik bij haar gezeten tijdens de discussies, en mijn bek viel open.......
Niemand vroeg wat over Javi, alleen maar adviezen betreffende problemen die ze hadden met hun eigen paard.

Ik ben zwaar teleurgesteld
maar o zo trots op Javi en Annemarie met haar team!

edit@ En na alle rellen en o zo lieve pb´s die ik kreeg voor HE had ik dus ook nu niet echt de behoefte om gezellig een topic aan te gaan maken hoe het verlopen was.
De mensen die echt interesse hebben hebben me een pb gestuurd,(en daar ben ik ze dankbaar voor) en hebben netjes antwoord terug gekregen.
Ik kan maar 1 conclusie trekken, en dat is dat HE de redding is geweest voor Javi. Daar ging het mij (ons) om, dus ik (wij) zijn blij.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:22

keur het absoluut af dat mensen dit doen (ook al zou het anders uitgelegd worden dan het er zwart op wit staat), maar geloof me, er zijn genoeg andere takken van sport waar je dit soort "bagger"over je heen krijgt. Zo hoef ik maar te noemen dat ik voor bureau jeugdzorg werk en je wilt niet weten wat mensen dan denken te kunnen zeggen. Ik wil hiermee zeggen dat ik weet hoe het is om persoonlijk en pijnlijk te worden aangesproken op je goede intenties. Hoe professioneel je ook bent, er is ook nog zoiets als respect. Ik vind het altijd interessant om over de werkwijzes te discusieren en iedereen mag een spiegel voorgehouden worden, maar dan wel op basis van argumenten en niet op steken onder de gordel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:11

jammer was idd dat er eigen vragen gesteld werden, en niet over javi, maar de discussie was IMO ook niet over javi bedoeld, of heb ik wat gemist? Wel jammer hoor... die 100 mensen hier op bokt... diezelfde 100 mensen op HE... die 100 mensen... waren stil... :) die 100 mensen zitten weer op bokt.... die 100 mensen blijven stil....

gelukkig is annemarie n sterk wijf, en die laat zich echt niet wegruimen door deze kritiek!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:24

Jazeker was de discussie bedoeld voor Javi........... Stel al je vragen over Javi aan Annemarie vdt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:41

De discussie in de bokt lounge was niet specifiek voor Javi meen ik mij te herinneren...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:46

Maar had daarvoor wel gebruikt kunnen worden. Zodat die met de grootste mond die Annemarie zelfs de dood toewenste zich ook even konden uiten. Ze wilden het toch met zn allen oppakken voor die arme Javi? Maar dat is kennelijk niet gebeurd... Tja je weet wat ze zeggen over blaffende honden he. :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 18:49

Of wat dacht je van de beste stuurlui die aan wal staan? Of dat ze de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt?

Ik blijf Annemarie gewoon steunen en hopen dat javi weer vertrouwen in de mensen krijgt! Zo'n paard hóór je niet op te geven alleen door door te gaan tot het bittere eind... pas dán kan je echt van succes spreken!!!!!!!!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:40

Oke dan had ik dit verkeerd begrepen...
maarja wees eerlijk.. als je de kans krijgt een eigen vraag te stellen aan iemand die zo met dieren kan werken... dan pak je die kans toch?
Ze had ook zelf over javi kunnen beginnen of kunnen zeggen : jongens.. javi is gespreksonderwerp

Hoe is het de andere dagen gegaan? niets over javi gevraagd??

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:40

pharagirlke schreef:
Maar had daarvoor wel gebruikt kunnen worden. Zodat die met de grootste mond die Annemarie zelfs de dood toewenste zich ook even konden uiten. Ze wilden het toch met zn allen oppakken voor die arme Javi? Maar dat is kennelijk niet gebeurd... Tja je weet wat ze zeggen over blaffende honden he. :)

Die durven niet te bijten :j :j