BraveSpots schreef:Ik weet niet op welke bokt jij leest maar heb je ooit al eens gekeken op zoiets als mens en maatschappij bv? Daar komen dagelijks honderden van de ergste verwensingen voorbij (ziektes, doodbedreigingen,...) en ik heb ooit zelfs een topic geopend als dit wel was toegestaan op bokt.
Weet je wat het antwoord was van de mods. 'Dit is een manier van mensen om zich te uiten tegen dingen die hun weerzin oproepen'. Mijn uitspraak dat het er nu eenmaal bijhoort vind ik dan niet zo heel raar meer hoor. Zo is het nu eenmaal tegenwoordig. Ik zou het liever ook anders zien, maar ik ga niet over het beleid hierzo en op andere plaatsen op het internet.
Het was niet persoonlijk tegen jou bedoeld ook al heb ik jouw quote gebruikt. 
Maar het feit dat een hoop mensen in ons land dit soort dingen op internet al "normaal" beginnen te vinden of vinden dat het nu eenmaal zo is vind ik behoorlijk verontrustend. Het wordt hoog tijd dat er een keer op grote schaal tegengeluid komt tegen dit soort dingen. Nog even en we gaan het normaal vinden dat buschauffeurs in elkaar geslagen worden (dat hoort er nu eenmaal bij als je buschauffeur bent) of dat mensen hulpverleners in de weg lopen.
Natuurlijk weet ik wat er op bokt geschreven wordt en verbaas ik me over het feit dat bokt zegt dat dit een manier is van mensen om zich te uiten. Voor mij zegt het een hoop over de mensen zelf, iemand die een normale opvoeding heeft gehad zal zich niet zo uiten: niet op straat en niet anoniem op het internet. Als zoiets niet in je zit komt het er ook niet uit.
Wat mij betreft mag bokt er ook hard tegenop treden, dat er mensen zijn die dat soort dingen denken prima. Maar wat je op het internet zet is niet iets wat je er zomaar spontaan uitflapt aangezien het altijd tjid kost om een bericht te typen.