Groot hippisch centrum van zeker 22 miljoen euro in Twente

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TeskeBeitske

Re: Groot hippisch centrum van zeker 22 miljoen euro in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:02

Who! Hoezo recessie?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:03

Dit is juist goed voor de economie :P

TeskeBeitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:04

Hihi, oké. Wel gaaf!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:16

Ben benieuwd! Lijkt me erg leuk.

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:26

BarockPinto schreef:
p.s jammer dat ze het bij evenementen alleen hebben over CSI geesteren en de military boekelo. vind dat de almelosche ruiterdagen ook wel meetelllen :)

Bij Almelo stond het niet eens op de agenda :(
Alsof ze geen interesse hadden

lindenhofje schreef:
Op de plek van het vliegveld was ook het eerste wat mij te binnen schoot.
Een goede kliniek in de buurt is nooit verkeerd !!
Op de plek van het vliegveld was ook het eerste wat mij te binnen schoot.
Een goede kliniek in de buurt is nooit verkeerd !!

Volgens mij hebben we hier al een mooie grote kliniek ;)

Annemeik schreef:
Wat een onzin, waarom dan niet gewoon deurne uitbreiden ofzo? Ben benieuwd of dit idd ook op samenwerking gaat lopen.
Wat een onzin, waarom dan niet gewoon deurne uitbreiden ofzo? Ben benieuwd of dit idd ook op samenwerking gaat lopen.

Omdat dat net iets teveel "kak" is ;) :+

Judje schreef:
Maar idd super voor Twente. Is toch een erg mooie omgeving met veel paardenmensen enz., alleen volgens mij nog niet zo bekend als paardenland in vergelijking met Drenthe, Noord Brabant en de Veluwe.
Ben er zelf een aantal keer geweest voor een onderzoek van school en wat een mooie omgeving! Ik zou (als mijn paardjes niet bij paps en mams zouden staan) zo heen verhuizen.

Drenthe en de Veluwe zijn meer voor het recreatieve buitenrijden, in Twente vindt je alles ;)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:16

Ik ben benieuwd of ze dan ook gelijk denken aan het welzijn van de paarden als in geen 3x3 m boxen, voldoende sociaal contact voor de paarden etcetera.. Het heeft tenslotte een voorbeeldfunctie. Het zou me alleen niets verbazen als hier weer aan voorbij wordt gegaan..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:17

Noou, van 22 miljoen kan je vast hele leuke boxen maken.. :Y)

Het wordt geen manege :+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:18

Anya schreef:
omdat deurne een behoorlijk eind weg ligt, omdat twente een paardenregio is, omdat het goed is voor de economie ;)

_O-
Dat ligt er toch ook maar net aan waar je vandaan komt.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:23

ze zouden eigelijk hier in Horst (limburg) ook zoiets maken, maar het is er niet van gekomen ofzo? :?
wel jammer...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:26

Janine1990 schreef:

En daar mis ik nu een klein stukje onderbouwing voor... hoe gaat dit rendabel worden?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:30

Wendy schreef:
Janine1990 schreef:

En daar mis ik nu een klein stukje onderbouwing voor... hoe gaat dit rendabel worden?

Voor de realisatie van dit project zijn heel wat uurtjes werk nodig. En dan heb ik het niet alleen over bouwbedrijven...
Verder komen er ook meer banen tot stand, is de bedoeling althans, zo lijkt het mij. Ik denk niet dat dat centrum leeg zal staan?
Basiseconomie, dit is de theorie, of het rendabel gáát worden, dat is een kwestie van afwachten lijkt me dan toch... Rendabel is het niet voordat het hele centrum er staat... En tegen de tijd dat dat centrum er staat, verwacht men dat de economie ook weer aan zal trekken. Al heb ik nog weinig verontrustende berichten in de paardensport gehoord, over de economie, denkende aan de berichten van de veulenveiling op prinsjesdag...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:16

Janine1990 schreef:
Voor de realisatie van dit project zijn heel wat uurtjes werk nodig. En dan heb ik het niet alleen over bouwbedrijven...
Verder komen er ook meer banen tot stand, is de bedoeling althans, zo lijkt het mij. Ik denk niet dat dat centrum leeg zal staan?
Basiseconomie, dit is de theorie, of het rendabel gáát worden, dat is een kwestie van afwachten lijkt me dan toch... Rendabel is het niet voordat het hele centrum er staat... En tegen de tijd dat dat centrum er staat, verwacht men dat de economie ook weer aan zal trekken.

Oh, dus investeren is per definitie goed voor de economie? :')
Misschien is dat ook wel de manier om de bouw van de betuwelijn goed te praten :') Er is geinvesteerd, dus dan is het goed voor de economie.
Ooit gehoord van marktonderzoeken, kostenbaten analyses? De vraag is of er wel behoefte is aan een dergelijk centrum.
Wat was dat ook alweer met het fries paardencentrum? Of met allerlei andere van dit soort plannen? Maneges die een aantal jaar geleden als paddestoelen uit de grond schoten, terwijl een heel aantal ervan inmiddels de deuren alweer heeft moeten sluiten?

Ik lees nergens wat de behoefte is aan een dergelijk centrum, wat het uniek maakt ten opzichte van de voorzieningen die er al zijn, welk gat in de markt het gaat vullen?
Dus ja, ik ben kritisch. Zeker omdat het hier gaat om de belastingcenten van ons allemaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:49

Dacht je dat de provinciën dan die centen terug gingen storten? Heb je vorig jaar op het nieuws niet gezien dat de provinciën geld hadden waarvan ze niet wisten wat ze er mee moesten? En dat was meer dan een slordige 22 miljoen hoor...

Misschien moet je m'n stukje even wat beter lezen B-)
Er staat in dat de rendabiliteit nog moet blijken, hetzelfde gold voor het Fries paarden centrum, wat nu een congresgebouw is geworden, als ik me niet vergis.
Overigens stelde dat niet veel voor.

Ik heb het over theorie... Maar ze zullen het me op school wel helemaal verkeerd leren he? Denk ik ook ja :j

Voordat zo'n plan überhaupt in het nieuws komt, zoals in dit geval, zijn er al heel wat onderzoeken vooraf gegaan.
Maar ze zullen vast zo even bedenken: HEEE WE GAAN EEN GROOT PAARDENSPORTCENTRUM BOUWEN DAN VERVELEN WE ONS OOK EEN PAAR JAAR NIET!!!

Dat zal het vast zijn ja :j

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:01

Kijk!
Dat noem ik nou nog eens een goed idee! :))

Zouden ze ook stallen gaan verhuren..? ;)

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:29

Nou ik ben benieuwd wat er van komt. Het klinkt in ieder geval veelbelovend. Nu nog afwachten of het uberhaupt gerealiseerd gaat worden en in welke hoedanigheid :)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:37

armlou schreef:
En dat in "ons" Twente :D

Als ze zo'n groot stuk land nodig hebben....
wat te denken van het stuk tussen hengelo en enschede, vlak bij het spoor (en vlak bij de grolsh veste)

Ben benieuwd in hoeverre het gerealiseerd kan worden, plannen klinken leuk, nu de uitvoering nog ;)

ja kijk dat dacht ik dus ook!!! En mooi bij mij om de hoek dan!! HAndig!!!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:28

35 hectare, dat is niet niks. Vraag me af waar ze die ruimte vandaan gaan halen. Als het maar geen overlast voor milieu gaat hebben, Nederland is al zo vol.
Neemt natuurlijk niet weg dat het een erg mooi idee is, ben benieuwd hoe het er uit zou moeten gaan zien. :)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:49

Als je het model Aken neemt Wendy (met de dure winkels, hotelfaciliteiten en wellnesshit erom heen, dan is het wel degelijk rendabel. Zo'n plan heb ik een paar jaar geleden al eens langs zien komen. Wat je nu ziet is dat bijvoorbeeld in het weekend van de military heel veel duur volk langs komt en weer wegtrekt. Als je die zover krijgt dat ze een dagje langer blijven en gaan kopen en er een weekje achteraan boeken, en je combineert dat met een aantal andere evenementen dan zou het volgens die berekeningen uitkunnen én minder / weinig belastend voor het landschap/milieu zijn.

Showjumpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:54

Laat maar komen haha! Heerlijk dicht bij! :D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:13

dorientjuh schreef:
Ik ben benieuwd of ze dan ook gelijk denken aan het welzijn van de paarden als in geen 3x3 m boxen, voldoende sociaal contact voor de paarden etcetera.. Het heeft tenslotte een voorbeeldfunctie. Het zou me alleen niets verbazen als hier weer aan voorbij wordt gegaan..

Die paardenprairie zal toch wel buiten zijn neem ik aan. ;)

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:28

Ben benieuwd, wel mooi dichtbij! :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:16

@anya: dat is idd een goede :

@janine: beter opletten op school dus: Twente is geen provincie :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:52

Ik heb Twente ook niet als provincie benoemd... :+
Als dat het enige is waar je over struikelt, moet je beter lezen... Ik had het niet over één bepaalde provincie, ik had het over alle provinciën... :Y)

Of moet je íets te zeggen hebben?

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:53

Ik denk dat er uiteindelijk vast wel veel komt...
opleidingen (alle takken van de paardensport + alles eromheen)
paardenkliniek, hoefsmid, ruitersportzaak,
maar ik denk ook dat ze vergader ruimtes e.d. zullen creëren zodat die ook geregeld verhuurt kunnen worden.
Dan zijn er dus genoeg inkomsten, en wordt er genoeg gebruik van gemaakt, het wordt echt niet alleen gebouwd voor 2 á 3 wedstrijden per jaar zodat het de rest van het jaar leeg staat ;)
daar wordt vast wel naar gekeken ;) :D

merle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 07:54

ben benieuwd 8-) lijkt me wel heel leuk! :D