Anky van Grunsven vanavond aan start op NK Reining

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:02

Ik ben wel benieuwd. Nu kunnen we eens zien hoe goed/slecht ze nou echt is en of we haar uitspraken over Kentucky serieus moeten nemen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:03

Daarom is een engels NK ook niet open. Daar moet je je iig nog selecteren. Daarmee zorg je iig dat de minderen niet aan start komen.
Vind het best een aparte gewaarwording dat iedereen zo maar mee kan doen aan een NK. IMO haalt dat t niveau van een kampioenschap naar beneden. :o Op een kampioenschap horen alleen de besten te rijden. Vind ik!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:06

Nicole85 schreef:
Ik wens haar succes, ik ben erg benieuwd!
Jammer alleen dat ze zich -volgens mij?- alleen reining rijdt.
Horsemanship en pleasure zou ook leuk zijn :D
Dito :D
Volgens mij zou niet alleen "Western" meer gebaat zijn bij een Allround startende Anky, ook Anky zelf zou misschien eerder de ontspanning bereiken in rustiger onderdelen als wanneer ze nu alleen Reining start.
Verder hoop ik dat eea gefilmd wordt en eens op TV komt (en dan niet alleen Anky). :D

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:08

Ik ben het niet eens met de manier waarop Anky dressuur rijdt, maar dat neemt niet weg dat ze voor deze tak van sport niet bij voorbaat al de grond ingeboord hoeft te worden.l

Op zich vind ik het heel moedig dat ze zich in een hele andere tak van sport laat zien en haar nek daarvoor uitsteekt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:08

Wat leuk! Het is te hopen dat Anky een goede score neer zet, zeker als je bepaalde reactie's hier leest!
wat een jaloezie, triest dat mensen zich zo kinderlijk op moeten stellen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:09

Ik wens haar heel veel succes, en ik vind het knap dat je je met zo'n grote naam zo 'kwetbaar' durft op te stellen. Ze loopt het risico om op haar bek te gaan, maar ze gaat er wel voor. Respect hoor!

FrankavdT

Re: Anky van Grunsven vanavond aan start op NK Reining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:10

Ik wens haar heel veel succes, gewoon superknap dat ze dit durft te doen en ze gaat er gewoon voor.
Ze probeert het tenminste!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:11

Tja Needje.. da's dus in het kleine westernwereldje blijkbaar nog niet mogelijk. Er zijn nog te weinig (grotere) wedstrijden om een goed kwalificatie systeem op te stellen. Daarnaast rijden 'de besten' al helemaal geen WRAN, die rijden NRHA (in geval van de reining) of rassenshows en de 'top' rijdt al helemaal niet meer in Nederland (hoogstens als trainingswedstrijd). Een Ricky Burgmeijer bijv. zie je in Nederland al niet eens meer op shows, de sport is daar gewoon te klein voor hier.
Dat er tegenwoordig voorrondes zijn op het WRAN NK is al een vooruitgang, da's ook pas sinds een jaar of 2.

Wat Anky betreft, ik denk dat mensen gewoon eens moeten leren Anky - de professionele dressuuramazone, los te zien van Anky - de reiningruiter voor de hobby.
Laatst bijgewerkt door Francis op 23-09-09 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:18

OK. Duidelijk. Maar wel zonde. :o

Dat laatste ben ik het mee eens. (en daarom snap ik dus niet dat zij meteen L1 mag/moet starten ;) )

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:22

Ik ga voor je duimen hoor Ank je zal wel kapot gaan van zenuwen ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:23

@Needje : Het is aan de WRAN om het level te kontroleren.
Ze zal dus vooraf wel kontakt gehad hebben hoe te starten c.q. de WRAN is akkoord met het aangegeven level.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:25

Needje, ik denk dat dat vooral te maken heeft met eerlijkheid naar overige deelnemers toe. Hoe je't ook wendt of keert, Anky heeft natuurlijk ongelofelijk veel ervaring met showen en wedstrijden en dat is toch wel een enorm pluspunt. Ik kan me zo voorstellen dat ze in overleg L1 start omdat veel L2 ruiters wel eens zouden kunnen gaan morren als ze in de L2 zou starten.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:28

het heeft toch te maken met op wat voor niveau ze rijdt? en niet te vergeten ze heeft een best peerdje onder dr kont :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:32

Loody schreef:
het heeft toch te maken met op wat voor niveau ze rijdt? en niet te vergeten ze heeft een best peerdje onder dr kont :)

Kwaliteit van het paard staat los van de klasse die je moet starten. Er zijn wel meer mensen die een 'kant en klaar' paard kopen en L3 of L2 starten. Ik denk dat het meer een combi van factoren is en vooral het feit dat Anky gewoon een professioneel dressuuramazone is waarvan je mag verwachten dat ze een bepaald niveau heeft.
Beetje vergelijkbaar met de regel bij de rassenshows dat je als echtgenoot van een trainer ook open moet starten, omdat men er van uit gaat dat je als man/vrouw van een pro ook wel pro begeleiding hebt en zelf ook wel 'pro-niveau' hebt (dat je als man/vrouw van een paardentrainer helemaal niks met paarden kunt hebben gaat er daar in de US blijkbaar niet in ;) )

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:34

Nicole85 schreef:
Ik wens haar succes, ik ben erg benieuwd!

Jammer alleen dat ze zich -volgens mij?- alleen reining rijdt.
Horsemanship en pleasure zou ook leuk zijn :D
(dan zou ze overigens "tegen" mijn instructrise moeten rijden)

horsemanship is een class die alleen voor de amateuren en jeugdruiters is omdat deze dicpline gaat over jou, bij een pro is dat niet relevant.
dus horsemanship zou ze nooit moeten starten
(en ja ik weet da de wran het anders doet maar zoals ik het omschrijf is het voor alle internationale verenigingen, aqha, apha ed)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:40

NikkiiDara schreef:
Tja, naa dat ze dr vorige westernpaard naar de knoppen heeft gehopen is de volgende aan de beurt...
Kan die uberhaupt nog stopen of is dat er al weer helemaal uit net als de vorige...

Nee laat anky lekker dressuur rijden ;)

Heb je daar bewijs van vraag ik me af? :D Want anders weet je hoop ik dat dit laster en eerroof is? (iets waar veel bokkers aan doen gezien ze liever hun gal spuien dan dingen degelijk te onderbouwen) en dat dat nogal strafbaar is? :(:)

Fijn voor der :j

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:47

das waar Francis..ik denk dat het ook een combi is..ze is natuurlijk gewoon een prof :) op dressuurgebied, kan het me wel voorstellen

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:51

Francis schreef:
Loody schreef:

Kwaliteit van het paard staat los van de klasse die je moet starten. Er zijn wel meer mensen die een 'kant en klaar' paard kopen en L3 of L2 starten. Ik denk dat het meer een combi van factoren is en vooral het feit dat Anky gewoon een professioneel dressuuramazone is waarvan je mag verwachten dat ze een bepaald niveau heeft.
Beetje vergelijkbaar met de regel bij de rassenshows dat je als echtgenoot van een trainer ook open moet starten, omdat men er van uit gaat dat je als man/vrouw van een pro ook wel pro begeleiding hebt en zelf ook wel 'pro-niveau' hebt (dat je als man/vrouw van een paardentrainer helemaal niks met paarden kunt hebben gaat er daar in de US blijkbaar niet in ;) )

Wat je zegt Fracis, daarnaast is het in de dressuur ook zo dat er wel meer mensen zijn die hun paard kant en klaar kopen. Dus daar zie je in de western wrl ook geen verschil in. Ik vind dat ze juist lef heeft om dit te doen. Zeker een gevestigde naam, daar kijken veel mensen naar met een vooraf gestelde mening. (of nog erger een vooroordeel)
Gisteravond proefde ik die zelfs al bij mij op stal. Stel je voor dat Rieky Young dressuur gaat rijden, wat voor opmerkingen krijg je dan? :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:52

Volgens mij heeft Rieky dit ook gedaan ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:52

dan kent geen hond haar waarschijnlijk haha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:53

In dressuur is het wel zo dat paard en ruiter het hoogst gelijke niveau moeten starten (iig bij ons toch, weet niet hoe het met nederlandse regels zit). Dus Z paard met M ruiter = in M starten...

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:01

pharagirlke schreef:
In dressuur is het wel zo dat paard en ruiter het hoogst gelijke niveau moeten starten (iig bij ons toch, weet niet hoe het met nederlandse regels zit). Dus Z paard met M ruiter = in M starten...

Dat is waar, vind dat ook niet meer dan terecht. Dat is idd het enige waar ik als westernruiter over zou vallen bij dit bericht. Maar ben geen westernruiter :D.

edit: taalfout

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:03

Maar Anky is nooit geklasseerd in westernsport? Waarschijnlijk is GP dressuurruiter "niets" waard in westernklasses... (dus dat het niet telt zeg maar) In dat geval zou het gewoon een "beginner" met een goed paard zijn... Z paard en B ruiter = B starten... Ik neem nu even de dressuurklasses omdat ik de westernklasses niet ken :o

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:08

In de dressuurwereld klopt het wat jij zegt, maar dat is in de western niet zo. Ik geloof ook dat je niet eens in de laagste klasse mag starten als je bijv een 'pro' bent of les geeft. Dus hier gelden weer andere regels.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:09

aha okee! Dank voor de informatie :D