FN: Isabell Werth een jaar lang niet op landenwedstrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne37

Re: FN: Isabell Werth een jaar lang niet op landenwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:51

Ik vind het ook niet verstandig en zou het nooit riskeren maar ja ........ iedereen denkt daar anders over.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:55

Hoho.. voordat het hier verkeerde kant op gaat.
Met die opmerking spreek ik helemaal voorkeur uit voor wel of niet rijden tijdens een zwangerschap.. Dat moet iemand zelf weten, ik snap alleen de 'respect' en dan later 'heel veel respect' reacties niet. Ik zie er nl. niks respectvols in :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:02

Vind het vooral gevaarlijk, maar denk dat ze proberen te zeggen dat ze respect hebben voor het rijden met een dikke buik ;)

Je reactie is hiermee wel duidelijker iig ;)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:25

Lekker off topic ook. Ze zal zelf het beste aanvoelen wat wel en niet gaat lijkt me.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:56

bulck schreef:
Tja ze krijgt toch een kind, dus denk dat de schorsing wel meevalt. Ze hadden het beter pas laten ingaan na der zwangerschap.

zo.. dus omdat ze een vrouw is moet ze extra gestraft worden???

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:53

Aparte uitspraak van de sponsor/eigenaar... "Ik geloof niet dat er ergens ter wereld een land is met een sportbond die dit zijn beste ruiter die nooit in diskrediet is geweest aandoet".
Het lijkt erop alsof ze verwachten dat IW zoiets als mildere gevolgen zou ondervinden, omdat ze de beste ruiter van de Duitsers is? Lijkt me juist een zaak die des te kwalijker is, voorbeelfunctie als ze heeft. Maar dat is wel duidelijk. Ik hou in ieder geval niet van de mentaliteit die uit deze uitspraak blijkt. :n

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:00

Sander_ schreef:
Aparte uitspraak van de sponsor/eigenaar... "Ik geloof niet dat er ergens ter wereld een land is met een sportbond die dit zijn beste ruiter die nooit in diskrediet is geweest aandoet".
Het lijkt erop alsof ze verwachten dat IW zoiets als mildere gevolgen zou ondervinden, omdat ze de beste ruiter van de Duitsers is? Lijkt me juist een zaak die des te kwalijker is, voorbeelfunctie als ze heeft. Maar dat is wel duidelijk. Ik hou in ieder geval niet van de mentaliteit die uit deze uitspraak blijkt. :n

je legt de nadruk alleen op beste ruiter... de uitspraak gaat over beste ruiter die nog nooit in diskrediet is geweest...

Iemand die een overval pleegd maar verder niets op zijn kerfstok heeft en berouw toont krijgt een mildere straf dan iemand die een strafregister heeft van hier tot tokyo...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:23

In jouw voorbeeld misschien terecht, maar in het vormen van mijn mening heb ik het wel meegenomen in de situatie van IW.
In haar geval blijf ik bij mijn mening, ik vind het niet meer dan normaal dat je nog nooit in diskrediet rondom dit onderwerp bent gebracht als ruiter, anders hoor je niet eens meer in de ring thuis. Bovendien heeft ze zoals gezegd een voorbeeldfunctie voor de paardenwereld, dat telt toch ook mee?

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:19

Mee eens, maar ik vind wel dat je er rekening mee kunt houden dat ze niet bewust doping heeft gebruikt om haar wedstrijdprestaties te verbeteren maar dit deed om het paard te helpen en ervan uitging dat het allang weer uit z'n bloed zou zijn toen ze aan de wedstrijd begon, althans zo begreep ik het uit alle berichten.
Maar ik snap je punt: regels zijn regels.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:36

Sander_ schreef:
In jouw voorbeeld misschien terecht, maar in het vormen van mijn mening heb ik het wel meegenomen in de situatie van IW.
In haar geval blijf ik bij mijn mening, ik vind het niet meer dan normaal dat je nog nooit in diskrediet rondom dit onderwerp bent gebracht als ruiter, anders hoor je niet eens meer in de ring thuis. Bovendien heeft ze zoals gezegd een voorbeeldfunctie voor de paardenwereld, dat telt toch ook mee?

Zeker telt dat mee, maar....

Daarnaast hoort geen mens in te breken en toch neemt een rechter dat mee in zijn oordeel, of je 'bekend' bij de politie of nooit iets bij de hakken hebt gehad,...... het voordeel van de twijfel , en alleen mevr Werth krijgt dat niet... dhr Beerbaum wordt 'veroordeeld' op uitspraken van hetgeen hij in het verleden heeft gedaan of gelaten....
Ook de FN heeft een voorbeeldfunctie, en die misbruikt haar functie om een voorbeeld te stellen die mi de plank geheel misslaat..