Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Traber schreef:Tja je bent er niet bij geweest.Het zijn beide weggebruikers.Soms wordt er totaal geen rekening mee gehouden dat een paard kan schrikken,en soms kan gewoon niemand er iets aan doen.Was het misschien een hele smalle weg?Misschien konden de ruiters geen kant op?Het hoeft niet perse iemands schuld te zijn,maar gewoon een ONGELUK.Hoe dan ook,het is een drama om mee te maken.
Asyaa schreef:Hij had inderdaad kunnen wachten.
De eigenaresse had ook kunnen besluiten om dat bepaalde pad niet te nemen, of om die dat helemaal niet buiten te gaan rijden.
Dit gaat of de boer verantwoordelijk, niet wat de betrokkenen mogelijk anders hadden kunnen doen.
@unlimited1
Uit het verhaal kan ik opmaken dat hij is afgeremd, of dit tot stapvoets was weet ik niet.
) nikita_benno schreef:Anne_GTI schreef:Anderzijds is het wel zo dat je je paard onder controle moet hebben als je je op de openbare weg begeeft. Als hij achteruit loopt zonder dat je dat wilt is die controle er dus niet.
nogmaals een paard is een dier en als een paard op hol slaat kun jij hem ook niet houden maak je mij niet wijs. zo zijn die dieren. mijn haf heeft opok weleens kuren maar voor de rest is ze heel lief en luisterd ze maar als ze geen zin heeft luisterd ze niet.
en ik geloof neit dat jij een paard dan kan houden dat kan niemand. vandaar dat er dus zoveel ongelukken gebeuren. is echt niet altijd de schuld van de ruiter
Deze heeft netjes vaart geminderd. Als je met je paard buiten gaat rijden dan begeef je je bewust in het verkeer. De andere weggebruikers zouden er dan van uit moeten kunnen gaan dat jij je paard onder controle hebt onder normale situaties. Een voorbij komende tracktor hoort daar voor mij ook bij. 

MamboBeach schreef:Denk jij Nickyu dat je een been van een paard voelt onder een trekker? Nou, ik weet wel zeker van niet...
nickyu schreef:hij kijkt dan dus iig niet in zijn spiegels
dat is iets wat je in les 1 leert ,... spiegels kijken
als je in een 1500 kg auto een konijnen pootje voelt
zal je met een trekker geen paarden been voelen ??
ja misschien als je idd eroverheen DENDERD en dus veel te hard rijd ... maar langzaam rijdend kan ik me niet voorstellen
dat je daar helemaal niks van gemerkt hebt ..
ben erg dankbaar dat daar geen kleine kinderen liepen
ben benieuwd hoe er dan gereageerd zou zijn
dat voel je immers nog minder ...een kinder beentje onder de tractor ipv een paarden been
Jij kijkt iedere seconde dat je in de auto rijdt in de spiegels? Knap! Ik kijk ook nog voor me, is me ook verteld dat dat handig is!
nickyu schreef:MamboBeach schreef:Denk jij Nickyu dat je een been van een paard voelt onder een trekker? Nou, ik weet wel zeker van niet...
ligt eraan hoe hard je rijd
mijn tractor rij tijd stamt uit jaaaaaaaaaaren terug
maar een baksteen voelde je ook
mits je langzaam reed
als k plankgas door de polder denderde
voelde je dat idd niet ...

MamboBeach schreef:bulck schreef:
Nee mambo dat is waar , maar in dit geval in die situatie is dat wel je plicht om extra te kijken en omzichtig te zijn
Natuurlijk, maar wie zegt dat hij dat niet heeft gedaan?
Niet de rollen
MamboBeach schreef:bulck schreef:Nee mambo dat is waar , maar in dit geval in die situatie is dat wel je plicht om extra te kijken en omzichtig te zijn
Natuurlijk, maar wie zegt dat hij dat niet heeft gedaan?
Niet de rollen omdraaien, vind ik zo sneu...