"Boete van 2250 euro voor paardenmest op de openbare weg"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:04

Ten 1e; Wat een belaggelijk hoogbedrag!
En ten 2e: Als ik ergens in de middle of noware rijd ga ik niet terug om me poep op te ruimen.
En ten 3e: Laat ze dan ook zo boete op hondenkak doen want kan ik ook over uitglijden en me rug breken levensgevaarlijk :P

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:06

dan moeten we maar een poepzak maken voor aan de staart..klaar probleem!!
kost je 1x een investering en geen boete:D...

even zonder dolle het is echt te gek voor woorden ze kunnen toch niet verwachten dat mensen van hun paard stappen op een drukke weg en n schep en alles meenemen...

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:07

Niet alleen die poepzak zal voor gevaarlijke situaies zorgen, maar ik weet zeker dat ik met een schep en bezem op mijn rug gebonden ook de grootste snelheidsovertreding allertijden zal begaan... Ik heb een enrm braaf paard, maar ook die is niet grenzeloos...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:07

Zijn er dan geen boetes op hondenpoep in nederland?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: "Boete van 2250 euro voor paardenmest op de openbare weg"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 16:08

Jawel hoor.
Wanneer je hier hondenpoep laat liggen op straat, moet je 75 euro betalen.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:08

katiavl schreef:
Zijn er dan geen boetes op hondenpoep in nederland?

Goeie vraag..
Maar dan word dat niet echt nagleefd want overal ligt ook hondenpoep

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:10

kazan schreef:
kost je 1x een investering en geen boete:D.

Met gevolg dat je paard schuurplekken krijgt? No way. Da krijg je namelijk de dierenbescherming weer achter je aan :D

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:12

De boete is inderdaad veel en veel te hoog, maar een bevroren hoop paardenmest kan levensgevaarlijk zijn. Denk eens aan die fietsers of bijv. brommers of motors die er overheen rijden en in de slip schieten..[/quote]

Bevroren water lijkt me ook niet handig met een motor of brommer, dus dat staat er in mijn ogen los van

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:13

Zijn wij blij dat het hier niet het hele jaar door vriest :P

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:17

Moet toch op gaan passen, paard staat in bergen :=
Snap wel dat het vervelend is, maar €2250! Waarom dan niet gewoon een belasting net zoals met honden of het gelijke bedrag van een boete van €75?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:17

kazan schreef:
kost je 1x een investering en geen boete:D...

even zonder dolle het is echt te gek voor woorden ze kunnen toch niet verwachten dat mensen van hun paard stappen op een drukke weg en n schep en alles meenemen...

Muhahaha, ik zie Fuchsi al met een poepzak om de staart :') Nou jongens, wie gaat er dan mijn record vastleggen? Snelste paard ter wereld moet natuurlijk wel in het mooie grote recordboek he :D

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:20

Laat mensen eerst maar eens normaal doen tegenover paarden in het verkeer. Daarna kunnen ze gaan klagen over de drollen die je gewoon ziet en dus kunt ontwijken en eigenlijk helemaal niet vies zijn. Is gewoon samengeperst hooi ... (soort van ^^)

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:21

Die boete is nog duurder dan mijn paard!

In tijden van crisis zou ik zeggen dat dit weer werkgelegenheid schept, als iedere inwoner met paard 75 euro zou betalen zouden ze best 1 keer per week een paar "poepscheppers" aan het werk kunnen zetten.

Ik zeg probleem opgelost!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:22

Ik snap trouwens niet dat mensen daar een probleem van maken...Mijn drollen worden door andere mensen van straat gehaald en landen...in de groentetuin :D ;)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:24

Wat ik een beetje raar vind is dat iedereen het maar een beetje normaal vind dat een ander overlast heeft van je dier
We vinden het toch ook vies als we in de hondenpoep stappen en willen toch ook niet dat dat overal ligt
Ik kan me voorstellen dat een niet paardenmens paardenpoep vies vind
Daarbij kan het daadwerkelijk gevaarlijke situaties opleveren zoals al eerder beschreven werd
Maar we gaan het niet opruimen ..... nee , dan moeten er maar ruiterpaden komen , het moet toch niet gekker worden !!??
Als het om onze geliefde paarden gaat dan staan we ineens op onze achterste benen en is het meteen belachelijk ?
Nee hoor , gewoon een beetje rekening houden met elkaar , als je hond ergens poept waar het niet mag dan ruim je het toch op (nu ja , ik dan want ik vind het ook vies om in een drol te stappen)
Waarom is het bij een paard ineen keer anders en moeten anderen het oplossen ?

Tuurlijk mogen deze voorzieningen beter maar dat staat toch los van deze situatie?
Ik vind een boete misschien te ver gaan en dan vooral de hoogte ervan die genoemd word , die vind ik ronduit belachelijk
Maar ik zie het probleem niet om even af te stappen om de poep even in de goot of bosje of berm te schuiven/schoppen
Tuurlijk doe je dit niet op een hele drukke weg maar dan kun je toch even terug fietsen later (ook als je een druk of onervaren paard hebt waar je liever niet vanaf stapt) en als de weg daar ook te druk voor is dan vraag ik me af of je daar dan wel hoort met je paard
In een afgelegen gebied of bossen zou ik me niet druk om maken , dat verteerd wel zonder dat een ander er meteen last van heeft

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:30

Peche_ schreef:
Nou, dan ze volgende keer maar een schep en prullenbak meenemen als we naar buiten gaan.. :=

Ja ik neem denk ik een kliko mee te paard voortaan want een prullebak is te klein voor 2 mesthopen..

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:36

Voer dan ook de kattenbelasting in, dan is het eerlijker.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:39

noekje schreef:
Moet toch op gaan passen, paard staat in bergen :=
Snap wel dat het vervelend is, maar €2250! Waarom dan niet gewoon een belasting net zoals met honden of het gelijke bedrag van een boete van €75?

Ja maar ondanks de hondenbelasting moeten ze toch de hondenpoep opruimen! Mogen we straks EN paardenbelasting betalen EN de poep opruimen!

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:40

vreemd voorstel, wordt het effectief doorgevoerd??

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:41

Cayenne schreef:
"De eigenaar van een paard, pony of ander rijdier is verplicht om ervoor te zorgen dat een rijdier zich niet ontdoet van uitwerpselen op een voetpad, fietspad of andere voor publiek toegankelijke plaatsen.

_O- Ik zeg kurk erin en rijden maar :D

Maar zonder gekheid, als het echt een probleem word vind ik een boete niet eens zo vreemd, net als voor honden. De hoogte van de boete is natuurlijk ronduit belachelijk, kom op zeg :roll:

Ik vind afstappen en het even opzij schuiven wel zo netjes, een beetje opgevoed paard zou daar toch ook wel tegen bestand moeten zijn.. (op fietspad of voetpad (wat doet iemand met een paard op het voetpad?) autoweg vind ik als je netjes aan de kant rijd minder belangrijk) Want eerlijk is eerlijk, terugrijden, dat doet vrijwel niemand :n

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:47

Wow, als ik die boete moet betalen dan kan ik wel een hypotheek aanvragen.
Niet normaal zeg zo hoog! Ik ruim trouwens de mest wel altijd op, voor zover het opruimen te noemen valt. Ik schop het in de berm.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:47

Tsja, ik vind het niet meer dan normaal dat als je paard op de stoep of op het fietspad poept je het eventjes de berm in trapt, zodat anderen er niet ( direct) last van hebben. Desnoods later eventjes opscheppen en ergens (?) weggooien.
De boete is indd té gek voor woorden. :=

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:52

Boete oke.. Maar dit! Jongens ga lekker echte boeven en debielen vangen..

Maar als er wel voetpaden, en fietspaden kunnen worden aangelegd daar..Waar blijft het ruiterpad dan? Hebben ze hier ook voor elkaar gekregen werkt perfect!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:53

roxiie schreef:
Tsja, ik vind het niet meer dan normaal dat als je paard op de stoep of op het fietspad poept je het eventjes de berm in trapt, zodat anderen er niet ( direct) last van hebben. Desnoods later eventjes opscheppen en ergens (?) weggooien.
De boete is indd té gek voor woorden. :=

Oke, dat is misschien niet meer dan normaal, maar om er zo'n hoge boete tegenover te stellen, is echt belachelijk. Het moet wel een beetje van twee kanten komen natuurlijk.
Maar als je het niet direct weghaalt, op wat voor manier dan ook, kan je al een boete te pakken hebben. Dan kan nog zo van plan zijn om het later op te ruimen.

In de gemeente Bergen is het schitterend buitenrijden. Dat zouden ze moeten stimuleren. Op deze manier worden paardeneigenaren alleen maar naar beneden gehaald. Dat vind ik slecht.
Ik zou het eerlijker vinden als er een paardenbelasting in het leven zou worden geroepen. Dat is er voor honden natuurlijk ook.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:54

Er staat wel maximaal dat betekent dat de boete misschien een heel stuk minder gaat zijn toch?