. Of hij moet bovennatuurlijke krachten hebben waarmee hij de zwaartekracht trosteert en in deze houding ook zonder lijnen overeind blijft
.Als dat freestyle moet zijn ben ik de paashaas
. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Of hij moet bovennatuurlijke krachten hebben waarmee hij de zwaartekracht trosteert en in deze houding ook zonder lijnen overeind blijft
.
. Cassidy schreef:Ik heb tot nu toe altijd gedacht dat je niet hard hoefde te trainen voor de freestyle, dat het een kwestie was van ontwikkelen van een feeling en timing, en leren waarom een paard zo reageert zoals hij reageert. Met andere woorden, inzicht en gevoel. Blijk het mis te hebben. Je moet wel degelijk fysiek trainen wil je je hersens kunnen laten werken. Toch maar naar de sportschool dan...
, Cassidy schreef:Ik heb tot nu toe altijd gedacht dat je niet hard hoefde te trainen voor de freestyle, dat het een kwestie was van ontwikkelen van een feeling en timing, en leren waarom een paard zo reageert zoals hij reageert. Met andere woorden, inzicht en gevoel. Blijk het mis te hebben. Je moet wel degelijk fysiek trainen wil je je hersens kunnen laten werken. Toch maar naar de sportschool dan...

GreenRider schreef:"dan de hele dag vervelen in hun kudde"
dit vind ik echt bs. Een paard geniet van in een kudde staan.
Met soortgenootjes spelen, eten, slapen en gewoon samen kunnen zijn op een stuk grond. Dat is niet vervelen
Geloof me, ik heb ze hier ook wel eens een paar weken zonder echt werken op het land staan en ze genieten ervan!
Arabesk schreef:Tja toch jammer dat er weer competitiedrang om de hoek komt kijken. Competitiedrang is typisch iets van mensen en iets waar het paard niet om vraagt.
Huertecilla schreef:Arabesk schreef:Tja toch jammer dat er weer competitiedrang om de hoek komt kijken. Competitiedrang is typisch iets van mensen en iets waar het paard niet om vraagt.
....en elk competatief element is een potentiële bedreiging van het welzijnsbelang van het individuele paard.
Wanneer je NH een grond van paardgerichtheid toekent, dan is competitie erin een contradictio in terminus.
hc
xMariekee schreef:Ik heb een gedeelte gezien, maar zag er niet echt de competitie van in..
Ging allemaal heel rustig, paarden zullen het echt niet gemerkt hebben..
en misschien nog wel kwalijker dat het een 'freestyle leerling' was die met instructrice daar was (tenminste, dat is wat ik er van begrepen had
).
. Diegene die tweede was geworden deed het ook supergoed! Waren vriendelijk naar hun paardje en genoten ook duidelijk van het hele gebeuren
GreenRider schreef:Je moet idd natuurlijk weide genoeg hebben! Maar als een paard zich bijv. gaan vervelen hoef je niet
gelijk te concureren met andere mensen met paarden. Hierdoor gaan veel paarden ook kapot.
Die willen niet gebruikt worden, die willen samen zijn samenwerken, spelen, avonturen beleven.