Jacob Melissen: "Overdrijf paardenleed niet"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:19

Janine1990 schreef:
Je moet België en Nederland in dat opzicht ook niet gaan vergelijken, maar als ik zie wat voor punten de PvdD soms maakt, vraag ik me af of die mensen dat ook echt serieus menen, want met eigen ogen hebben ze het meeste volgens mij nog nooit gezien ;)

Een offtopic vraag, wat zijn puppyfabrieken? Daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord... :o Ik heb een vermoeden, maar ik heb er nog nooit van gehoord en kan me er ook niets bij voorstellen.

Ik ben het met je eens dat ze wat meer realistische stanpunten zouden moeten innemen. Maargoed.

Puppyfabrieken zijn schuren vol teven die aan de lopende band gedekt worden, om de puppy's daarna in een bijhorende winkel te verkopen voor veel geld. De omstandigheden waarin die honden leven zijn echt gruwelijk :\ .

Janine1990

Re: Jacob Melissen: "Overdrijf paardenleed niet"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:26

Wow, dat is heftig zeg! :\ En dat gebeurde ook in Nederland? :oo
Wat verschrikkelijk! Maar is er zoveel vraag naar hondjes in België dan? Ik geloof niet dat half Nederland staat te springen om een hond... Ik kan me niet voorstellen dat het in België veel anders is?

Wat de PvdD betreft, ik ben bang dat er veel 'stedelingen' zich gaan binden aan deze partij. Ze horen veel, en vinden het allemaal heel erg, maar hebben totaal geen besef van hoe het leven op een boerderij werkt, of in de gemiddelde (goede) manege. Die geen enkel idee hebben van dierenleven en omgang met dieren...

Al kan ik het me weinig voorstellen, want ik heb de PvdD nog nooit gehoord over de crisis...

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:48

met de pvvd is het hele dagen crisis

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:26

Ja, in de dierenwereld, want dat is uiteraard belangrijker dan hoe wij mensen er straks voor staan.. :Y)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:40

nou ik heb niks tegen het krachtvoer wij vragen namelijk dingen aan een paard dat hij normaal niet hoeft te doen. maarja iedereen begint te overdrijven sportbrok bla bla bla waarom een paard is een sterk dier. Dan kunnen we hem alles gaan toevoegen want een paard is ook niet gemaakt om op te rijden maar omdat wij hem omscholen tot rij dier doet hij het.

Ik ben misschien te respectvol naar me paard om ze is een dier staat 24/7 buiten in de winter wel met een deken aangezien ze toch wel een beetje een fries meutje is. maar over het algemeen word ze niet bijgevoerd behalve als ze niets meer hebben waar de voeding uitgehaald kan worden. Maar ik laat haar wel leven als een paard uit de natuur. Behalve dat ik er af en toe een buitenritje op maak

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:43

Janine1990 schreef:
Ja, in de dierenwereld, want dat is uiteraard belangrijker dan hoe wij mensen er straks voor staan.. :Y)

Opzich is dit niet eens een verkeerde zin maarja als ze nou eens iets doen aan echte mishandelde en verwaarloosde dieren maar voor mijn shetten die op een kaal stukje staan van de winter incl. een stal die altijd openstaat, water en gewoon genoeg te eten hebben daar komen ze voor en de zielige ezels op de dijk die met schurft en aladin hoefjes staan komt niemand.