Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarChak schreef:Karina schreef:Je moet je klanten verplicht zo'n paspoort verkopen wil je aangesloten zijn bij de FNRS, nieuwe klanten dus per direct in principe, in ieder geval bij aanschaf van de eerste leskaart.
Aha. En ik zie op fnrs.nl dat de kosten nog meevallen, 14 euri/jr dus er word je tenminste niet gelijk een poot uitgerukt.
. oomens schreef:Het gaat mij meer om het principe. Als ik bij een manege wil leren paardrijden, dan wil dat helemaal niet zeggen dat ik meteen geïnteresseerd ben in wat voor wedstrijdsport dan ook. Waarom zou ik me dan meteen bij een sportbond moeten aansluiten?
Of het dan 1, 14 of 140 euro kost dat maakt me niets uit. Het is gewoon een gedwongen koppelverkoop waar ik niet blij van word.
en aan wedstrijdsport doen we (nog) niet. Arabesk schreef:Axel_Valerie schreef:hahaha ja dat had ook een goeie geweest arabesk
Of zoiets als
Grote doorbraak in paardenwereld tijdens Horse Event
FNRS presenteert nieuw sterrensysteem waarbij paardenwelzijn prominente plek inneemt.
Dát zou pas écht een GROTE doorbraak zijn
oomens schreef:Het gaat mij meer om het principe. Als ik bij een manege wil leren paardrijden, dan wil dat helemaal niet zeggen dat ik meteen geïnteresseerd ben in wat voor wedstrijdsport dan ook. Waarom zou ik me dan meteen bij een sportbond moeten aansluiten?
oomens schreef:Het gaat mij meer om het principe. Als ik bij een manege wil leren paardrijden, dan wil dat helemaal niet zeggen dat ik meteen geïnteresseerd ben in wat voor wedstrijdsport dan ook. Waarom zou ik me dan meteen bij een sportbond moeten aansluiten?
Of het dan 1, 14 of 140 euro kost dat maakt me niets uit. Het is gewoon een gedwongen koppelverkoop waar ik niet blij van word.
Citaat:er zijn inmiddels meer dan 70.000 manegeruiters die de wedstrijdsport beoefenen met manegepaarden en lid van de sportbond zijn geworden”,
De bond is met 200.000 ruiters inmiddels de zesde sportorganisatie in Nederland.
artikel 5 lid 1c schreef:Met inachtneming van het bepaalde in artikel 5 van de statuten verplichten verenigingsleden
en individuele recreatiesportleden, voor zover van toepassing, zich voorts:
(...)
om slechts met voorafgaande toestemming van het Federatiebestuur uit te komen,
dan wel mede te werken aan een wedstrijd, die niet door of onder auspiciën van de
KNHS dan wel een door haar erkende organisatie is georganiseerd, of waarvoor de
vereiste toestemming niet is verleend;
Huertecilla schreef:Je hebt fundamenteel gelijk.
Het gaat heel ver namelijk. Daardoor verklaar jij je automatisch akkoord met de reglementen van die sportbond.
Daar zitten ook plichten aan vast waarvan ik bijna zeker weet dat jíj die, naar mijn mening terecht, ziet als een stukje afstand doen van jouw mensenrechten.
Het is een slinkse klantenbinding en controlemechanisme.
) vraagt men echt niet naar dat paspoort, ze kijken wel lekker uit. het ritselt hier zomers van de oosterburen die graag een ritje maken
. westernappie schreef:mijn paard staat al jaren op een fnrs manege, en ik heb geen ruiterpaspoort. hoef ik ook niet, en word daartoe ook niet gedwongen door de manege houder. men is ook niet verplicht om wedstrijden te rijden imo. als je dat wel wil moet je wel dat paspoort hebben. is dus een keus. en als bij ons iemand komt voor een buitenrit (wel onder begeleiding) vraagt men echt niet naar dat paspoort, ze kijken wel lekker uit. het ritselt hier zomers van de oosterburen die graag een ritje maken
.
oomens schreef:Je mag dus aan geen enkele niet-KNHS-wedstrijd deelnemen wanneer je op een FNRS-erkende manege rijdt.
Niet ringsteken op de lokale kermis, niet meedoen aan een andere tak van paardensport dan de 'officiële' KNHS-disciplines.
Mooie verplichte beperking van je keuzevrijheid, terwijl je denkt alleen maar op een kwalitatief goede manege te gaan rijden.