Gehandicapte Miniature Horse krijgt kans op nieuwe toekomst

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:31

Volgens mij is het iets van een karperrug.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:34

Pelryo schreef:
vraag me af of dat beestje lekker kan lopen en spelen met andere paarden of te wel gewoon paard zijn?

Vraag ik me ook af, anders ben ik bang dat dat paardje toch niet zo'n gelukkig leven gaat krijgen..

Ashyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:43

Echt super van Stichting Grace joh! <3.
Fijn om te lezen dat het veulen een geweldig leven tegemoet gaat

xoxo <3.

jobinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:57

Ahh wat een schatje!
Ik vind het een erg goed idee van die stichting!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:05

CCindy schreef:
Spruitjee schreef:
ziet er vreemd uit, maar mooit dat ie geen pijn lijdt;) wel mooi dat er mensen zijn die zich wel bekommeren om een levend dier!!

naja.. half levend..
hopen dat ze gelijk hebben dat ie geen pijn lijdt, vind het wel knap dat ze dat weten ...
:wow: >;)

Half levend? Omdat ie een handicap heeft?!?!
Ik reageer bijna nooit in VN-topics, hoewel ik regelmatig de discussies meelees. Maar ik kon het nu niet laten, vraag me af waar dat op slaat? |o

Ben daarentegen ook wel benieuwd of ze écht zeker weten dat het dier geen pijn lijdt, en als dat zo is weet ik inderdaad nog steeds niet of het slim is om de pony als mascotte voor deze stichting te gebruiken; zowel gezien vanuit gehandicapte mensen als het welzijn van 't dier zelf. Denk alleen niet dat die echt als attractie gebruikt zal worden, mijn vraag is eerder, gaat een pony met zo'n rug een leven als echt 'paard' tegemoet, kan ie nog wel normaal functioneren, rennen, spelen met andere paarden?

Ik denk echt niet dat ze het zouden doen, als ze alles niet goed onderzocht hadden en als ze twijfelden of het de pony zelf kwaad zou kunnen doen. Zolang het dier nog normaal kan leven, zonder pijn, zie ik niet in waarom mensen er zo'n probleem van maken en meteen hun mening klaar hebben zonder het fijne ervan te weten. :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:19

Ze doen dit toch ook met Thumbelina?

Kan je een leuk slaatje uit slaan, uit zo'n gehandicapt paardje. Maargoed, zolang het paardje er verder geen last van heeft is het natuurlijk prima.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:51

ach wat appart zeg,
& idd zolang de pony geen last er van heeft
en voorderest een leuk leventje kan hebben in het toch super! :D
Ook erg leuk dat ze hem toch nog een kans hebben gegeven!

& die thumbelina ik had ervan gehoord maar nog nooit
echt goed gezien, maar wat is die klein zeg
Ziet er ook beetje vreemd uit, maar wel echt super lief om te zien :P

Nummus

Re: Gehandicapte Miniature Horse krijgt kans op nieuwe toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:56

Tja als ze niet zeker weten dat ie geen pijn heeft, en als ie zich niet normaal gaat kunnen gedragen als pony zijnde, dan is het natuurlijk jammer.

Maar wat weten wij daar vanaf de andere kant van de wereld nou van?

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:00

Nemurin schreef:
Tja als ze niet zeker weten dat ie geen pijn heeft, en als ie zich niet normaal gaat kunnen gedragen als pony zijnde, dan is het natuurlijk jammer.

Maar wat weten wij daar vanaf de andere kant van de wereld nou van?

ja daar heb je gelijk in

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:04

Hahaha Anouuk inmiddels in je hoofd van "Oh dat is Nemurin weer, die zegt steeds van WE WETEN HET NIET en dan heeft ze gelijk :("

:+

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 22:34

Ziet er uit als een karperrug. Als het dat is vliegen ze vaak gewoon bokkend en spelend zonder problemen de wei rond, alleen een zadel zal er niet echt op passen.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:29

Ik ken een paard met precies zo'n rug. Die wordt zelfs gereden. Heeft absoluut geen pijn en de rug lijkt er normaler uit te gaan zien met rijden. Het paard start nu M en er is nog nooit een jury die er wat van gezegd heeft. Het lijkt gewoon een wat korter paard met erg lange benen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:20

Het kan inderdaad een karperrug zijn, ik denk dat dit paardje anders niet meer kon lopen moest die daar een zwaar ongeval hebben gehad.
Tja ieder zijn mening, pro's en contra's...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:42

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic berichten gesplit. Fouten in de tekst kunnen via pb gemeld worden aan de nieuwsredactie of via TeM/pb aan de VN-mods :)

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 01:43

Goof schreef:
Waarom moet in Amerika altijd alles maar koste wat het kost gered worden?

Waarom is daar iets mis mee?! :\

"Hijs niet goed meer, laten we 'm naar de slager brengen" Nee das lekker..:n

Of al die honden en katten die ze redden van mishandeling in Animal Cops.. moeten ze maar gewoon af maken? Die verdienen geen 2e kans? :?

'Koste wat het kost' als het om paarden gaat ben ik ook zeker niet altijd mee eens! Ik zie genoeg op mijn werk waardoor ik spontaan tranen in mijn ogen krijg, geloof me.. Maar als het om een diertje zijn leven gaat in zo'n geval?? Als dit paardje gewoon een hartstikke vrolijk, lief beestje is, waarom zou je 'm niet nog een kans willen geven? Ja je moet kijken per individueel in zulke situaties. Een beest van 18 die ineens last van zijn rug of voeten krijgt en verder ook gewoon echt op is, nee dan zou ik inderdaad meer naar euthinasie kijken. Maar als je ook nagaat dat ze in Amerika snel een pijnstiller door hun eten krijgt, dan hebben ze helemaal geen pijn meer. "Das toch geen leven voor een paard als die elke dag een pijnstiller moet krijgen" .. Paardje wordt er niet anders van hoor. Zover hij weet heeft 'ie gewoon geen pijn meer. Waarom zou dat niet fijner voor 'm zijn? Tijdelijk moet het zeker zijn, er moet dus een oplossing komen, maar zo help je het beestje in de tussentijd, toch?

Nee een perfecte leven is het misschien niet, maar ik denk dat elk beest liever leeft dan maar afgemaakt wordt...

Zo hebben ze op mijn werk dit jaar een tweeling gehad... Jawel, 1 merrie, 2 veulens. Het is niet gezien voor ze geboren werden want de merrie werd drachtig verklaard en werd mooi dik (was al veels te dik) dus ja ging wel goed dachten ze. En toen, surprise :+ De ene normaal, de 2e natuurlijk veel kleiner en wat misvormed bolle hoofdje. Hij was ook wat zwak in het begin, en z'n broertje duwde hem vaak aan de kant als het om eten ging. Had je die ook maar afgemaakt? Want nee, het is niet natuurlijk. Merrie had in het begin ook wat moeite met ze allebei in de gaten houden. Was wel wat gestressed. Maar hij is nu half jaartje oud, harstikke gezond en sterk en goed eigenwijs.. en hij zal altijd waarschijnlijk aan de kleine kant blijven.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:03

Ik denk eienlijk dat het een dwerg is, ik heb er zelf ook eentje gehad en precies zelfde rug etc.
Wel blij voor dit mannetje en wat zal hem het boeien waar hij nu staat, zolang hij maar een fijn leventje krijgt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:05

en fijn voor het diertje..Hoelang wordt dat revalideren? Dus niet los rennen etc :). het inititief is natuurlijk harstikke goed alleen als je bij mensen met een rug operatie en het herstel gaat kijken vraag ik me af of dat het waard is..

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:19

Vind ik wel randie, hij is nog harstikke jong en heeft de kans op een goed leventje dus zie geen bezwaren.
Wel is het zo dat dwergjes vaak allerlei afwijkingen hebben, zoals hart en longproblemen, hoop dat ze dat neit onderschatten.
mijn kleintje is slechts 7 maanden geworden, mis hem nog iedere dag, (hersenbloeding) dwergjes hebben vaak ook een bijzonder karakter maar als er een mogelijkheid was geweest om hem te opereren had ik dat zeker gedaan.

piey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 02:35

Als hij geen last heeft van die boggel dan is het natuurlijk super dat ie op deze manier toch nog een leuk leven krijgt. En wat kan het hem schelen dat ie als mascotte wordt gebruikt... ;)

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:08

Nemurin schreef:
Hahaha Anouuk inmiddels in je hoofd van "Oh dat is Nemurin weer, die zegt steeds van WE WETEN HET NIET en dan heeft ze gelijk :("

:+

oh nee ze heeft me door hahahaha _O-
maarja idd we weten het niet,
DUS ja nu komt het.. laten we maar gewoon hopen dat ze geen pijn hebben! :D

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:09

piey schreef:
Als hij geen last heeft van die boggel dan is het natuurlijk super dat ie op deze manier toch nog een leuk leven krijgt. En wat kan het hem schelen dat ie als mascotte wordt gebruikt... ;)

:j