Partij voor de Dieren boos over verloting van pony op manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:05

Cayenne schreef:

Nu zou ik serieus voor de €500,- gaan :+ zoveel lijkt me die pony ook niet waard te zijn. De manege zou er nog wel winst uit kunnen halen.

Verder moeten mensen het zelf weten of ze een lotje voor een loterij kopen je kunt ze toch niet tegenhouden. En goedkopen pony's kopen is tegenwoordig ook niet zo moeilijk met wat speurwerk kom je er nog wel gratis tegen of voor de slachtprijs. Er zullen toch altijd mensen zijn die iets kopen zonder erbij na te denken.

VillaNeusjes

Re: Partij voor de Dieren boos over verloting van pony op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:10

wat ik jammer vind is dat in het artikel handelaren ook in een zwart daglicht gezet worden. terwijl er best goeie handelaren rondlopen word er enkel gesproken over hoe slecht het wel niet zou zijn dat die pony bij een handelaar terecht komt. dat vind ik jammer. ik zou liever zien dat die pony bij een goede handelaar terecht kwam dan bij een penny meisje

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:11

Waar lezen jullie toch dat de cheque inwisselbaar zou zijn voor 500 euro?! De cheque heeft een waarde van 500 euro, als je hem inwisselt tegen de pony. Zoals ik al eerder schreef acht ik de kans uitermate klein dat de cheque ook voor geld is in te wisselen. Waarschijnlijk staan er van die kleine lettertjes op;
"niet inwisselbaar tegen contanten"!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:12

Mindim schreef:
Ik eet nooit rollade en koop er in de winkel ook niet een, maar win je er een op de bingo van de voetbalclub, neem je hem toch mee naar huis.

Als je ook het geld kan krijgen? Dat is dan toch gewoon je eigen keuze?

xPaardengek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:13

Shadow0 schreef:
Lauralco schreef:
Iedereen kan op die open dag een lot kopen, dus ook mensen die weinig verstand hebben van paarden.

Elke gek kan op elk moment van de dag een paard kopen, dus wat is het probleem?

Maar dan kun je het wel een beetje te voorkomen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:13

Een dier verloten is tegen de wet, klaar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:14

ElCid schreef:
Zoals ik al eerder schreef acht ik de kans uitermate klein dat de cheque ook voor geld is in te wisselen. Waarschijnlijk staan er van die kleine lettertjes op;

Aannames. En niet waarschijnlijk als je de tekst leest. ("De werkgroep roept de winnaar daarom op de cheque in geld uit te laten betalen in plaats van in te ruilen voor een pony.") Blijkbaar is dat dus een optie.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:15

ElCid schreef:
Waar lezen jullie toch dat de cheque inwisselbaar zou zijn voor 500 euro?! De cheque heeft een waarde van 500 euro, als je hem inwisselt tegen de pony. Zoals ik al eerder schreef acht ik de kans uitermate klein dat de cheque ook voor geld is in te wisselen. Waarschijnlijk staan er van die kleine lettertjes op;

Nee hoor, de cheque is wel degelijk inwisselbaar tegen geld, dat is ook al meerdere jaren gebeurd ;)

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:16

ik kocht ook lootjes voorgaande jaren, als jouw lot wordt getrokken kun je de pony nemen of je kunt laten bieden, dan kan iedereen in de zaal bieden, het geld wat de pony opbrengt is dan voor jou
het is al weer wat jaren terug dat ik geweest ben
je koopt smorgens de lootjes (bang dat er niets overblijft) en moet vervolgens de hele dag wachten,
dit houdt mij tegen om te gaan, beetje hele dag rondhangen of eventueel heen en weer rijden.... het is een grappig systeem, je prikt blind een nummer, en betaald achteraf, prik je 100, dan kost een lot 10 euro, prik je 1 dan een cent.
tot nu toe keurige d/e pony's met papier
ik zie het probleem niet zo, de halve wereld koopt zn pony via marktplaats, en verkoopt, we fokken veulens die we op internet zetten en de meeste checken de eigenaar niet
ik zou het paardje heel blij in ontvangst nemen, hup mee naar huis maar aangezien ik er al drie heb.......zou ik het eerlijk gezegd misschien zelf verhandelen
heeft de winnaar geen geld dan neemt die het geldbedrag
en win je als penny meisje, tsja dan moet je als ouders sterk in je schoenen staan, maar je bent als ouders de baas lijkt mij!
zet het welkome geld op een spaarrekening tot je dochter oud en wijs genoeg is om het zelf te kunnen.
overigens kreeg ik op mn 13e ook een paard losgepeuterd bij mijn grootouders,zonder kennis van zalken, was ook een penny meisje!vonden mijn ouders niet grappig
maar heb 25 jaar later dit paard nog steeds!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:17

De manege doet dit al jaren. Volgens mij is het tot nu toe ieder jaar nog goed gegaan.
Ik ken er verschillende ponies van, leuke diertjes vaak hoor.
Ik heb er geen problemen mee.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:21

sparretje schreef:
ElCid schreef:

Nee hoor, de cheque is wel degelijk inwisselbaar tegen geld, dat is ook al meerdere jaren gebeurd ;)

Als dat inderdaad zo is dan veranderd dat de zaak, al lees ik hier boven dat als je de pony niet wil je hem dan weer aan de hoogste bieder ter plekke kan/ moet doorverkopen en dan het geld ervoor in je zak kan steken. Dat maakt het weer een stuk dubieuzer.

Maar ik vind het hoe dan ook geen goede zaak dat een dier, op welke manier dan ook als prijs wordt aangeboden.
Zelf op de markt of waar dan ook een paard/ pony kopen is toch een ander verhaal, waar de meeste mensen beter voorbereid aan zullen beginnen.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 06-09-09 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:22

oja, je wint niet de pony maar de cheque van 500 euro en daarmee koop de de pony, of niet, of er komt een veiling, wel slim om de wet te omzeilen!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:23

ikwa schreef:
oja, je wint niet de pony maar de cheque van 500 euro en daarmee koop de de pony, of niet, of er komt een veiling, wel slim om de wet te omzeilen!

Inderdaad!

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:20

Vroeger wilde ik ook altijd een pony winnen, maar is nooit gelukt :(

Maar ik vind dat dit soort dingen ook verboden moet zijn. Je weet idd nooit waar het beestje terecht komt. Als mijn kinderen een pony zouden winnen, zou het geen probleem zijn. Moet ik alleen wat meer gaan werken om de pensionkosten te kunnen betalen. En dan maar minder op vakantie hoor.
Maar andere kinderen uit de les....hmmm, denk niet dat alle ouders genoeg van de verzorging afweten.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:48

Of iemand nu wel of niet zomaar een pony kan kopen, ik vind dat een manege er toch boven zou moeten staan
om zoiets aan te moedigen. Ze zouden toch juist een voorbeeld functie moeten vervullen als het gaat om
impulsieve aankopen van dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:58

Na de goudvissenkom komen nu de pony's aan de beurt.
Ongelofelijk hoe dom de mensen bij de PVVD zijn en dat zijn dan de vertegenwoordigers van een aantal Nederlanders!

Ja, een pony kan verhandeld worden? De handelaren moeten toch ook leven?

En dan vooral dit citaat:
'Tenslotte vindt de Partij voor de Dieren Noord-Holland Noord het verloten van dieren onethisch. Het dier wordt zo gereduceerd tot een ding.'

Ik wil niet heel vervelend doen maar volgens de wet is een dier ook een ding.

Ik ben benieuwd of de PVVD ook weleens een paard in het echt gezien heeft. Of kennen ze zo'n beest alleen maar uit de Penny en zijn ze in die fase blijven hangen??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:59

HET IS DE WET! Als de PVDD er niks aan doet, dan doet de AID of de dierenbescherming het wel! En volgens de wet is een dier geen ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:02

Volgens mij heeft deze slimme manege gewoon een maas in de wet gevonden.

Ik heb liever dat een shet verloot wordt dan in de salami eindigt. Imo is verloten helemaal niet zo'n ramp, zeker niet als de manege daadwerkelijk begeleiding geeft.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:07

Het probleem zit hem in het feit dat penny meisjes de cheque/hun eerste pony winnen, ga daar maar eens aanstaan als ouders: je kind wint zijn droom pony (want dat is het natuurlijk meteen) en jij zegt dan als ouder: nee, neem het geld maar.
:D ja hoor. Dat levert een flink trauma op.

Geheel met de Partij voor de Dieren eens: geen verloting van een pony. Belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:09

Shadow0 schreef:
Mindim schreef:
Ik eet nooit rollade en koop er in de winkel ook niet een, maar win je er een op de bingo van de voetbalclub, neem je hem toch mee naar huis.

Als je ook het geld kan krijgen? Dat is dan toch gewoon je eigen keuze?

Ik heb nog nooit gehoord dat ik de waarde van het vleespakket in contanten mee naar huis kan nemen ;)

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:10

Ik kan een hoop andere situaties verzinnen waar de pvdd zich beter boos om kan maken :+ !

Vind dit gezeik om niks, als kind was het mijn droomwens om op deze manier een pony te winnen. En dan nog als je niks met paarden hebt dan zal er best wel een oplossing zijn. Kan me niet voorstellen dat de manege daar niet over na gedacht heeft.
Denk juist dat deze loting mensen trekt die echt wat met paarden hebben en dat er ook best een voorlichting van de manege uit is. Zo niet dan gooit de manege zijn goede naam ten grabbel en geloof me dat willen ze echt niet. Je weet ook van te voren wat de prijs is dus als je het niet zit zitten dan doe je toch niet mee..!

Ik heb liever dat ze dierenwinkels eens harder aanpakken, want ook daar kan iedere gek een dier kopen en die beestjes komen vaker niet dan wel goed terecht.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:11

[quote="Niels"]Na de goudvissenkom komen nu de pony's aan de beurt.
Ongelofelijk hoe dom de mensen bij de PVVD zijn en dat zijn dan de vertegenwoordigers van een aantal Nederlanders!
quote]

Goudvissen komen zijn toch ook bewezen geen pretje :o?
Dat ze zich misschien ook met andere zaken bezig moeten houden neemt niet weg dat het goed is dat teminste
iemand er aandacht voor heeft.
Maar dat terzijde.

Verder: Daar heb je ook nog een goed punt Janouk. Als ouders zou ik hier inderdaad niet blij mee zijn!

@ miss nadine: ik reed ooit ook op een manege, maar mijn ouders hebben geen verstand van paarden. En zo gaat het ook
bij veel andere ruitertjes. Daarom zijn maneges er juist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:12

jilleroo schreef:
wat ik jammer vind is dat in het artikel handelaren ook in een zwart daglicht gezet worden. terwijl er best goeie handelaren rondlopen word er enkel gesproken over hoe slecht het wel niet zou zijn dat die pony bij een handelaar terecht komt. dat vind ik jammer. ik zou liever zien dat die pony bij een goede handelaar terecht kwam dan bij een penny meisje

Wij zijn niet de genen die de handelaren in een slecht daglicht zetten hoor. Het zijn de slechte handelaren die het voor de goeien verprutsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:15

Niels schreef:
Na de goudvissenkom komen nu de pony's aan de beurt.

Ja, een pony kan verhandeld worden? De handelaren moeten toch ook leven?

En dan vooral dit citaat:
'Tenslotte vindt de Partij voor de Dieren Noord-Holland Noord het verloten van dieren onethisch. Het dier wordt zo gereduceerd tot een ding.'

Ik wil niet heel vervelend doen maar volgens de wet is een dier ook een ding.

Ik ben benieuwd of de PVVD ook weleens een paard in het echt gezien heeft. Of kennen ze zo'n beest alleen maar uit de Penny en zijn ze in die fase blijven hangen??

Het is ook altijd wat he, reageren PvdD en dierenbescherming, aid en dergelijke instanties, niet op dit soort dingen zitten we te zeuren en laten ze wel van zich horen is het ook niet goed.
Maar het is heel simpel, het mag niet volgens de wet! Klaar. Dat ze het via mazen doen, is niet netjes en zeker niet representatief voor een bedrijf. Bij een bedrijf dat zo de wet omzeilt, vertrouw ik voor de rest ook niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:16

Partij van de Dieren is een partij van tijdverspilling. Op iedere manege is wel een pony te koop van 500 euro.

Tjonge wàt belachelijk.

Hier op bokt ook maar geen paardenadvertenties meer? Stel je voor dat er iemand reageert die de kosten niet kan overzien _O-