Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Woest schreef:Aan de ene kant ga ik er mee eens, dit is géén leven voor een pony.
Anderszijds heb ik nog nooit magere en verminkte kermis pony's tegengekomen. Ze zijn altijd mooi dik, lekker op gewicht.
Je moet je niet laten misleiden dat omdat ze er een beetje sukkelig bijstaan, ze daarom ook doodziek zijn ect.
Elisa2 schreef:Nou dat ben ik niet met je eens,op de kermis is het toch heel anders en op een hele andere manier.De pony"s zouden op z'n minst in een wei/paddock moeten staan de overige tijd.Dit is geen leven voor ze.Goed dat er actie word gevoerd!!! als mensen willen rijden dan gaan ze maar naar manege's.
Marjoow schreef:En hoe komen jullie hier dan bij? zelf op een manege gereden?
Enne, jullie weten ook dat Leuven in Belgie ligt?
Hoeveel maneges heb jij gezien? 1 zeker?
Hoeveel kermissen heb jij gezien? ook maar 1?
Hier in Hoogland, zijn er zometeen dorpsfeesten, daar zorgt manege Groenendaal voor ponyritjes.
Dus, men pakt pony's mee. Men zet ze neer, laat ze een dag lopen. En wat zegt de begeleider daarna? Gaan jullie nog maar even rijden. Ofterwijl, meiden lopen een hele dag met pony's die weer kinderen op hun rug nemen, en gaan daarna nog even een rondje galop doen over het veld.
Combinatie manege/kermis/evenement waar het dus FOUT gaat.
En waar zie ik dat wel niet meer? Op onze kermis zijn er geen ponyritjes. In Amersfoort ook niet.
Als wij met de manege iets organiseren, we hadden een paar jaar terug een dag van Polisdirect ofzo, hadden we ook ponyritjes, pony's lopen een kwartier en worden daarna omgewisseld. Teugels aan de neusriem vastgemaakt, dikkere kindjes gaan op de grotere pony's, dunnere mogen op de kleinere.
Combinatie manege/evenement waar het dus wel GOED gaat.
Overal zitten rotte appels. Bij kermissen, bij manege's. Maar gelukkig zijn er ook nog zat goede.