Floor Vos en Jacob Pepping tot elkaar veroordeeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:04

CGJ12 schreef:
Sinelia schreef:
Nee, ze mag er over beschikken tot Jacob een koper heeft.

citaat: Voorlopig, want zodra zich een koper meldt voor het paard, en het dier wordt met instemming van Pepping [u]én Vos verkocht, dan gaan niet alleen Vos en Tornax P uit elkaar, maar scheiden ook definitief de wegen van Pepping en Vos.[/u]

Er staat toch echt "Pepping en Vos" ........

Ja, dat staat er, maar ik denk dat Vos geen keus dan akkoord te gaan. We zien wel.

(ik ken beide, heb daar jaren op stal gestaan. Dat scheelt denk ik. Verder laat is me daar niet overuit op een openbaar forum. Ben wel blij dat ik daar weg ben.)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:06

De vraag is: is er uberhaupt wel wat op papier gezet?
En wie heeft dat beoordeeld voordat ze er een handtekening onder zetten.
Want op deze manier, kan hij zijn EIGEN paard dus niet eens verkopen, al kan hij er een half miljoen voor krijgen, omdat ze amazone het er niet mee eens is...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:07

Sinelia schreef:
CGJ12 schreef:
Er staat toch echt "Pepping en Vos" ........
Ja, dat staat er, maar ik denk dat Vos geen keus dan akkoord te gaan. We zien wel.

Maar waaróm denk je dat dan?

Een rechter zegt A, en niet B.
Dan kun je toch niet gewoon B doen?
We leven niet in een bananrepubliek toch?
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 02-09-09 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:09

Nee, wij leven niet in bananenrepubliek maar Pepping wel.

Geloof mij, als het bij pepping niet goedschiks kan dan wel kwaadschiks en helaas weet ik uit eerste hand hoever hij kan gaan.

Ik denk ook niet dat hij paard zonder toestemming zal verkopen, maar hij kan wel zorgen op zijn manier dat Vos akkoors moet gaan.
Laatst bijgewerkt door Bo_Y op 02-09-09 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:09

Liezel1 schreef:
Want op deze manier, kan hij zijn EIGEN paard dus niet eens verkopen, al kan hij er een half miljoen voor krijgen, omdat ze amazone het er niet mee eens is...

Sterker nog:
Als Tornaxs een 2e Totilas wordt kan ie hem ook niet verkopen voor 5 miljoen..... of 50 miljoen.
Floor wint liever Goud in Londen denk ik. Dat geldt voor elke serieuze topsporter.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:10

Sinelia schreef:
Geloof mij, als het bij pepping niet goedschiks kan dan wel kwaadschiks

In dat geval blijf ik P2000 goed volgen, en de kranten ook.......... :P

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:11

CGJ12 schreef:
Sinelia schreef:
Geloof mij, als het bij pepping niet goedschiks kan dan wel kwaadschiks

In dat geval blijf ik P2000 goed volgen, en de kranten ook.......... :P

doe dat maar.

Ik doe het zelfde!

blijft dat het sneu is voor Floor, want ze heeft echt talent en dat paard ook.

(maar een waarschuwd mens telt voor twee toch?)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:12

De eigenaar is dus de grote verliezer. Toch raar dat het zo kan gaan.
Ik had er al nooit behoefte aan om een paard voor een ander te gaan rijden, maar je kan je paard dus ook beter niet door een ander laten uitbrengen...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:12

Eigendom is het meest omvattende recht dat een persoon op een zaak kan hebben.
Art. 5:1 eerste lid Burgerlijk Wetboek.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:14

Liezel1 schreef:

ja en degene die de feitelijke macht en dagelijkse verzorging heeft is de eigenaar.

Dus dat zou de Vos zijn.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:16

Sinelia schreef:
Liezel1 schreef:

ja en degene die de feitelijke macht en dagelijkse verzorging heeft is de eigenaar.

Dus dat zou de Vos zijn.

Nope, zij is bezitter:

Bezit is in het Nederlands vermogensrecht het houden van een goed voor zichzelf (art. 107 eerste lid, Burgerlijk Wetboek Boek 3 (BW 3)). Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is.

Bo_Y

Re: Floor Vos en Jacob Pepping tot elkaar veroordeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:23

Je hebt gelijk inderdaad.

Ik ben in de war. Als je bij derdeb=nbescherming gaat kijken, kan ze door de derde aangemerkt worden als eigenaar omdat ze daar alle schijn van heeft.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:25

Maar wie heeft de brokken betaald die Tornax eet? en wie heeft de ijzers, wormenkuren etc betaald?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:27

Liezel1 schreef:
Maar wie heeft de brokken betaald die Tornax eet? en wie heeft de ijzers, wormenkuren etc betaald?

Pepping!

Die heeft het geld.

Maar dat kan die derde dan niet weten. Het lijkt op stal feitelijk zo dat Vos eigenaar is. Toen ze net op stal waren duurde het ook even voor we in de gaten hadden dat die paarden ze reed helemaal niet van haar waren. Ze heeft ook het paspoort.
Laatst bijgewerkt door Bo_Y op 02-09-09 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:27

Bah wat een rotsituatie. Hoe kan Floor nou fijn dat paard gaan trainen en uitbrengen als de band met de eigenaar zo slecht is? Dat komt het plezier en de prestaties echt niet ten goede.
Ik kan me voorstellen dat ze hier vanaf wil. Of ze probeert hem zelf te kopen of ze zoekt snel een koper vermoed ik. Je kan niet presteren onder zoveel stress en haat en nijd.

Wie het beste af is? Geen van beide denk ik. Misschien dan nog Pepping, hij krijgt zijn zin want het paard wordt verkocht. Pepping kan altijd chanteren en haar het leven zuur maken daar zodat ze niet fijn kan trainen en zodoende alsnog een soort gedwongen wordt om tot verkoop over te gaan.

Zo zie je maar weer dat je altijd het beste af bent als het dier van jezelf is. Ik doe het in ieder geval niet meer. En als ik ooit mijn paard door iemand laat rijden (lijkt me stug maar goed) dan komen er betere afspraken dan dit op papier.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:28

Ik zie trouwens wel een uitweg voor Pepping hoe hij 100% legaal kan beletten dat Vos nog wedstrijden rijdt........

Zo kan hij eventueel zelfs een schorsing voor jaren veroorzaken.
Maar erg netjes is dat niet. Zachtjes uitgedrukt.......

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:30

Suzanne, de vraag is of Pepping er beter van wordt om Vos dwars te zitten. Geen training of wedstrijdprestaties kunnen de waarde van het paard drukken. en dat zou betekenen dat híj er ook minder aan overhoudt.....

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:30

CGJ12 schreef:
Ik zie trouwens wel een uitweg voor Pepping hoe hij 100% legaal kan beletten dat Vos nog wedstrijden rijdt........

:oo Oeh, da's wel heel slecht bedacht van je! :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:33

CGJ, waar komen die slechte gedachtes vandaan??? :+

Hm ja als het paard niet meer getraind wordt is hij ook minder waard, dat is zo.
En nu verkopen levert ook niet veel op omdat mensen dit nu weten...
Jee wat een rotsituatie zeg.
Dan maar bijleggen en doorgaan, maar goed dan wil Floor niet meer verkopen misschien.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:33

Roxx schreef:
CGJ12 schreef:

:oo Oeh, da's wel heel slecht bedacht van je! :P

Niet toegediend als doping, maar als uitermate diervriendelijk "medicament" natuurlijk... O:)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:34

even achtergrond info. Het maakt Pepping niet uit of hij er beter van wordt. Die man heeft zoveel geld, dat wil je niet weten. En Floor is al de zoveelste waarmee hij op deze manier uitelkaar gaat.

Dingen gaan op jacobs manier of ze gaan niet, helaas maar waar.

Verder zijn de Vosjes gewaarschuwd voor jacob. er is tegen hen gezegt alles goed op papier te laten zetten en niet te afhankelijk van jacob te worden, maar toen wilde ze niet luisteren. In die tijd wilde jacob alles en trok om de haverklap de portemenee en het was voor floor een uitgelezen kans.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:37

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:40

Ik ken beide niet maar als je een paard voor een ander gaat rijden en deze betaalt de kosten dan moet je, ondanks dat je er ver mee denkt te komen toch ook meedenken met de eigenaar en het zal Floor en haar moeder de afgelopen jaren toch echt wel duidelijk geworden zijn dat het een goed beest was, nou, dan had je hem zelf moeten kopen toen hij nog L of M liep, maar niet nu gaan miepen omdat je een kans maakt om bij de junioren te scoren terwijl iemand anders de kosten betaald, ookal is het niet zo'n prettige man als sommige zeggen, veel ruiters zouden deze afspraken willen hebben, omgerekend 100.000 euro voor een aantal jaren een dier rijden naar een bepaald niveau.
Floor moet bij verkoop weer overnieuw beginnen en dat zal ma wel niet leuk vinden want dan ben je weer uit de picture en tegen de tijd dat ze weer op niveau is, zal ze waarschijnlijk Grand-Prix moeten rijden om aan de top te komen i.v.m haar leeftijd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:07

Sinelia schreef:
even achtergrond info. Het maakt Pepping niet uit of hij er beter van wordt. Die man heeft zoveel geld, dat wil je niet weten. En Floor is al de zoveelste waarmee hij op deze manier uitelkaar gaat.

Dingen gaan op jacobs manier of ze gaan niet, helaas maar waar.

Verder zijn de Vosjes gewaarschuwd voor jacob. er is tegen hen gezegt alles goed op papier te laten zetten en niet te afhankelijk van jacob te worden, maar toen wilde ze niet luisteren. In die tijd wilde jacob alles en trok om de haverklap de portemenee en het was voor floor een uitgelezen kans.

Ik vind dat jij erg vervelend bezig bent met je constante hintjes. Hoe de man in kwestie werkelijk is, heeft hier niks mee te maken, hij heeft gewoon zijn rechten. Dus houd er mee op, wil je?

Raar verhaal. Ik heb niet alles tot op het laatste gevolgd, maar de uitspraak intrigeerd me wel. Op deze manier kan de eigenaar, Pepping dus, niet eens met het paard doen wat hij wil. Het paard kost hem nu alleen maar geld en Floor kan lekker haar rondjes hobbelen. Ik kan me voorstellen dat hij nu een keer geld wil zien, want het is duidelijk dat hij het niet alleen voor de hobby doet. Het paard brengt nu meer op dan ooit gedacht en hij is verder gekomen dan gedacht, daar heeft Floor aan meegewerkt, maar de eigenaar mag daar toch best wat van terug zien? Ik vind eerlijk gezegt dat ze zich belachelijk gedraagt, de eigenaar heeft haar verdomme een paard ter beschikking gesteld, ze zou hem op haar knieën moeten danken dat ze zo lang nog door heeft mogen gaan.

Als ik Floor was zou ik gewoon inschikken en dus of zelf het paard kopen of kijken of er de mogelijkheid is het paard door te rijden als het verkocht word naar iemand anders.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:25

er was al een koper gesignaleerd die het paard vlgs welingelichte bronnen wilde kopen voor Vos, maar dit is (door niet te noemen relevante zaken) afgeketst en nu wil Pepping het paard niet meer aan deze aspirant-koper verkopen. Ook voor Vos zal het dus moeilijk worden om het paard te kopen want daar zal Pepping dan weer moeilijk over gaan doen denk ik.... tjonge jonge wat een regeling zeg en dat terwijl die mensen nu waarschijnlijk echt niet meer door een deur kunnen.....