‘Zo lang Totilas sport, wordt er niet gedekt’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:20

Beaux schreef:
Maar ja dat is, behalve dan het torenhoge dekgeld, bij elke goedgekeurde hengst zo. Je weet nooit of het echt vaderdieren zijn vantevoren.

Maar die beginnen dan meestal ook op 600 euro ;) en dan durf ik een gokje wel te wagen. Die stijgen in prijs naarmate de kwaliteit van de nakomelingen toeneemt én uiteraard ook natuurlijk ook naar aanleiding van de sportprestaties.

Bij dit paard zijn de verwachtingen vooraf waarschijnlijk zo hoog, dat ik het wel formidabel zou vinden als hij dit daadwerkelijk kan waarmaken. Ik moet het nog zien...

Vala

Re: ‘Zo lang Totilas sport, wordt er niet gedekt’

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:23

Dat is ook zo. Ik ook.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:51

Feit is wel dat hij uit een goede merriestam komt waar doorgaans prima paarden uit komen. Dit telt toch ook mee hoor, ik zou het gokje wel aandurven maarja ik heb een fries (zou ook een stunt zijn :j , doen we direct wat aan het inteeltprobleem....)

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:56

BKS schreef:
Feit is wel dat hij uit een goede merriestam komt waar doorgaans prima paarden uit komen. Dit telt toch ook mee hoor, ik zou het gokje wel aandurven maarja ik heb een fries (zou ook een stunt zijn :j , doen we direct wat aan het inteeltprobleem....)

Idd een héle goeie merriestam. :j Wij hebben er een merrie uit, super mooie van Numero Uno.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:58

Ik denk misschien dat het gevaar wel is dat er merries aangeboden worden die qua type niet geschikt zijn voor Totilas. Dat gaan ze natuurlijk voor proberen te zijn met een prijskaartje maar of je daar alles mee uitsellecteerd blijft de vraag.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:15

Elbrich schreef:
Ja klopt idd, :j KWPN stamboek is wel een foutjes zoeker zeg! Toen wouden ze hem niet eens opnemen
en nu willen ze hem maar wat graag opnemen. :?

Geef eens een bewijs dat dat klopt?
Hij is nooit aangeboden op de hengstenkeuring, dat wordt blijkbaar verzonnen door mensen die van alles verzinnen om een stamboek wat succes heeft maar onderuit te kunnen halen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 21:33

Wat een onzin. Een jong paard wordt geacepteerd op wat er van verwacht wordt. Soms hebben ze de juiste, soms keuren ze iets ggk, wat achteraf enorm tegenvalt en soms sturen de goede naar huis. Dat zal bij elk stamboek gebeuren.. Zoals ze dat onderkennen zie ik het probleem er niet van.

En wat betreft Toot, op de HK is hij iig nóóit geweest maar ik wil gerust nog eens door het boekje van toen doorbladeren... :)

En ookal was hij wel aangeboden en eruit geknikkerd..Boeiuh.. Hij is nu erkend, er wordt nu voorlopig niet gedekt. Klaar.. Wat valt er nog te argumenteren over dekgelden, wanneer hij wel/niet is aangeboden, wel/niet eruit is geknikkerd?

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:58

Dus een zinloos topic.....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:17

Ja idd... als er niets meer te beargumenteren is kan het topic net zo goed op slot.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 10:53

Dat vind ik ook onzin. Dit staat op nieuws, dus een nieuwsartikel ;) Op F-AM loopt er ook een topic over Toot en wat ie al dan niet gaat brengen.

Bovendien is dit mijn mening, als jullie een andere mening zijn toegedaan dan geef je die :) Anders valt er sowieso niks te discusseren :D

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:41

jannie86 schreef:
even offtopic, ik begreep nooit waarom edward een zwarte jas aan had ipv die blauwe met oranje kraag, maar nu gaat er eindelijk een lichtje branden :)*

Het is je waarschijnlijk ontgaan dat er een Moorlands embleem opzit. :+

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:13

ook dat :P