Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:42

@Fortuna22 Jij hebt je duidelijk niet verdiept in het talentenplan, anders wist je dat er wel degelijk geld gaat naar trainingen van de "gewone man". Het talentenplan bestaat uit verschillende lagen waarbij alleen de top het meest in het oog springt, maar dat wil niet zeggen dat er verder niets gebeurt.
Dat zij geld stoppen in de ontwikkeling van talent is juist fantastisch, mede daardoor kunnen we de komende jaren verzekerd zijn van de doorstroom van enorm goede jonge combinaties naar de senioren, zoals bij de springruiters ook al gebeurd is.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:44

De Rabo stopt geen geld in talent.
De Rabo stopt geld in kinderen waarvan ze verwachten dat die op latere leeftijd in de top meedraaien.

En dat is iets héél anders........ ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:47

CGJ12 schreef:
De Rabo stopt geen geld in talent.
De Rabo stopt geld in kinderen waarvan ze verwachten dat die op latere leeftijd in de top meedraaien.

En dat is iets héél anders........ ;)

En het paardenbedrijf van papa overnemen en al hun geldzaakjes bij de Rabo gaan regelen :j.

Armanie

ik snap wel dat die andere hem wil verkopen, die man heeft misschien niets met paarden, en kan nu veel geld krijgen door hem te verkopen. dus waarom niet? ;)

aaan de ene kant kun je ook bekijken als Adelinde hem verkoopt, als ze parzival verkoopt krijgt ze veel geld, hiervan kan ze een manege ofzo laten bouwen en nog veel meer dingen.
Parzival is ook niet meer de jongste volgens mij?

bulck

vanitymay schreef:
janderegelaa schreef:
Als Adelinde wijs is dan verkoopt ze haar deel ook. Als hij volgens de geruchten 2 miljoen waard is dan koopt ze voor haar deel een stal vol goede paarden terug. Maar dat is het probleem bij de meeste vrouwen, emotie.... :n

Ik kan me zo voorstellen dat het haar nog niet eens om de emoties gaat. Ze wil hem best in de toekomst kwijt, maar na een hele tijd van training gaat het nu eindelijk iets opleveren en maakt ze kans op ook bijvoorbeeld een gouden plak op de OS. Een gewonnen wedstrijd en haar paard is weg, zo kom je natuurlijk nooit ergens!

Maar dat is voorspellen e ;-)
Tuurlijk in de vorm zoals vandaag is dat een mogelijkheid, enkel liggen de OS nog wel 3 jaar verder.
Ze beschikt niet over sponsoren, dus veronderstel dat de mede-eigenaren ook wel investeren in dit paard (wedstrijden zijn namelijk niet gratis op dit niveau)
En als je een niet te misslaan aanbod krijgt, is het logisch dat ze willen beuren. voor hetzelfde geld ligt het dier morgen dood op stal of raakt het geblesseerd.
En verkopen na de OS? Dan heeft hij de leeftijd niet meer om voor dergelijke bedragen te vertrekken, want dan blijft het wel een ruin.

Dus Jan heeft wel een punt, mss wat weining genuanceerd, maar ik denk er eveneens zo over. (mss denken mannen anders?)
Emoties komen er zeker altijd aan te pas, maar ze heeft ook al veel aan dit paard te danken, het kan voor haar een opstap zijn naar mss nog iets mooier. Haar droom is toch de paardenwereld en dan heb je geld nodig en talent.
Dat laatste heeft ze bewezen. Maar bon het is zowieso een moeilijke situatie, waar hopelijk een gepaste oplossing aan geboden wordt.
Het zal op sportief vlak wel een gemis zijn.

gabriel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:49

Doorstroom van talenten als van de Vleuten.
Alsof die er niet komen zonder de rabobank.
Die ruiters hebben alles, maar dan ook echt alles al mee.
daar hoeft de rabobank zich niet mee te bemoeien.

Dat ze maar eens geld in nuttige dingen stoppen, zoals het behouden van dit paard.
Of echt op een manege gaan schouten.
Niet schouten in al de top met al paarden van een ton onder het zadel.
Zinloos geld weg gooien.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:52

gabriel2004 schreef:

Dat ze maar eens geld in nuttige dingen stoppen, zoals het behouden van dit paard.
Zinloos geld weg gooien.

op een manege scouten???? datheeft denk ik weinig zin
het Rabotalenteplan vind ik echt goed, heb der zelf aan mee gedaan. ze kijken dan naar Z en ZZ ruiters, die mogelijk talent hebben en deze gaan ze dan ondersteunen

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:52

De eigenaar wil het paard al heel lang verkopen, al voor hij ooit GP liep. Als Adelinde slim was geweest had ze het paard toen helemaal gekocht, was hij nog lang niet zo duur als nu.
Het paard heeft de mede-eigenaar ook veel geld gekost en hij krijgt er uiteindelijk nu niets voor. Klopt natuurlijk ook niet. Hij wil verkopen dan moet hij kunnen verkopen. Sjef weet toch altijd alles te regelen, dan regelt hij maar een sponsor die de heer K. uitkoopt. Iets wat Adelinde zelf wellicht ook allang had kunnen doen. Ze weet al heel lang dat hij wil verkopen en ook dat zij zelf het paard niet kwijt wilt. Op deze manier krijg je straks hetzelfde verhaal als met Floor Vos, komen zeo ok bij de rechtbank uit.

Waarom hebben wij toch nooit dit soort gedoe met onze ruiters... ohh ja we laten ze ook niet door Nederlanders rijden.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:54

[quote="Fifill"]Kom op heren van het grote geld, help nu eens een ruiter en paard met heel veel talent

Klinkt gemakkelijk, wie investeert er een miljoen in een paard wat misschien nog een paar jaar meekan maar misschien ook wel morgen kreupel staat of koliek krijgt!
De beste investering is nu het paard verkopen en dan een binnenbak bouwen, een auto en een heel goed nieuw jong paard kopen! Dan kan ze later helemaal zelf beslissen of ze verkoopt of niet!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:55

Insider schreef:
De eigenaar wil het paard al heel lang verkopen, al voor hij ooit GP liep. Als Adelinde slim was geweest had ze het paard toen helemaal gekocht, was hij nog lang niet zo duur als nu.
Het paard heeft de mede-eigenaar ook veel geld gekost en hij krijgt er uiteindelijk nu niets voor. Klopt natuurlijk ook niet. Hij wil verkopen dan moet hij kunnen verkopen. Sjef weet toch altijd alles te regelen, dan regelt hij maar een sponsor die de heer K. uitkoopt. Iets wat Adelinde zelf wellicht ook allang had kunnen doen. Ze weet al heel lang dat hij wil verkopen en ook dat zij zelf het paard niet kwijt wilt. Op deze manier krijg je straks hetzelfde verhaal als met Floor Vos, komen zeo ok bij de rechtbank uit.

Waarom hebben wij toch nooit dit soort gedoe met onze ruiters... ohh ja we laten ze ook niet door Nederlanders rijden.

Met alle respect, maar ik denk dat 'jullie' momenteel wel iets meer gedoe hebben dan een toppaard dat door veel te winnen nu veel geld waard is. ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:00

bulck schreef:
(mss denken mannen anders?)

Klein understatement. :+
Maar ik, als vrouw, zou ook verkopen voor 2 miljoen!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:01

KarinvdM schreef:
bulck schreef:
(mss denken mannen anders?)

Klein understatement. :+
Maar ik, als vrouw, zou ook verkopen voor 2 miljoen!

Weet ik wel dat er genoeg vrouwen zijn met een gezond verstand :-)
Maar blijft wel bokt e, dus een beetje spelen met de stereotypen is hier toch regel :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:22

janouke schreef:
gabriel2004 schreef:

Zinloos geld weg gooien.

het Rabotalenteplan vind ik echt goed, heb der zelf aan mee gedaan. ze kijken dan naar Z en ZZ ruiters, die mogelijk talent hebben en deze gaan ze dan ondersteunen

Maar jij hebt ook een hélé bekende papa en mama natuurlijk, met héél veel geld?? :D

@ Gabriel: Scouten op een manege is het meest lachwekkende voorstel wat ik ooit heb gehoord. Dus als jij daar op Polly rondhuppelt dan moeten ze in jou de toekomstige Olympisch kampioen zien? Hopelijk meende je dat niet serieus, anders ben je wel erg naïef!
Ik heb heel veel mensen zien lessen uit het Rabotalentenplan die niet al jaren in de top zaten, geen paard van een ton onder hun kont hadden en met een simpel trailertje achter de auto naar de les kwamen. Mensen waar jij nog nooit van gehoord hebt.
Voor je ergens een mening over vormt zou het handig zijn dat je je eerst verdiept in hetgeen waar je die mening over vormt, dat komt wat slimmer over!

slowhandfh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:27

Mooi antwoord Gabriel, dat valt me ook op. Als je bijna alles al meehebt, dan red je het wel.
Adelinde moet er keihard voor knokken, wat ze altijd doet. Nu zou de Rabobank ook eens kunnen zeggen, hier wij kopen de andere helft en jij blijft de amazone.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:27

horseyfries schreef:
@Fortuna22 Jij hebt je duidelijk niet verdiept in het talentenplan, anders wist je dat er wel degelijk geld gaat naar trainingen van de "gewone man". Het talentenplan bestaat uit verschillende lagen waarbij alleen de top het meest in het oog springt, maar dat wil niet zeggen dat er verder niets gebeurt.
Dat zij geld stoppen in de ontwikkeling van talent is juist fantastisch, mede daardoor kunnen we de komende jaren verzekerd zijn van de doorstroom van enorm goede jonge combinaties naar de senioren, zoals bij de springruiters ook al gebeurd is.

Wacht ff hoor,lees mijn reaktie nou nog eens...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:28

...ja....het mes snijd aan twee kanten, verkopen..dan een bak geld binnen halen, Okidoki was voor de OS ook 4 miljoen waard en nu krijg je hem(bij wijze van)gratis bij een pakkie boter...maar hoelang duurt het dan weer voordat ze aan de top meedraait....en je rijd voor je sport en voor het hoogst haalbare en dan ligt binnen handbereik.. dan dat ze weer opnieuw zou moeten beginnen...daarbij rijd ze al een jong paard van geloof Sister.....echte toppaarden die zo hoog in de de score kunnen lopen, liggen ook niet voor het oprapen

er is van alletwee de kanten wat te zeggen maar als ze voor de sport gaat, moet ze hem houden...en sjef zou sjef niet zijn...weet zeker dat er binnen een korte tijd een bericht staat dat ie een paar mensen heb gevonden om adelinde gewoon te laten rijden.....hulde aan sjef en zeer positief voor de sport

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:33

Als Anky Bonfire hade verkocht vóórdat ze doorbrak, had niemand nu ooit van Anky gehoord....... :=
Had ze nu misschien een manege van 1 miljoen (met bijbehorende onroerend goed aanslag) en that's it.

Vergeet niet dat de prestaties van Anky, Edward en Adelinde voor 90% afhankelijk zijn van het paard.
De paarden maken het verschil, niet de ruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:36

CGJ12 schreef:
Als Anky Bonfire hade verkocht vóórdat ze doorbrak, had niemand nu ooit van Anky gehoord....... :=
Had ze nu misschien een manege van 1 miljoen (met bijbehorende onroerend goed aanslag) en that's it.

Vergeet niet dat de prestaties van Anky, Edward en Adelinde voor 90% afhankelijk zijn van het paard.
De paarden maken het verschil, niet de ruiters.

Die miljoenenstal heeft ze nu toch ook :D. Laten we wel wezen, Anky heeft het om het geld nooit hoeven laten.

En wat de Rabo betreft, dat is geen antroposofische instelling en die gaan dat paard niet kopen :n.

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:36

Waarom hebben wij toch nooit dit soort gedoe met onze ruiters... ohh ja we laten ze ook niet door Nederlanders rijden.[/quote]

tikkeltje kort de bocht zeg ik...
ik heb nog nooit een probleem met een eigenaar gehad en ben gewoon nederlands

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:45

Fortuna22 schreef:
horseyfries schreef:

Wacht ff hoor,lees mijn reaktie nou nog eens...

Hahaha SORRY!! Verkeerde naam, Gabriel natuurlijk! :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:45

horseyfries schreef:
@Gabriel Jij hebt je duidelijk niet verdiept in het talentenplan, anders wist je dat er wel degelijk geld gaat naar trainingen van de "gewone man". Het talentenplan bestaat uit verschillende lagen waarbij alleen de top het meest in het oog springt, maar dat wil niet zeggen dat er verder niets gebeurt.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:47

janderegelaa schreef:
Als Adelinde wijs is dan verkoopt ze haar deel ook. Als hij volgens de geruchten 2 miljoen waard is dan koopt ze voor haar deel een stal vol goede paarden terug. Maar dat is het probleem bij de meeste vrouwen, emotie.... :n

Eens. (en ik ben nog wel een vrouw)

Verkoop is voor Adelinde sportief een hele forse aderlating en ook emotioneel. En ook voor de Nederlandse dressuursport. Maar zakelijk is het wel een hele goede beslissing. Nu is hij heel veel geld waard. Dat kan over 2 maanden zo maar heel anders zijn.

En helaas liggen door de financiele crisis sponsoren niet voor het oprapen.
Er zijn weinig bedrijven op dit moment, die het kunnen maken 1 of 2 miljoen euro in een paard (ruin) te stoppen, terwijl zij aan de andere kant 1000-en mensen moeten ontslaan, omdat er geen omzet genoeg is.

WinBinChes

Re: Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:55

Insider, Adelinde is al langere tijd op zoek naar een sponsor ;)

Tja wij kunnen wel een hoop vinden, maar dat heeft weinig zin. Mede eigenaar wil verkopen en zij niet. As is vebrand turf, ik denk dat ze zichzelf nu ook wel hard voor het hoofd slaat het dier maar voor de helft in bezit te hebben. Maar op dat moment was waarschijnlijk weinig meer haalbaar.

Haar deel verkopen is ook duidelijk niet een optie. Ik kan dat wel begrijpen, want dan is ze wel uit the picture en dan is het maar de vraag of je er weer in the picture komt.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:03

Dat zou inderdaad flink balen zijn. Hopelijk kan Sjef iets betekenen en kan deze goede combinatie behouden blijven.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:04

gabriel2004 schreef:

Zinloos geld weg gooien.

het Rabotalenteplan vind ik echt goed, heb der zelf aan mee gedaan. ze kijken dan naar Z en ZZ ruiters, die mogelijk talent hebben en deze gaan ze dan ondersteunen[/quote]

Maar jij hebt ook een hélé bekende papa en mama natuurlijk, met héél veel geld?? :D

@ Gabriel: Scouten op een manege is het meest lachwekkende voorstel wat ik ooit heb gehoord. Dus als jij daar op Polly rondhuppelt dan moeten ze in jou de toekomstige Olympisch kampioen zien? Hopelijk meende je dat niet serieus, anders ben je wel erg naïef!
Ik heb heel veel mensen zien lessen uit het Rabotalentenplan die niet al jaren in de top zaten, geen paard van een ton onder hun kont hadden en met een simpel trailertje achter de auto naar de les kwamen. Mensen waar jij nog nooit van gehoord hebt.
Voor je ergens een mening over vormt zou het handig zijn dat je je eerst verdiept in hetgeen waar je die mening over vormt, dat komt wat slimmer over![/quote]

waarom zou ik een hele bekende papa of mama moeten hebben of veeeel geld? Pap heeft alleen heel even int. dress. gereden. en rijd nu Z dressuur
en talanteplan is gewoon voor iedereen, en dat is ook echt zo, want ik weet wie allemaal door zijn en hun ouders zijn echt niet bekend.
Bekendere pony ruiters (dus kader ruiters) moge daar helemaal niet aan mee doen