Top 3 Kur op Muziek tijdens EK dressuur online te bekijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Le_Chat_Noir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:34

Ik heb gisteravond met kippenvel zitten kijken naar Adelinde en Parzival en Edward en Totilas, prachtig om te zien! *\o/* Erg leuk dat Nederland alle medailles gepakt heeft hier met wat ruimte tussen nummer 3 (87.250) en 4 (81.750) en ook nog eens een wereldrecord. Fijn dat de proeven hier ook nog op staan, kan ik er nog een keer van genieten :o

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:41

Schitterend, bedankt voor het plaatsen van de filmpjes!

Ik vind de muziek Anky toch echt het mooist en eerlijk gezegd vind ik die van Edward het minst.
Maar met Totilas maakt het niet wat voor een muziek, die geweldenaar!

Ik vind het ongelofelijk knap van Adelinde, al die galopwissels kaarsrecht op de AC-lijn.......

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:44

Cayenne schreef:
Ik vind de muziek juist ontzettend goed bij Totilas passen.
De kur heet Totally Totilas maar de ondertoon die wordt uitgedrukt door de kerkklok (nummer heet Times are Changing) vind ik ontzettend goed gevonden!

Ik dacht dat het liedje Lord of the Dance was, daar zit ook zo'n kerkklok in ;)

Is de muziek van de kur van edward ook ergens te downloaden? Vind het erg mooie muziek!

Topprestaties gisteren! Een Oranje podium! Perfectos!
In de Telegraaf wordt de NL tv ook nog ff afgekraakt dat dit NIET uitgezonden werd :+

enne, ik denk, als Salli stil stond dat Anky 2e was ipv Adelinde ;)

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:47

Ik denk dat met een paard als Totilas, de tijden ook echt veranderen :)

Wat een fenomenaal paard!

En de muziek past er supergoed bij!

chitra

Re: Top 3 Kur op Muziek tijdens EK dressuur online te bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:50

Wat ik eigenlijk ook erg leuk vind. Tijdens het EK zat Edward geneens in het A-kader van de Nederlandse senioren!

Nu mag hij eindelijk toegevoegd worden aangezien hij eindelijk 3 internationale scores heeft boven de 70%!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:53

Ik vond de rit van Anky en Salinero ook echt al geweldig!
Toen filmpje van Adelinde en hoe Parzival na het groeten wegging.....Whoeii!!! Geweldig!
En Totilas.....Wat een paard, echt niet normaal meer!

Qua muziek denk ik dat ze 'beter' kunnen bij Totilas. De muziek op zich vond ik erg gaaf, maar bedoel het meer in de vorm van dat ze het op zijn tempo en passen aan kunnen passen. Bij Salinero (bv bij de wissels) was dat echt goed, vind ik.

Maar goed, NL heeft onbeschrijfelijk goed gepresteerd! Hulde aan hen en natuurlijk aan de paarden!!!!

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:01

3 prachtige küren!! Vind het een goede keus van anky dat ze haar oude kür heeft gedaan, spreekt meer aan (vind ik..)

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:01

chitra schreef:
Wat ik eigenlijk ook erg leuk vind. Tijdens het EK zat Edward geneens in het A-kader van de Nederlandse senioren!

Nu mag hij eindelijk toegevoegd worden aangezien hij eindelijk 3 internationale scores heeft boven de 70%!

ja das egt goed van hem!!! Totilas ios egt geweldig, wat een pracht paard en wat kan die lopen zeg.
nederland was egt goed, super!!!!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:07

JuravelOX schreef:
Wat een prestatie!!!! 3 hollanders op het podium :D fenomenaal gewoon!!!!
Super super super..... Wat een mooie proeven en ze hebben TOP gereden :D wanneer gebeurd dit nou 3 plekken bezet door ons hahahahaha

dit vind ik nou zoo mooi :P als er gewonnen word is het 'ons' en als er slecht gereden word dat heeft 'hij/zij' slecht gereden :P echt nederlands
+:)+ voor de rest super kuren :P

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:15

Zo, ik heb ze alledrie op m'n pc gezet. Die gaan nog heeeeeeeeeeel vaak bekeken worden!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:15

Anky begon echt kei sterk, de passage in de achterbenen gelijk en de galop met de achterhand laag. Echt helemaal top. Kippenvel. Ze kon het helaas niet de hele proef volhouden en het rechter achterbeen erbij houden. Als ze dat wel voor elkaar had gekregen was ze vast net over Adelinde heen gegaan, het halthouden ten spijt. Wel eeuwig zonde dat hij dat halthouden in de ring niet oppakt ondanks dat ze in stap binnenkwam. Maar goed. Daarbij vond ik Adelinde beter dan Edward. Ik had echt kippenvel tijdens de proef en raakte ontroert. Dat had ik bij Edward minder, want ook bij deze proef vond ik nog iets te veel spanning, alhoewel het wel beter was dan de voorgaande proeven, maar ik heb betere gezien van Totilas. Dus tja, van mij had Adelinde eigenlijk zeker moeten winnen, maar ja, dat is de nieuwigheid van Totilas denk ik nog.
Maar al het gezeur opzij, het was prachtig om te zien, de drie hollandse vlaggetjes op een rij. 1, 2 en 3. Wouw. Nu nog ergens de prijsuitreiking kunnen zien en het EK zit er voor mij weer op. Op naar volgend jaar, Kentucky!!!!! ;)

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:18

Kippenvel, ik kan er naar blijven kijken.

Wat een super prestatie 3 nederlanders op het podium!! Echt geweldig!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:22

Mijn enorme dank aan Eurosport dat ze alles hebben uitgezonden met relatief weinig commercials tussendoor! Ik heb enorm zitten genieten op de bank.
Wat heeft Anky geweldig gereden na twee niet zulke goede proeven. Ik vind de keuze voor de oude kür in deze setting heel slim, zoals Joyce Heutink ook al uitlegde. Eerlijk gezegd vind ik dit echt Anky's kür. Terecht dat ze van oor to oor lachte na afloop! Wat een comeback.
De kür van Adelinde en Edward waren ook een genot om naar te kijken. Zoveel gemak in de moeilijke oefeningen en ik vind het knap dat ze na alle hectiek toch in staat zijn ook in de kür te laten zien dat zij echt de beste van Europa (wereld durf ik wel te stellen) zijn. Een aantal andere starters kon eerdere prestaties niet continueren.
Jammer van de Zweedse dat haar galoptour compleet de mist in ging. Ik vond het wel een leuk paard. Zo ook het paard Potomac, ondanks zijn hectische bewegen en spanning. Mistral Hojris: heel relaxed! maar 81% vond ik wel een beetje hoog gewaardeerd.

Het was een mooi avondje paardensport. Vandaag nog het springen en ik hoop dat Albert Zoer ook op het podium komt. Hij verdient het!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:27

Heerlijk om naar te kijken, wát een team! Geweldige prestaties van de paarden en zeker ook de ruiters, die moeten al die verwachtingen toch maar waarmaken.

Paardensport is inderdaad gestegen in niveau en wat ben ik trots dat het de mensen uit "mijn" landje zijn die daar een toonaangevende rol in spelen :D

Chapeau!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:28

super is het gewoon, ik had nog nooit de kur van adelinde gezien en die vond ik al super toen kwam toto en edward nog en toen ook nog anky!! :D :D :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:29

Ik vind het ook super van eurosport! Ik hoop dat ze hoge kijkcijfers hebben gehad.Verder kreeg ik van Adelinde het wauw gevoel..ik vond haar persoonlijk het beste.Zij had ook de rust erin en Totilas vond ik af en toe nog wat te hectisch.Ookal presteerde hij ook geweldig!
Anky heeft ook super gereden maar Salie red het niet qua kwaliteit met Parzival en Totilas als je het mij vraagt..Verder was de kwaliteit hoog! er liepen echt hele goede combinaties en paarden rond.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:33

Marjoow schreef:
Cayenne schreef:
Ik vind de muziek juist ontzettend goed bij Totilas passen.
De kur heet Totally Totilas maar de ondertoon die wordt uitgedrukt door de kerkklok (nummer heet Times are Changing) vind ik ontzettend goed gevonden!

Ik dacht dat het liedje Lord of the Dance was, daar zit ook zo'n kerkklok in ;)

Is de muziek van de kur van edward ook ergens te downloaden? Vind het erg mooie muziek!

Topprestaties gisteren! Een Oranje podium! Perfectos!
In de Telegraaf wordt de NL tv ook nog ff afgekraakt dat dit NIET uitgezonden werd :+

enne, ik denk, als Salli stil stond dat Anky 2e was ipv Adelinde ;)

ik weet niet hoe je de losse muziek kunt downloaden maar ik heb hem wel,
als je Realplayer hebt moet je het filmpje van Edward en Toto downloaden daarmee en als je die dan in mediaplayer afspeelt dan heb je alleen de muziek (tenminste bij mij is dat.)

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:35

chitra schreef:

Edward maakt met Totilas al een aantal maanden deel uit van het A-kader, anders had hij niet eens op het EK kunnen starten :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 12:44

Ik wilde net zeggen. Ze zitten al maanden in het A-kader Senioren :D

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:58

traantjes en rillingen wat een kur,
wou dat ik erbij was geweest ,
en idd waar is de huldiging te zien?
kan ik nog effe janken, vind ik altijd zo emotio (wat een doos he)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:03

Fijn dat deze proeven op bokt staan!
Bedankt!

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:04

Thanx voor het plaatsen, kon gisteren niet kijken...dus ik ben helemaal blij ! Wat heerlijk om naar te kijken en wat zit die Edward mooi zeg en wat een prachtpaard.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:06

Jah, het was prachtig om te zien. Ook de proef van ene Patrick uit Zweden, die man genoot!
Normaal krijg ik vaak negatieve kriebels van dressuur, dat geruk en gepluk, maar ik heb werkelijk genoten gisteravond, en idd mega gaaf dat het hier terug te zien is! Toppie!

vanmiddag 5 uur springen op eurosport!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:06

wat een prachtige kuren weer he?
die van Edward was echt...waanzinnig mooi!
en die van Adelinde en anky natuurlijk ook

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:16

Ik heb ze gisterenavond ook gezien, en wat is die Totilas een gaaf paard! En die kur...
Top, 3 nederlanders op het podium!