Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_eefiej_ schreef:Ik heb het ook gezien gisteren, was inderdaad heeel mooi. Ik vond de commentator wel heel vervelend. Ze praatte veel te zacht, en zat op een hele irritante manier die proeven af te kraken. Bij totilas zat ze de hele tijd te zeuren, volgens mij verwachtte ze niet dat hij een wereldrecord had neergezet.
Wanted2003 schreef:_eefiej_ schreef:Ik heb het ook gezien gisteren, was inderdaad heeel mooi. Ik vond de commentator wel heel vervelend. Ze praatte veel te zacht, en zat op een hele irritante manier die proeven af te kraken. Bij totilas zat ze de hele tijd te zeuren, volgens mij verwachtte ze niet dat hij een wereldrecord had neergezet.
Dat vond ik dus ook! Later las ik dat het Joyce Heuitink was. Op een gegeven moment zei ze zelfs dat Edward's uitgestrekte draf té was en maar een 8 waard zou moeten zijn. Nou voor mij waren het dikke 10-en ik vond het geweldig mooi, zoveel balans, zoveel lossigheid en zoveel beweging!

anneM_Ajax schreef:Dat stukje herinner ik nog goed. Ik was het volledig met haar eens.
Het begin was hij té explosief, waardoor hij wat te lang werd, en achter niet mooi mee kwam. Edward wist het goed te herstellen, dat wel.

VanHuisUit schreef:Tja het is en blijft lastig in NEderland als iemand gewoon iets ongelovelijks presteert... zelfs als het een paard is.
Ik vind Anky supersportief en goed omgaan met haar 3e plaats die na de 2 geweldenaars Parzifal en Totilas natuurlijk ook een megaprestatie is. Als je ziet wat voor afstand zij ook nog heeft ten opzicht van de rest van het veld dan hebben de Nederlanders de rest gewoon echt eruit gereden. En dat is nog nooit op deze wijze gebeurd.
Totilas & Edward, die hele proef, ik kan mijn tranen van ontroering er niet bij achter houden . Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat destijds ook had bij Bonfire en Anky. Bij Salinero heb ik dat altijd minder gehad. Maar deze combinatie is zo mooi, zo prachtig of elkaar afgestemd. Een nieuwe orde in dressuur.
Hulde. Zeker ook aan Sjef, die toch net zo mooi Edward en Adelinde naar een EK / WK / OS begeleidt als zijn vrouw Anky.![]()
![]()

marianneeeh schreef:mijn moeder had helemaal niks met paarden maar nu is ze fan van Edward gal en Totilas haha
) zaten druk commentaar te leveren.. Vasthi schreef:Juist omdat hij zo enorm elastisch is en zo'n power uitstraalt zou ik hem wel eens op muziek met een lekkere beat willen zien lopen. Lekkere popmuziek met een opzwepend ritme en dan het liefst van Nederlandse bodem.
Ze reed hartstikke goed, maar die muziek! Dat meen je toch niet!

Verder ook enorm genoten van Adelinde en Anky, ze waren goed op dreef!
Ik vond persoonlijk de proef van Anky heel mooi. Wat een rust en harmonie stralen die twee uit, dat is voor mij dressuur. Maar alle 4 de Nederlanders echt toppie gereden! Jammer dat Imke niet kon starten die heeft toch ook echt een prachtige kür

Die piaffe en passage, prachtig ritmisch, gelijkmatig en v/d grond! Jammer dat er nog wat te veel foutjes in de proef zaten en dat ie gister behoorlijk in de hand ging hangen, maar wat een paard met toekomst